Tråd: ZinWiki

Hej!
Jag t'nker att det hade varit peppigt att sätta upp en wiki/struktur kring Zine för att lättare kunna hitta folk som gör/gjort zine och även hitta nya. Tänker en struktur med både personer bakom och enskilda zine. En wiki folk kan gå in och uppdatera i vanligt wiki-manér.

Skulle någon här på forumet vara intresserade av att bidra med innehåll om jag skulle sätta upp strukturen, om det är av intresse så går det då även att knyta det till svenskazin.se-domänen, t ex wiki.svenskazin.se

Hur låter det?

Allt väl

Sv: ZinWiki

Ja, det hade kanske varit roligt. Känns som att fandom är så dåligt dokumenterat (givetvis med några undantag, den där Fanzinerad boken till exempel) och detta hade kanske kunnat hjälpa att få en överblick. Jag är positiv.

Arbete är livets krydda

Sv: ZinWiki

Låter som en förträfflig idé. Jag är idel leenden och tummar upp.

Sv: ZinWiki

Jag gjorde en tråd om det men glömde lägga in det i min att-göra-lista: http://svenskafanzin.se/viewtopic.php?id=271

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: ZinWiki

Ja, det är väl det mest logiska steget att göra.
I januari har jag tjyvtjockt med jobb och andra åtaganden som jag måste göra, men i februari kan jag installera en wiki på svenskafanzin, och ha den som du föreslår, kortadressen wiki.svenskafanzin.se.

Då kan jag i samma veva skrota "läs"-forumet, som var tänkt att ha som nödlösning tills att en wiki fanns på plats.
Vi borde dock utse någon som är ansvarig för wikin, se till att den uppdateras och har lite allmän koll. Skulle du vilja det, storaoceanen? Tillsammans med någon, kanske Lappia, Lars och maggan?
Så har jag och b-pappa kontrollen över forumet:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: ZinWiki

Jag är fortfarande för att lägga in även svenska fanzine i ZineWiki.

http://zinewiki.com/Main_Page

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: ZinWiki

Jag har inte lika bra koll på zine som många här men har erfarenhet av att moderera wikis så om nån fler hjälper till så kan jag absolut tänka mig moderera!

Sv: ZinWiki

Något nytt på denna front?

Sv: ZinWiki

Det finns två trådar på detta temat nu tror jag? Men i den förra så skrev jag att jag testade att lägga till en zine på zinewiki.com och det funkade bra. Jag kanske lägger till fler där på sikt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: ZinWiki

Ja, finns två trådar. En till skapad av maggan här längre ned i samma avdelning. Vilken ska vi stänga, tycker ni?

Sv: ZinWiki

Det brukar ju vara den som var skapad först? wink

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: ZinWiki

Nä, skapad senast skulle jag säga. Eftersom det redan finns en tråd för ämnet.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: ZinWiki

Verkar ju inte gå att sammanfoga heller.. aja. Men det är iaf i den ÄLDRE tråden vi diskuterar Wikini från å med nu:
http://svenskafanzin.se/viewtopic.php?id=271

Denna tråd låst!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig