Vet inte vad som är mest hipster av rollerderby och spring med ägg på sked i mun. Skulle en hipster nedlåta sig till att springa med sked i mun? Det känns mer studentikost och sånt är väl aldrig hippt? Studentspex är för hurtiga personer som älskar studentlivets små egenheter.
Rollerderby är våldsamt och estetiskt snyggt, därtill feministiskt, vilket väl borde vara helt rätt för hipsters?
Jag har varit scout, mellan 9 och 12 års ålder. Det var kul om än kristet. Jag slutade för att få mer tid att åka skateboard. Jag ska fan ta och skriva om min tid som scout. Ska skriva om det som om någon bett mig!
Hoppas du skriver om jobbet som pågår i tunnelbanan nattetid, Paddis. Det verkar väldigt intressant. Har en bekant som kör tunnelbana i Stockholm, och hon berättade en massa sjuka grejer om farorna, resenärernas galenskap och de rent tekniska spelreglerna förarna har att tampas med.
Gångtunnlar kan säkert göras intressanta. Beror på vad man gör i dem. I sig kanske de är smälltråkiga men ändå...
Skulle överhuvudtaget vara intressant att läsa mer om platserna som formar människors liv. För att ta ett exempel berättade en kollega till mig om ett slitet, rangligt picknickbord vid älven där de alltid brukade festa. De gjorde det varje höst. Efter hand blev festandet alltmer ritualiserat. De började pynta bordet och arrangemangen kring supandet blev alltmer extravaganta. Kalla mig studentikos men det lät jävligt roligt. Synd att jag glömt de smaskiga detaljerna bara.
maskinpark.bandcamp.com