Ja, nu är det 2017! Känns skitkul. Rent privat var 2016 inte alls något att klaga på! Mycket sköna skratt, häng med kompisar, jobba lite grann, titta film, mysa hemma, spela spel, sätta upp spelningar, äta god mat osv. Och jättemycket bra fanzines inte att förglömma! Nä så länge jag har hälsan och kompisar att umgås med är jag mer än nöjd.
B-pappa skrev:Men på tal om lurendrejare och sekter så har ni väl sett "nya" filmen The master?
Ja, absolut. Såg den när jag var som mest uppe i min besatthet av scientologrörelsen, vet att regissören förnekat att det är inspirerat av L Ron Hubbard, men kom igen? Nog fattar en att han inspirerats rätt friskt av karlns levnadsöde.
Going Clear som kom i fjol, som låg på SVT Play, var hur bra som helst och man fick en bra bild av rörelsens historia och status. Min egna favvorit Louis Theroux har i år också gjort en dokumentär om sekten som heter "My Scientology movie" som jag också gillade. VÄLDIGT annorlunda från Going Clear.
Finns en del bra böcker också. Det finns en svensk avhoppare som skrivit en bok, minns inte vad den heter men då när jag läste denvar han den enda svensken som skrivit en bok i alla fall. Fast han var fortfarande rätt positiv till dianetik, som jag minns det, men hade lessnat på själva strukturen i sekten. Sedan finns ju den "Svahn-märkta" boken om Sekter, domedagsprofeter och hemliga sällskap också.
Arbete är livets krydda