2016 har verkligen varit "thrillerns" år och jag tycker att vi fortsätter på det temat. Åker in till jobbet och får veta att jag ska vara ledig idag. Jaha? Ok då, vi kör på det. Drar en loppisrunda på ett lite mer avlägset Röda Korset och de är uppenbart att de lackat på VHSerna, dessa kostar nu även här 1 kr st och ligger i en korg. Jag hjälper dem gärna att bli av med ett gäng. Åker sen vidare till Sandviken och tar en svängom där, men måste sen åka hem pga fullastad väska och påsar i nävarna. Så mycket grejjer, så billigt!
VHS
- ENSAM UNG KVINNA SÖKER.... "...packad med raffinerad erotik, kusliga dödar (sic!) och en nagelslukande slutuppgörelse..." - Arbetet
- MIDNATT I ONDSKANS OCH GODHETENS TRÄDGÅRD (kör vidare på mitt Clintan-spår)
- BULTEN - ÅSHAMMAR 40 ÅR 1939, FILM-VIDEO TILL 100ÅRS JUBILEET (Ja, denna titel talar väl för sig själv. Sjukt limiterad upplaga! Vår filmenhet har kopplingar till denna arbetsplats så kommer bli en njutning att se denna)
- OCH HAN ÄLSKADE DEM ALLA (thriller)
- MURDER AT 1600 (thriller med Wesley Snipes och Diane Lane)
- THE ETERNAL AND BEAUTIFUL CRETE ("honored with golden metal" (???), turistvideo som utlovar många fina "aerial views of the island". Bra "stock footage" att ha i arkivet till lämpligt tillfälle, kan användas till musikvideo eller dylikt, bra att samla på sig)
- STRONG MEDICINE (ingen aning om vad detta är men köpte pga är en sorts fetbox light, universalfodral som funkar för V2000 och BETA)
- PATRIOTER (Harrison Ford, thriller)
- POLISSKOLAN 2 + 5 (ska ej se, ville bara ha omslagen till klippmaterial)
- BLADE RUNNER (samma sak)
HUSHÅLLSLASER-FILM
- DRACULA 2001 + PROPHECY 2 (double feature)
- THE LAST KING OF SCOTLAND (Idi Amin, blu-ray, ej sett)
- INTE BARA MÖRDARE (svensk lågbudget-långfilm, action / thriller? Tror larsesq sett denna?)
- BLOOD OF DRAGON PERIL (oj en till kung fu från Hollywood dvd!)
- BLEEDER
BÖCKER
- DET KAN INTE VARA SANT - GUILTYGUILTY (Kartago, handlar om några som tar löpsedlar och gör egna versioner som de sätter upp i Sthlm, är alltså typ gatukonst)
- MYSTERIER - OFÖRKLARLIGA HÄNDELSER OCH SÄLLSAMMA UNDER (ja ni fattar)
- BRUKSTRILOGIN (äntligen, utgåvan med alla tre romaner i en volym eller vad fan det heter, Bernt-Olov Andersson, fina böcker, blev så glad när jag hittade denna!)
Ok det om det! Kör nog mer i helgen, har ett par till ställen att gå genom, orkar inte bära hem allt på en gång så får ta allt i etapper. Ha en bra dag!