Jag tycker att du, autotrof, ska medverka just pga att du är skeptisk av massa anledningar. Men beror ju också på av VILKA anledningar du är skeptisk? Medverka och utvärdera sen, tycker jag. Så länge du inte är en jävel på daglig PR kommer ingen bry sig ett smack om dig eller komma ihåg verket efter att de lagt ifrån sig tidningen. ;-) ;-) ;-o Så, klarspråk: spelar ingen roll om du är med eller inte, så du kan du lika gärna vara med, så får du gratis blaska i brevlådan! Efter cirka 8 - 9 års medverkan är iaf tex larsesq & Hunden & (tänkte nämna mig själv men är för absurt att påstå saker om sig själv) lika "osynlig" och "vanlig" som innan, äkta hempulare. Har jag inte fått en enda ny vän eller ett endaste mail från "främmande person" under denna tid?? Hmmmm klart det har hänt en massa kula saker genom "nätverkandet" men jag får säga att en hel del har skett pga att jag kan vara ganska dryg och "hej hej, kul grej du hade med i DGS, bla bla bla" eller ja, så härjade jag runt i början på 2010-talet och där innan när det kändes som om något stort och revolutionärt var på väg att hända, nu sitter jag mest och smyger och gruffar i buskarna. Men för mig var min ingång i hur jag hamnade här på forumet, tillexempel, via DGS fast det föregicks ju av nollbudgetfilm-grejjen på 00-talet och innan det Mö-Mö!!-boken (lånad från det bibliotek där jag idag jobbar). Så det jag menar är att, om en ska vara med eller inte hmm ja det beror väl lite på ens syften och förväntningar, om det är något specifikt som önskas. För min del handlade det om sökandet efter gemenskap och att skapa vänskapsband och att få utlopp för vissa kreativa energier. Att samlas kring något och ha allierade i varje hamn., skratta å gråta tillsammans och ja HA KUL tillsammans, känna att det lever en massa underbara och fantastiska människor runtom, att träffas och stärka varandra och utvecklas och för min del har det varit viktigt att göra saker jag inte velat eller känt mig obekväm med, känna in saker. Helt enkelt. Kände mig less förut, 2009, på kortfilmssvängen så ville ut på nya områden. OBS att jag då alltså inte menar att "detta kan endast DGS vara / uppnå", utan det var alltså det som fanns tillhands då för mig och andra, utifrån mitt svenniga bonnrasse-perspektiv. :-)
Men du vet ju redan allt detta och snarlikt, autotrof, om mainstream och icke-mainstream. Och OBS, menar verkligen inte att jag tror att du autotrof "behöver" en massa saker eller att det är en massa saker du borde "testa" eller dylikt, jag vill bara NYANSERA haha lite och berätta min version (som inte behöver vara giltig för nån annan). ""Men vänstern ska alltid försöka få det att låta som att allt är svart o vitt, jag blir så trött!!!!1§1""
Jag är dock emot (eller är jag det?) "smörgåsbordstänket", att DGS ska bli som en (klyschigt exempel...) McBurger där konsumenten får smörja kråset med "the best of the best" av vad som försiggår där ute i stugorna och blir till ett sorts repris-album av sånt som ofta gör sig bäst i sitt förstasammanhang. OBS givetvis är jag en storskurk i detta sammanhang, hehe, eftersom jag tillåtit grajjor att vara med eller har jag det jo Bigfoot-grejjen. Men å andra sidan, det blev ju kul och bra, tyckte jag, å det tyckte Lappia också, den gullgrisen. Men detta måste jag fundera lite kring eftersom jag är pinsamt medveten om att många av mina resonemang är rent nonsens och ständigt biter mig själv i svansen. Men ja som Tommy säger, autotrof äger ju upp mycket så är ju något som förbättrar världen och skruvar folks huvven på rätt plats. Men sen tycker jag att ibland så bör det stickas upp ett rufsigt och sotigt nylle från underjorden och skapa "wtf"-reaktioner på den oförberedda läsaren, för jag antar att en dylik "dra undan mattan och brallorna på samma gång"-effekt är det som aktiverar och frälser de som är trötta på ett visst utbud och plötsligt kan de hitta / känna precis det de har letat efter utan att kanske själv veta om det osv. Så ur det perspektivet tänker jag att autotrof är väldigt giftigt och förföriskt. Och då har jag ju inte ens läst det senaste (och säkert bästa) numret. Slutkläm: orkar jag / en / någon sitta och vara sur på en kulturtidsskrift apokalypsens år 2017? Ja jo, allt kanske hänger ihop och är ringar på vattnet, men ja jo hmm jadu.
#DGS=NMR??
#nazistiskagenda
#detfulkulturellaalibit
#köpenmeduzatisha
#northernnihilismfront
#PLsåldealdrigut"hosthost"
#culturalterrorism
#stockholmfandomsyndrome
#mynameisdrskitkorvbecausewearemany
#gubbjävel
#förskjutningavvärderingar