#4 är nog det bästa numret av Gamnacke jag läst (missade #1). Borlänge Hardcore-intervjun var bra, men hade gärna fått ha blivit ännu tjockare och en väldigt intressant exposé över en svunnen scen och tid. Att höra av Nandor igen var kul. Länge sedan jag lyssnade på Brick. Och en Pontus Lundkvist-intervju är ju alltid en given höjdare. Men mitt fansin heter Sällsamheter i Munchkinland, inte Äventyr. Där hade han fel, den gamle slitvargen.
Gillade faktiskt "Den svenska apan" när den kom ut. Den kom nog ut i precis rätt tid, när jag var runt 18 år. Började helt snöa in på dada och surrealism vid denna tid (se: #2 av mitt dåvarande fansin). Nu har jag ju inte läst den på fjorton år och den ligger nedpackad i en kartong nere i en källare, så lär väl inte bli av i rödaste rappet jag läser den heller. Var sak har sin tid. Men Pirinen har alltid en plats i mitt hjärta. Men inte debuterade väl han i Svenska serier?
Men rappt språk och fina uppslag och idéer. Och inte enbart intervjuer som handlar om music, music, music. Utan mer politiska och sociala aspekter kopplas in. Tummen upp där. Synd att det verkar bli sista numret. Roligast var ändå det om att Falköping ligger utanför Växjö. Det är roligt för att det både är tokigt och sant.