Sv: Mårundan

Nu gör jag en comeback, har varit borta från forumet några månader. men ska försöka att bli mig själv igen.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Gillar autotrofs inlägg här i toppen...! Och härligt att se Lappias återkomst, du har varit saknad. Som jag sa tidigare idag - jag känner segervittring i luften och en frisk fläkt av förändring och evolution.

Nu är alltså jag också admin, ett mycket hedersamt uppdrag som jag kommer att ta på största allvar.

Lägger också ut en påminnelse om att om någon letar efter något, fysiskt som abstrakt, hör av er till mig eller fråga alla här på forumet. Det kan handla om allt från "hur får jag tag på den och den filmen?" till ett behov av att "connecta" med diverse folk runtom i landet eller få tips om nåt trevligt distro eller nån kulturell oas.

Kommer så fort tillfälle ges göra en nyinventering av aktiva och "insomnade" fanzines här i Sverige, en lista.

Målsättningen för mig här på forumet och i "våra kretsar" är att må bra och ha roligt, finna styrka i gemenskap, DIY / DIT och solidaritet och ja allt annat som är nödvändigt och värdefullt. Ha ett ständigt flexibelt nätverk som, för att rycka ett citat från den gode Levande_begravd i nåt tidigt nummer, "har ett öra mot den frostiga asfalten och ett öra mot kosmos", ungefär. -----> Känner inte vi här till något som händer i den svenska underjorden så finns det inte. ;-) Eller det vi inte känner till tar vi oss tid att sätta oss in i och närma oss på bäst lämpade sätt. -----> Liten & Nyfiken. Kunskapsutjämning osv.

Det har på olika sätt varit ett slitsamt och omtumlande år och ja så kan det vara ibland och det är såklart förjävligt med destruktiva krafter som härjar i stad och på landsbygd, eller hur man nu ska uttrycka det bäst. Men vi får också komma ihåg hur mycket kul och bra och värdefullt som uträttats av denna vår kameleontiska amöba-karneval. Önskar god vecka till alla gobitar där ute och tackar och bockar Sthlms-falangen för den trevliga förra veckan! Imån är jag ledig så känner mig extra glad nu. Tjenixen!

Sv: Mårundan

En inventering är nog på sin tid. En bra idé för att få en överblick. Verkar ju ha kommit en del nya fanzin också av fanzinister som INTE är aktiva här på forumet? Jättetokigt och svårt att hålla reda på när många säljer sina grejer via fejsbook och ingen annanstans.

Låter som du har bra idéer nu som admin. Kan nog göra mycket gott att vara två som delar på allt ansvar.

Nå, jo. destruktiva krafter... inte kul.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Härligt med Lappias återkomst. Hoppas allt är bra med dig nu. Trist med fejsboken överlag. Ner med skiten! Var och pratade om seriefansinister i Malmö för akademiker igår. De frågade om det fanns några som aktivt var emot detta med att synas på en massa olika plattformar och sa ett snällt "tack, men nej, tack" eller ett mer triumfatoriskt "ta dej i brasan!" åt sociala medier. Jag hummade och örnade och sa att det var ytterst ovanligt. Att folk ändå hade fejsboken och instagram och snapchat och telegram och tinder och grindr och twitter och lunarstorm och nya skunk. Det som jag drömde om när jag höll på med skunk och började med fb var ju att det borde satsas mer krut på att göra vår egen grej och våran egen icke-kommersiell kanal. Jag är ju så lastgammal så att jag ändå minns lite grann hur det var på Benno topics i början av 00-talet. Känns ju då viktigt med detta forum och att vi försöker hålla det igång och få spinn på det här. Heil forumet! Jaja... Det var säkert nåt jag ville, men nu urartade det bara i svammel. Skulle kunna skylla på att jag ätit dåligt, men det hade ju varit en lögn. Mulade i mig mackor och lussebulle för bara nån timme sen.

Sv: Mårundan

göra reklam för sig. ha releasefester. dra till sig uppmärksamhet. göra inlägg i sociala medier om sig själv. delta i events.
argumentera för mig varför detta är bra och inte ett utslag av äcklig individualistisk egotripp. jag behöver döda min inre janteröst.

Sv: Mårundan

Jag och Hunden var på Föreningsgatan 7 i helgen och lyssnade på punkrock, men vi fick också chans att avhandla diverse viktiga samtalsämnen om framtida planer med mera. Jon Danielsson var också på plats och han föreviga lite kökshäng.

Post's attachments

kron.jpg 84.25 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Jag var på en gatukonst grej i Göteborg förra veckan. Fick för mig att det var nån härifrån som var där. Var det så?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Lappia: Härliga och fina människor. Där skulle jag ha varit.

Ska åka tåg och skumpa i kväll. Blir nog bra, bara jag slipper sitta bredvid nån jobbig typ som visslar. För övrigt är jag ganska mycket för Jantelagen.

Sv: Mårundan

Idag är det en såndär grå jävla pissdag. Gör en plus o minuslista istället.

+ Våra katter är asroliga, den ena gömde sig under en handduk o den andre under köksmattan förra veckan.
+ Har tre flaskor romfatslagrad julmust hemma
+ Har fått klart ytterligare en novell denna höst och är riktigt nöjd. Vet inte var den ska ta vägen bara. kanske ska realisera ett renodlat novellfanzin? :-o

- Köpte årets första flaska glögg igår. Blossa. Smakade bara vatten, alltså hade inte den där mysiga konsistensen som är så typiskt för glögg utan var verkligen som att halsa i sig vatten. Jävla skit. Dålig start.
- Hade inte råd att handla med mitt kort så fick betala med jobbkortet. Det dras av 600 spänn på nästa lön o det är tråkigt.
- Vill åka moped.
- Vill åka moped.
- VILL INGENTING, ÖVHT, ANNAT ÄN ATT BARA FÅ ÅKA MOPED!!!
- Vill ha en vespa men har
a) ingenstans att ställa den
b) inte råd med försäkringen som skulle medfölja
c) ingen lust att göra min Ciao ledsen för att jag köpte en dyr kompis till honom:-(

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Den där bilden från Föreningsgatan asså...! <3 Lovely.

Glögg tycker jag alltid är ett högriskprojekt, omöjligt att navigera i. Har ingen favorit vad jag vet, men alkoholfri ska den vara!

Sitter här och funderar på om jag ska orka gå loppis imån men njaaa är nog bättre o skönare på sofflocket. Är alltså ledig imån.

Låt inte jantelagen splittra oss..! ;-) Jag drar till med att jag både är för och emot. Sådärja. Det beror lite på, humör och kynne och jag är ju en lynnig jävel så det är lite olika från dag till dag. Enda jag vet nu är att det snöar och att det är gött att läsa lite böcker i varma sängen och lyssna på avlägsna ljud och småsnaska lite godis och vitlöksdryck (gjord på skurna vitlöksklyftor som kokas i vatten och dricks + lite tillsatt citron). Läser nu: Clintans självbiografi, Rullator fanzine, Den allvarsamma leken, Linda & Valentin del 1 (samlingsbok), Det grymma svärdet öööh 29, Frightfests guide to monster movies, 2 st olästa Conan Barbaren (ja, nu saknar jag bara ETT nummer från komplett samling, yippie. Detta är nummer 8 från årgång 1997, som saknas). + en trave med tidningar Guns n Ammo, Soldier of fortune, Handgun osv osv massa olika amerikanska vapengalningstidningar med bizarra annonser och dylikt. Good times.

Sv: Mårundan

Ännu en fantastisk dag i guds lilla hage

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Berätta mer!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Tycker det är ett fint citat, ett bra konstaterande. Solen skiner, man har hälsan, ikväll är det bio med filmstudion. Fick god mat i magen nu under lunchen, sitter och jobbar och lyssnar P4 Norrbotten. Synd att klaga! Nu en kopp kaffe på det.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Hade fått ett fint paket av B-Filmspappa igår. Terror Train på dvd (perfekt för framtida filmklubbs sammanträden), några nummer Nya Arbetstidningen och en pocket med skräcknoveller. Många kalla kårar när man bläddrade där i boken. Med sådant fint paket på posten, har man ingen rätt att klaga.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Härligt att det kom fram! Bra bra. Kul att skicka paket. Ha en go helg!

Sv: Mårundan

Hej alla goa. Tycker om er. Nu håller jag nog kanske på att bli deprimerad igen. Försöker sätta ut en medicin. Det kanske är dåligt. Vad ska man göra för att det ska kännas meningsfullt? En grej jag kom på är att försöka skriva mer på forumet (och umgås mindre med folk... skoja. eller?) det är ju bra. Jag ska försöka hoppa av massa ansvar och säga förlåt till personer jag lovat göra massa saker åt för att jag inte kommer orka.

Blev glad av ditt inlägg i början av sidan, autotrof. Jag ser fram emot att läsa din serie. Jag tänkte på det du skrev när jag skrivit en text om saker jag tänkte på när jag åkte buss till min mamma. Och så blev det jättepersonligt och om saker jag skäms över under en period när jag var väldigt sjuk och sådära. Men vågar man låta folk läsa sånt? jag tänker att om man bara gör jättefå fansin kanske. eller som hunden gjorde det mytomspunna i en tändsticksask med en sticka så man kunde bränna det sen (jättesmart!). jag har ju inget behov av att skriva av mig riktigt men det känns som att när jag ska skriva om något är det ju sånt dära skit som ligger närmast. finns det nån skämsgräns?

trots deppigt inlägg så är jag jätteglad på riktigt. mitt liv är jag väldigt nöjd med, ska bara härda ut den här avtända-på-medicintiden. idag har jag vart på sac-kurs. det var kul. har också skjutit upp saker, det var tråkigt. tommy har spelat ukulele för mig om våra katter. det var kul.

Sv: Mårundan

Ligger en bunt vikta a4an med massa klistrat och häftmassat fast på sig, som senare i veckan förhoppningsvis ska kopieras och häftas och förvandlas till en massa nya nummer av autotrof. Det är en nice känsla att sitta och korra sin hög, komma tillbaka till den råa fanzinmassan och kanske klottra i nåt hörn innan det är försent. Man mår med andra ord fint!

MichMan: hurra för att jag kan bidra med glädje. Återkommer med smartare svar kring det här med å va personligt utlämnande.

Sv: Mårundan

Hurra för en ny autotrof!!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Yeah jag menar hallå detta är ett forum för fanzins trots allt!!!!2

Sv: Mårundan

http://www.vansterpartiet.se/assets/Rott_Nr4_webb.pdf

Sidan 40 i den tidningen är ett smakprov på bra timlön: fyra serierutor, 2 timmars arbete, 6000 kronor + moms i lön.
Vad jag gjorde för pengarna? Beställde en ny dator :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Haha bra Tommy, grymt! Och sitter här och gnuggar händerna över ny Autotrof.

Bra med lite ukulele mitt i allting!

Har tyvärr väldigt väldigt mycket att stå i, ja precis som alla andra busar på dett forum, så är lite kortfattad överalt. Bergen med kontorsärenden växer runtom mig. Tur att jag är byråkratiproffs och arbetar metodiskt och noggrant. Men har lista efter lista här på vad som ska göras, så inget ramlar mellan springorna.

Ha det fint alla snälisar, hej hej!

Sv: Mårundan

StjärnAutotrof och stjärnTommy, bra bra grejer. Äntligen har postnord fått hit autotrof, börjat läsa så smått, väldigt bra. Vi tror att vår brevbärare slänger vissa tidningar för att han inte orkar lämna hos oss. En gång i sommar kastade nån ägg på postbilen så posten skrev hotbrev i alla hissar om att vi får åka till huddinge (en pendelstation bort) för att hämta vår post om nån kastar ett ägg till. MAN KAN JU DÖ. Pratade med min gamla kollega (dubbel bemärkelse) som bor nästan granne med mig, han sa att detta hände på riktigt för nåt år sen.

Lyssnar så mycket på connie convere nu! Jättebra! Hon växte upp i en religiös familj men stack och fick alkoholproblem, gjorde massa musik på 50-talet och blev deprimerad och bara försvann en dag och blev aldrig hittad. Hej mellanstadieuppsats.

hoppas ni överlevt kvantitetstid med familjen om ni haft detta. nu är det bara nyår kvar så blir det normalt lunk igen.

Sv: Mårundan

https://www.facebook.com/iranwireenglis … cation=ufi för att hålla koll på vad som händer i iran atm, största protesterna mot regeringen sen green movement 2009! Är hoppfull men hoppas dödssiffrorna hålls nere, tvi vale. kram på er

Sv: Mårundan

Hej på er! Tar nya tag nästa år, haft en släng av bihåleinflammation som gått och segat ända sen typ september, som nu blommat ut men kurerar mig för fullt så blir fest på lille lokala "squaten" ikväll, finfint. Så jävla skönt att skölja bihålorna med koksaltlösning (eller vad det heter), har inte andats såhär bra på ett halvår fan! Kör även nässpray. Hoppas på en långsiktig stabilitet i andningsorganen. Skyller allt på mitt mögelboende där jag bodde i ett halvår.

Läst autotrof och får ösa kärlek över den under början av nästa år, rysligt bra nummer eller ja slarga är ju en rysligt fin humanoid, det märks ju klart o tydligt men det visste väl alla redan.

Lärdomar under året: Borta bra men hemma bäst. Älskar min lilla grotta jag bor i, lugnet och tryggheten.

Insett att jag har svårt att släppa diverse projekt eller ja sånt jag håller på med pga PPD, Post Project Depression och den känslan av tomhet och meningslöshet är fan det värsta jag vet så jag gillar att veta att jag har saker i rörelse eller sånt jag kan hålla på med och säga till mig själv att jag är inne i. Så nu från att vi offentliggjorde vår senaste film tog det typ exakt 3 dagar innan jag kunde gå vidare och filma en ny liten grej, men inget märkvärdigt, en liten video gjord i mina föräldrars mörka källare, endast varma kläder, kamera och ficklampa, ramlandes runt i kolmörker. Efter cirka 2 - 3 timmar kändes det som om luften höll på ta slut och det kändes som att tumla runt på botten av ett hav och kylan smög sig på. Tystnaden. Var skönt att komma upp till ytan, ljuset. Går på magkänslan och tror detta kan bli bra. Var mkt kul och avslappnat. Jag måste mala saker i mitt inre tills det bara är en liten liten klump kvar, som känns helt ofarlig och harmlös, då vågar jag tillslut ta tag i den och göra den till min, sätta saker i rullning, efter att allt krympt ner till hanterbar dvärgisk nivå och sen kan det byggas på så stort som det behövs. Så ja, för mig funkar det inte att göra korta grejjer hela tiden (vet inte om detta beror på vana eller vad), jag behöver tryggheten i något lite längre så att jag kan förkovra mig i det och bli bekäm med tanken och känslan av innehållet och allt som är vad, varför och hur.

Trivs bra där jag är nu och alla tvivel från tidigare i år är borta. Äntligen en känsla av att vara hemma, mer eller mindre. Men också sakna andra platser och människor. En skön känsla av att se allt rulla på och känna sig ganska osynlig. Är läskigt med högtider, försöker inte tänka på det lalala allt är som vanligt, livet rullar på. Jag har öppet hus idag, så får se vilka bruks-varelser som ramlar in (max en 3 - 4 stycken, gissar jag på).

Haft överlag ett ok och lärorikt år, som mynnat ut i stort lugn och välmående. Mkt kul har det varit, många trevliga sociala stunder, framförallt med er gobitar här på forumet. Kramar och glädje önskas till alla. Helt tokigt vad mkt film jag sett + många bra konserter eller ja de jag varit på har varit bra + lyssnat på många bra skivor. Just nu tycker jag Makthaverskans 3e skiva är bäst.

Men ja det känns bra att titta ut i fönstret och då faktiskt se vad man tittar på, konkret, istället för att drömskt befinna sig inne i krångliga tankegångar. Nu ser jag alla fina husen här på bruket, alla hustaken och skorstenarna som öser ut rök på industriområdet, ån som flyter lugnt och jag ser även taket på vårat kära, alles egna kulturhus, borta vid järnvägen och stängslena och det är dit jag ska pinna iväg till om ett par timmar för en lång kväll och natt. En fin himmel nu här, sådär djupt blå som den kan vara på vintern. Hustaken blir till svarta konturer och ljusen tänds i radhusen och det är skönt att gå in i värmen bland vännerna.

Ha det fint på er, hej!

Kollar länktipset nu, Michelinmannen.

Sv: Mårundan

Såja, äntligen fått Xanor nej jag menar Tikacillin utskrivet så nu är jag sjukskriven i en vecka och kan ligga hemma och nodda och ta det lugnt. Nu rullar danskomedin Girls just want to have fun (1985?) på Tvn. Jag käkar alltså pencillin så jag ska bli frisk. Hej på er alla sköningar på forumet! Ätit falafel och ris idag, gott gott. Mycket snö här utanför nu. Mysigt att vara inne. Mår ok ändå. Känner mig så jäkla busig nu så tror jag ska testa en liten liten kopp kaffe och smyga runt här i mina tofflor och nya mjukisbyxor (nej, jeansvästen hänger garderoben nu tills jag är frisk). Tänk vad mycket spännade det finns att upptäcka. Är idiotfest jämt i min hjärna, ett bollhav av korvar och grus. Hejsan så länge!