Tråd: Postmord höjer portopriset...igen...

"Transporter. Portot för vanliga brev höjs vid årsskiftet till 9 kronor, en höjning med 29 procent. Så sent som den 1 april i år skedde den förra höjningen till 7 kronor.

Postnord motiverar prisökningen med att allt färre brev skickas. "Antalet förstaklassbrev som skickas med Postnord har mer än halverats sedan år 2000", skriver vd Anders Holm i en debattartikel i Svenska Dagbladet. Han varnar också för kommande portohöjningar: "Med fortsatt fallande brevvolymer kommer det inom några år att behövas en ny portoÂnivå".

En ny postlag föreslås dessutom träda i kraft den 1 april nästa år. Den tillåter bland annat att Postnord tar två dagar på sig att leverera brev. I dag ska 85 proÂcent av breven delas ut senast påföljande arbetsdag."

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ … 6800305.ab

Så...dyare porto och sämre postgång... :-/

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Ajaj, trist när det ska höjas. Glöm nu inte att limma + tejpa. Det sparar man mycket penkkii på. Men det är mycket hat och klagande på Postnord. Själv vill jag komma med beröm, när jag var på bio förra veckan kom brevbäraren fram till mig och konfronterade mig "Du var inte hemma idag när jag skulle lämna paket", han berättade att han hade börjat ringa runt efter mig, hört av sig till mina föräldrar (!), frågat var jag jobbade. Jagat som en tok. Men tillslut fått ta tillbaka paketet till posten. Sedan frågade han vilka tider jag arbetar och när han kan komma med paketet. Det tycker jag är bra service!

Arbete är livets krydda

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Oj, ja grym service, sjyst. Kan inte klaga på mina heller, de kan fan sitt jobb, riktigt grymma, bättre än på nån annan ort jag bott. Men tråkigt med priset..!

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Jag föredrar postnord framför fedex, ups, dhl o.s.v. som envisas att de ska ringa på hemma hos en. Jag vågar fan inte öppna. Jag vill bestämma själv när jag är redo att gå och hämta paketet. Konsum har öppet 8-23 för sjutton, finns ju ingen anledning att ha hemkörning när det tar 6 minuter att gå dit. Heja postnord!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Nån stans blir det nästan som med SJ för mig. Folk klagar och hatar så mycket, att jag nästan vill ta dem i beskydd. Nåt sorts Stockholmssyndrom sätter in hos mig. De är offer för ett dåligt system och dåliga politiker. Men att höja portopriset kanske inte får mig att jubla direkt. Märker också att posten, speciellt i Stockholm, är rätt usla på att stämpla frimärken.

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Jävla SJ säger vi om allt ibland på skoj!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Men va faaaaan! HÖJA priset på portot igen.... jävla skit

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Flyktsoda var den enda som reagerade som en normal människa:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Hahaha!

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Jag är på postnord för att de säger att de ringt på innan de lämnar paketet på konsum ett par dagar senare. Det är jävligt dåligt gjort av de!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

11 Senaste redigerad av larsesq (2017-12-14 18:11:26)

Sv: Postmord höjer portopriset...igen...

Postnord är också rätt usla att ha att göra med, i och med jobbsökande och så. Dåliga på kommunikation, kan jag säga. Vilket kanske är lite ironiskt: När de ändå ska vara ett sätt för att folk ska kunna kommunicera. Jag var inställsam för de dinglade lite jobb framför min snok*, men nu verkar det tåget ha gått, så nu kan jag väl sjunga ut: Postnord ska brinna!

(*: Ja, även en sån principfast DIY-krigare som Larsesq kan köpas med pengar. Sorgligt men sant)