Aha ok, tack. Jo jag gillar ju oxo Pär Thörn. Fick tips om World gone wild från GBGs egen Lord Humungus, levande_begravd.
http://www.adlibris.com/se/bok/world-go … 0764345876
Min Ekman-bok heter "Denna välsignade press!" (uttala den titeln med Ekmans 90-talsförsamlingsmötesröst så förstår ni precis hur han menar), det är den med kikarsiktet på framsidan. Gå på Pingst och kolla efter böcker med Livets ords förlags logga på ryggen, svärdet och regnbågen och vad det nu är. Typ "från pojkrummet i GBG till uppstarten av Livets ord i Sverige". Ekmans egna ord. Undrar om jag orkar hela.
Ja verkar ju gjutet, allt Quatermass, ej sett nåt sånt. Icke heller sett The stone tape, men den är med tidigt på min filmlista som jag påbörjade runt 1998 och den använder jag än idag, fortfarande lika giltig. Jag skriver helt enkelt ned filmer jag ska se, totalt 30 A4 hittils och nånstans på sida 5 eller 6 så återfinner vi The stone tape, vilken jag har hört gott om, alltså. Blev såklart än mer sugen nu. Ser att regissörn Peter Sasdy gjort en film jag att en fin 4a på (ja, jag är svag för engelsk vampyrfilm eller vampyrfilm överhuvudtaget, så även Frankenstein): Blodsmak (Taste the blood of Dracula). Andra Hammer jag 4at: Dracula och djävulsdyrkarna, Draculas döttrar, Frankenstein död eller levande, Frankensteins förbannelse, I Draculas klor, Mumiens hämnd, Snömannen och The witches. Högsta rekk lägger jag dock på en film jag inte sett än, skamligt nog: The Plague of the zombies. Den verkar vrålbra! Hittade en engelsk VHS på den i Gävle för 99 kr runt 2002 men tyckte det var för mycket pengar då. Inte stött på den sen dess. Lägger en länk till en Hammer-lista här:
http://www.filmtipset.se/package_view.cgi?package=18702
Stone tape finns säkert på Tuben, ska kolla sen. Har så mycket i tittar-högen att det dock får vänta, har massa köat på playlists oxo, ugha. Skulle vilja sitta och maila med folk hela dagarna men måste hålla igång filmtittandet så jag inte drunknar i dvds och vhser...
PostNord levererade ingen post idag, skamligt! Men jag matade iallafall änderna, de hade gömt sig från snöovädret under en tunnel, så nu kom de fram och kvackade och åt. Bra.