tänkte dra en rolig rövarhistoria om flytt unt so weiter men jag hänger inte med i svängarna riktigt! kommer ta ett tag innan en lär sig forumkodex o allt de där göttiga. ATT VÅGA. Aja flytthistorien går alltså såhära va;
hade en bekant som jag inte är sådär superförtjust i (det finns också en massa rövarhistorier om denna människa, har lite lättare kleptomandrag och är 100% lillgubbe. Lillgubbe kan ju vara en mycket fin sak, jag är ju själv en sån, men han körde mer på den där föreläsningsfarfar-snackstilen och utseendemässigt prickade han ju helt gubbestetiken med lite blonda lockar på högkant, finurligt kattflin i fejset med små sneda tänder som pekade lite kors och tvärs. Han hade såna o-grängade gubbskor så han mest halkade runt lite hela tiden i sin lille tweedkavaj) han skulle hur som leta lägenhet i sthlm och sökte med sin vän. De hittade nån go liten trea som verkade bra, och hörde således av sig till tanten som stod som kontaktperson, dom mejlade la eller nåt. På mailen var hon väldigt på att dom skulle få hyra, dom fick ett nummer att ringa, och det gjorde dom. Samtalet fick jag återberättat och gick ungefär såhär;
"Aah hej, jag ringde ang lägenheten"
"vilken lägenhe... åh neeej inte igen!"
Han undrar vad hon menar. Det är en annan tant som utger sig för att vara henne och "säljer/hyr ut" massa lägenheter och bilar i lokaltidningar och dylikt. Tydligen har detta pågått i flera år. Han undrar om hon inte polisanmält och jo det hade hon men straffet är tydligen så lågt, nån liten böter, så hon tycker det är värt att fortsätta trakassera. Helgalet!
Har ni några favvo-personliga vendettor? Som f.d. jkpg bo älskar ju jag stellan hagman som försöker sätta dit sin tidigare klasskompis carl-erik rosén för mordet och brukade gå runt med en "jag vet vem som sköt palme"-skylt på stadens gator. Han har tydligen flyttat till lund också har jag för mig att en vän sa, där fick jag lundakopplingen med. BAM
idag har jag frusit utomhus, hämtade ett paket på posten, köpte en 50-tals bag i grön galon från nån tant på tradera - hon skickade med ett litet kuvert som ser ut som en sån gammal godispåse med en tygscarf med små blommor på och en svart portmonä med två hjärtan i den "tryck ihop"-metallgrejen. Mitt hjärta smälte. Ska skicka ingefärakarameller till henne nästan. DET kanske är på gränsen till trakasserier? Vad vet jag? Om nån vill ha en blomscarf eller en liten pöse för sine små mynt så holla @ me im ur gurl