1 Senaste redigerad av maggan (2018-01-10 13:25:27)

Tråd: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Eftersöker texter och bilder med cykeltema till ett fanzine. PM:a om du är intresserad. smile

Looking for texts and stuff for a fanzine about cycling. Please send me a message if you want to contribute. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Kul initiativ!

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Kul, ja! Ska rota runt i hjärnkontoret för uppslag och idéer. Återkommer.

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

larsesq skrev:

Kul, ja! Ska rota runt i hjärnkontoret för uppslag och idéer. Återkommer.


B-pappa skrev:

Kul initiativ!


Jaa! smile

Jag jobbar rätt långsamt men har redan fått en del grejer så det känns lovande.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Ja, jätterolig idé. Gillar själv att cykla men är ingen cykelnörd eller särskilt cykelkunnig. Har tre cyklar som alla har blivit stående sedan juni. Punka med slang trasig på den ena, den andra läker luft kanske ett pyspunka eller nå fel på ventilen, och den tredje är en Crecent med bästföredatum 10+ år där växlarna är batshit crazy.

Arbete är livets krydda

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Lappia skrev:

Ja, jätterolig idé. Gillar själv att cykla men är ingen cykelnörd eller särskilt cykelkunnig. Har tre cyklar som alla har blivit stående sedan juni. Punka med slang trasig på den ena, den andra läker luft kanske ett pyspunka eller nå fel på ventilen, och den tredje är en Crecent med bästföredatum 10+ år där växlarna är batshit crazy.

Jag har fått in en text om hur bromsarna låter så det är ganska fri tolkning vad man vill syssla med. Kom också fram till att lägsta nivå skulle vara en illustration på en gynstol som också är en cykel där själva gynstolen liknar den där gynstolen för män som var på tapeten i våras.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Kul ide Maggan!
Söker du fortfarande efter bidrag till fanzinet?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Ja. Jag har fått in ett par grejer. Jag ska jobba en del med att publicera saker i och med min utbildning i höst så fokus kommer att ligga på det istället. Hoppas att det här blir klart till våren kanske.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Deadline är satt till 26 Januari.

31:a Januari och 1 februari kommer jag att trycka större delen av sidorna. Upplaga blir 100 exemplar, format A5, gult papper (iaf omslag med rött), riso.

maggan (at) wang-electronics.com ifall du vill bidra. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Vad roligt, då har man något att se fram emot i februari också.

Arbete är livets krydda

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Sista chansen att skicka in. Fipplar ihop allt under helgen och trycker på måndag. Har 3-4 sidor kvar att fylla så cykelrelaterade historier eller recensioner av tävlingar eller gött cykelhäng emottages tacksamt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Skulle föreslå en intervju med Cykeljuntan här i Umeå!
https://www.facebook.com/cykeljuntan/

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Nu är första numret tryckt. Ska bara vika, häfta och klippa lite. Tråd med info om beställning kommer i köp å sälj-delen när det är klart.

16 sidor, flerfärgsrisografi, 25 ex. (antagligen fler på sikt om de går år), prosaistisk cyklism.

En liten teaser kommer här:
https://www.instagram.com/p/BfJUn6ylCnF/

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

storaoceanen skrev:

Skulle föreslå en intervju med Cykeljuntan här i Umeå!
https://www.facebook.com/cykeljuntan/


Kommer nog att göra ett cykelmekspecial i framtiden. Kanske nummer 3.

Nummer 2 ser ut att få Göteborgstema.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

15 Senaste redigerad av maggan (2018-03-14 11:23:58)

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Releasefest idag på skjul fyra sex. 17:30 - 21. Välkomna!

http://www.wang-electronics.com

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

maggan skrev:

Releasefest idag på skjul fyra sex. 17:30 - 21. Välkomna!

http://www.wang-electronics.com

Ja, vad kul. Synd att man missar. Men hade jag bott där i stan hade jag absolut kommit förbi.

Arbete är livets krydda

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Vi blev 11 pers. ändå. Vi kollade på "tallbikes will save the world" och "the bullitts burden - a filmmakers obsession with one cargo bike".

Vi käkade chips, bönwrap och drack "flat tyre" alkoholfri öl. Riktigt mysig kväll. Vi kommer att köra cykelfilmkvällar en gång i månaden nu. Nästa film blir "den gröna cykeln"...

Hojta till här om ni har tips på filmer eller cykelkultur som borde vara med i fanzinet.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Jaa, en recension på cykelbudsfilmen premium rush, såg den lite på tv hos en kompis tillsammans med Michelinmannen o den verkade vedervärdig. Dock kul med sågande recensioner och den är väl lite på ditt tema?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Jag gillade dock premium rush. Haha. Har kollat på flera cykelbudsfilmer men jag är så dålig på att recensera då jag älskar film i allmänhet som inte någon annan har älskat och spoilat för mig, då blir jag nästan alltid besviken. Kan ju också försöka få någon annan att skriva recension? Är du sugen att skriva om premium rush? smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

20 Senaste redigerad av puffy (2018-03-25 16:52:41)

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

maggan skrev:

Hojta till här om ni har tips på filmer .

SKOLAN FÖR BREVBÄRARE - Jacques Tati
DAGEN JAG BLEV KVINNA - Marziyeh Meshkini
BICYCLE REPAIRMAN - Monty Python

Två svenska filmer där det enda jag minns från dem är att folk hantera cyklar vårdslöst: YALLA, YALLA och GITARMONGOT.

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

ÅH! Tack!

Varje fredag lägger jag ut en liten filmsnutt via cykelföreningens instagram från filmer och tv-program och ingen av de här har jag snuddat vid ännu.

https://www.instagram.com/avfgbg/

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Tack maggan för zine! Var så helt borta i planeten att jag glömt beställa. Pma mig dina kontouppgifter så för jag över pengar.

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

Läst! Gulligt litet zine, perfekt på kvällskvisten, innan läggdags. Skulle vilja läsa nån längre upptäcktsfärdshistoria, kanske jag får skriva ihop nån sån, brukar ju cykla en del på somrarna och leta efter nya ställen i skog och mark.

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

B-pappa skrev:

Läst! Gulligt litet zine, perfekt på kvällskvisten, innan läggdags. Skulle vilja läsa nån längre upptäcktsfärdshistoria, kanske jag får skriva ihop nån sån, brukar ju cykla en del på somrarna och leta efter nya ställen i skog och mark.

Tar gärna emot texter alltså! big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Pyspunkare — ett cykelfanzine!

såå peppad på denna! vill ha! får se om det blir något bidrag någon gång vore ju kul...

en väldigt satsig cykelkonstfilm som mest är häftigt foto: Life Cycles