Sv: Mårundan

Vi är två, hunden :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

ja de var ju skuldsätta sig med csn och suga en svettig professorkuk eller skjutsa ikeas kundvagnar tillbaka till sin utgångsposition och jag väljer då alltid kuk

Sv: Mårundan

Faan, trodde jag skulle kunna koppla av lite nu under min sista 100% sjukvecka, så ringer de från dagis o ena barnet är magsjuk, lägger en pizza på farstugolvet på dagis precis när jag hämtar han, så nu blire hemmakarantän veckan ut antar jag, o sen börjar jag jobba lite lätt på måndag.

Läser Inbördes hjälp av Krapotkin f första ggn, bitvis tradig o bitvis skitbra historielektion, som Hubermans 'människans rikedomar' minus alla siffror på vad en tunna sill kostar. Känns som att jag behöver läsa sånt här uppbyggligt för att inte deppa ihop totalt inf framtiden. Aja en liten recension kommer i mitt fansin när d e klart iaf.

Sv: Mårundan

Tack hörrni! TW sentimentala meningar: försöker komma igång med att ge ut ett eget zine rätt snart så känns himla trevligt att det här/ni finns (har lurkat utan att skriva nåt ett tag nu heheh).

Sv: Mårundan

Härligt med era fanzineplaner Elias och Nailbiter. Ser fram att läsa den där Kropotkin-recensionen.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Ja toppen, jajamensan, håller med.

Sv: Mårundan

Jag har precis gjort klart en serie som handlar om kontorsarbetare som tar över sitt företag och det eskalerar i inbördeskrig. Liberalt säger vissa, självdistans säger andra. Den kommer i nästa rev-fanzin. För övrigt, fan vad roligt det är att rita serier. Även om jag ritar sämre än en trafikolycka så är det riktigt kul och  det verkar ju ändå uppskattas av en del. Kul kul.

Idag ere fredag och jag lyssnar på Offspring för att jag är nostalgisk. Sen ska jag försöka jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet, jobba lite, äta lunch, jobba lite till, gå hem, rita serier, se på film, sova, gå till jobbet...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Tommy skrev:

Idag ere fredag och jag lyssnar på Offspring för att jag är nostalgisk.

Maybe life is like a ride on a freeway
Dodging bullets while you're trying to find your way?

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Jag älskar den skivan. Men det är den skivan som också blev slutet. Alltså, alla låtar på Americana är SKITBRA och sen kommer spår fyra eller vad det är och Pretty Fly och man kunde känna att nu barkar det rakt åt helvete... vilket det gjorde :-/.

Den här är grym också:

"Suckin' booze with the Vatos
Discussing who was gonna live to be 21
They said they wouldn't make it
They didn't make it
We're all naked when the day is said and done"
[...]
"So I keep on falling
As I'm looking back above me
Watching as my mama just becomes a little dot
Now I'm like DeNiro
I'm amarillo
And I'll never know when I hit the ground"

En extremt trallig låt om ett självmord.. inte varje dag.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

510 Senaste redigerad av elias242 (2016-10-02 19:17:52)

Sv: Mårundan

ont i hela ryggen, vår ena cykel har gått sönder under en utflykt. Imorrn ska ja börja jobba igen, får se om ja pallar med det. Börjat läsa en Ayn Rand-bok, hennes kortaste, 'lovsång', utgiven på förlaget Egoisten (enmansförlag, en snubbe här i skarpnäck som drev det. vet iofs inte om han bor kvar, vore kul att snacka med). Aldrig läst nåt av henne förut, men fattar varför försmådda överbegåvade högstadiekillar gillar det. Mkt hat mot medelmåttor och deras tyranni över de smarta. Men asså den är inte så sämst som jag trodde den skulle vara, finns lite fyndiga satirgrejer här o var. Handlar ju om frustrationen över att inte kunna uppnå sin potential pga en otillåtande omgivning och det har väl människor känt i alla tider, oavsett politisk övertygelse.

Aja skittrött iaf som vanligt, ska försäka titta vidare på Ascension ikv. Nån som sett den? SF-serie om ett hemligt generationsskepp byggt på 60-talet.


PS kolla in bokhandeln/förlaget Egoistens websida! 90-talets hobbywebdesign lever reservatsliv:
http://web.comhem.se/egoisten/index.html#top

511 Senaste redigerad av larsesq (2016-10-03 07:27:01)

Sv: Mårundan

Hade varit jättekul om du intervjuade Egoisten. Var han putt när Timbro gav ut Rand-böckerna? Aldrig läst Rand. Känns sorgligt att hon blivit så viktig faktiskt. Ett symtom på en sjuk tid. En av mina klasskamrater på skrivarlinjen i Svalöv läste Rand för första gången där och då. Hon hade varit med i LUF och hade föräldrar med mycket ekonomiskt och kulturellt kapital. Hon tyckte Rand var väldigt tradig. Mycket upprepningar och... ja, en tjatig jäkel, helt enkelt. Men hoppas du får tag på Egoisten.

EDIT: Kom inte på vilka som gav ut Rand-böckerna i pocket och fina påkostade utgåvor. Sökte på det och fann denna video. Vad säger han egentligen? Har svårt att koncentrera mig. Fastnar för musiken som ligger där i bakgrunden. Vem i hela helskotta valde ut den glada Lennart Palm-aktiga musiken? Timbro alltså...  Vad de om estetik?

https://www.youtube.com/watch?v=Jj-KgpBgH40

Sv: Mårundan

larsesq skrev:

Fastnar för musiken som ligger där i bakgrunden. Vem i hela helskotta valde ut den glada Lennart Palm-aktiga musiken? Timbro alltså...  Vad de om estetik?

Hihi, ja faktiskt. Väldigt svårt att ta in vad han pratar om. Nästan lite porrig musik?

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Lappia skrev:
larsesq skrev:

Fastnar för musiken som ligger där i bakgrunden. Vem i hela helskotta valde ut den glada Lennart Palm-aktiga musiken? Timbro alltså...  Vad de om estetik?

Hihi, ja faktiskt. Väldigt svårt att ta in vad han pratar om. Nästan lite porrig musik?

Jo, porrig är nog en rätt träffande beskrivning. Kanske är Ayn Rand som porr för de nyliberala?

På tal om en helt annan sak: Jag kommer att flytta snart och kommer då gå igenom mina tidningar och böcker som jag använder för kollage/fansin-verksamhet. Kommer slänga en hel del, men om någon här är intresserad av att få ett kuvert med urklipp kan ni ju hojta till.

Sv: Mårundan

Idag ska jag till Hedemora för att jobba tillsammans med min arbetskamrat. Vi ska försöka ta en svängom till Grycksbo för att titta på Sture Bergwalls gamla kiosk.. om den nu finns kvar. Annars kan man iallafall säga att man varit där. Det ska bli ganska kul, jag reste skitmycket i tjänsten för några år sen men nu på senaste har allt gått över till digitala lösningar på ett eller annat sätt och det sätter ju sina spår i hur man ser på sin egen viktighet som tjänsteman. Men det var då och nu är det nu och vi ska göra samma grej som vi gjorde förr.
Ska bo på något stadshotell alldeles vid stationen och sitta och svettas i en möteslokal hela kvällen.
Men jag har iallafall producerat femtiosju jävla sidor serier sen 1 september! Det blir fanzine för hela jävla slanten hörrni :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

515 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-05 17:20:59)

Sv: Mårundan

Hälsa Jon om han är där, Tommy! Justja har en annan bekant som bodde nästaninpå granne med Sture i Grycksbo under uppväxten och hen berättade att han alltid syntes ihop med en stor hund. Jag sökte upp och blev bekant med denna person just pga Grycksbo-kopplingen. Synd att vi tappat kontakten idag lite. Den mest belästa och insatta jag vet i Bergwall-affären är Dr Jan-Gunnar. En auktoritet inom ämnet. Han har dock droppat "bollen" på senare år för att han kom lite för nära solen, så att säga, höll på att bränna sig, went AWOL, liksom. In too fucking deep! Ja, ni hajjar.

Sv: Mårundan

Ja, Jon var där! Väldigt trevlig kille. Såg ditt inlägg för sent för att kunna hälsa. Men det var väldigt trevligt, tycker om Dalarna. Vi hann inte med Grycksbo för tåget gick tidigt. Raka vägen från tåget och Dalarna till läkaren, få voxra utskrivet i tre månader till och höjd dos och "vi kanske ska börja med lithium framöver" DE E SKÖJ å vara ett jävla psykfall. Fick en ask benzodiasepiner att roa mig med också under tiden. Så kan det gå.
Det var fint å komma hem till michelinmannen, den enda mannen(?) man vill komma hem till om dagarna. Vi har tittat på "Tro hopp och kärlek" som är ett dejtingprogram för och med kristna. HERREGUD vilka jävla ufon det finns där ute. Då tyckte man att Gift vid första ögonkastet bestod av freaks till större delen, men det här är freaks me den jävla religös tro?! Som om inte det räckte med det ena. Michelinmannen gör fanzine som blir skiiiitbra antagligen, ska bli skoj att se resultatet.
Vi har fått brev från "Uthyrningsheten" även översatt Lebensraums-departementet som berättar att vi ska vara hemma när lägenheten vi hyr i andra hand ska visas på måndag. Kan dom fetglömma. Jag ska i ren protest ställa fram alla shady mussolini-böcker jag har och sen borde man egentligen ha köttkvarn å skit framme bara för att ingen ska vilja bo här... inte för att det spelar nån roll, men får man en chans att göra ett avtryck så ska man ju det.

Sen har jag ritat vidare lite, i mitt huvud. Har en ny serieidé på gång som ska handla om en psykolog som säljer akter om sina patienter på Tradera maskerat som kläder och så vidare - bara för att se hur länge hon kan hålla på innan hon blir upptäckt, och hon vill bli upptäckt så hon blir "sedd" av någon. Och tagen på allvar. För egentligen vill hon ju hålla på med lyrik och tänker att om hon blir avslöjad för detta brott så kanske man tar hennes konst på större allvar.

Det är stört att det redan är fredag imorrn. Men det är helt okej också.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Har en ihärdig subluxation i ena höftkulan eller va fan d e. Har vart så sen sonen somnade ovanpå mig härom natten. I vissa lägen bär inte benet så jag snavar. Störigt. Har läst klart både lovsång o inbördes hjälp nu. Man kan ju säga att Krapotkin har en liiiite mognare syn på individualism/kollektivism än vad Rand har. Ska skriva om dem till mitt fansin när jag har tid över.
Ingen vet vad jag ska göra på jobbet än så jag försöker lära mig skriva gameboyspel (skrivs i asm/C o kan ju lätt laddas över till en riktig GB/GBC mha en Everdrivekasset). Har massa spelideer men 0 tid att koda.

Sv: Mårundan

TACK larsesque (har jätteonti huvve så kan stava dåligt ajaj ) för THE RETURN OF THE NINJA MASTER i posten idag! Tack även för Rödskägg. Underbart!

Sv: Mårundan

Supersnabb post. Gick ju ner och postade i går. Hoppas ninjafilm kan få bort värken, B-Pappa.

En annan har haft vadd i skallen hela dagen och sedan vågade jag mig ut och såg där Po Tidholm som berättade om hur vissa byar i Dalsland var mer "Norrland än Norrland".

Sv: Mårundan

Ok, Tommy, kul! Då hade ni alltså som en liten fanzine-träff! :-) + att ni är DGS-kollegor. Min svenska släkt kommer från Dalarna, gamle bönder kring Rättvik-trakten. Nån gång framöver hoppas jag kunna dra lite i en fanzine-träff och har då ett möjligt ställe i Dalarna där träffen skulle kunna äga rum på, ett väldigt trevligt och fint ställe. Men mer om det framöver, förhoppningsvis.

Hur känns den höjda dosen?

Kul med Gameboy-joxet, Elias. Det kanske kommer tid framöver.

Ja tack larsesq! Som av trollslag försvann värken och nu är jag frisk. Det var feber, ögoninfektion, nackspärr, bröstsmärtor osv. Ja intresseklubben antecknar.

Sv: Mårundan

Åh, är Jon fanzinist också? Gud vad roligt. Kan du inte tjata hit honom till forumet? Vår relation består ju i att vi båda är med i SAC och det ena kan ju leda till det andra.. men ni är ju vänner :-). din svenska släkt? Varifrån är du bördig? Hade ingen aning!
Jag, michelinmannen o en annan person pratade lite häromdan om att dra i en ordentlig fanzinträff om något år och avsluta med ett järngänget-häng (dvs vi aktiva på det här forumet) med chips hemma hos oss med en film eller något. Men det är ju bara idéer, de ska ju realiseras också.

Den höjda dosen fungerar än så länge bra. Har nog haft en jävla tur. Jag har ju fått så extremt fina brev från random människor som tycker att jag är ett geni så jag håller ju på att dö av glädje och rädsla över att människor tycker om det man gör. Det höjer ju självkänslan lite. Sen bor jag med världens mysigaste michelinman å det gör ju att man har en bra grund att stå på i vardagen. Dela det roliga, jobbiga, allvarliga, tramsiga och så vidare. Vi tramsar en del och det kan slå över till allvar på en sekund och så. Bra dynamik. Vi har en rätt kul podidé som vi ska göra också, som jag inte tänker avslöja mer om just nu.

Annars idag är det rätt kallt. Jag har sovit skitdåligt och typ bara slumrat av och till hela natten, men vid kvart i fyra kom en lägenhet upp i mitt sms-stalker-flöde (jag prenumererar på en tjänst som scannar av värdar utan kö i sthlm, så det är först till kvarn) och en jättefin SKITbillig tvåa i ett fint område dök upp som jag direkt högg på. Är fan först på den. Lite nervös och hoppas vi får den. Tanken är att om det känns för litet med en tvåa så kommer vi byta till oss en större. Det känns bättre än andrahandsträsket, men alltså man måste ha sån tur när det gäller bostäder i Stockholm. Stå i den vanliga bostadskön är ju förenat med ett livslångt projekt som kanske leder till något om ett decennium. Står ju bara i Lunds och Haninges bostadsköer och där har jag sjukt bra kötid på båda. Så när jag gör bort mig här så kan jag dra till Lund fast jag inte pluggar och när jag blir äldre så ska jag fanzina i lugn och ro i en lägenhet i centrala Handen. Det finns ändå planer.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Låter bra med fansinträff. Men "om något år"? Okej. "Järngänget-häng" hoppas jag inte har något med filmen att göra. Lycka till med bostaden. Hoppas ni får den. Är nästan ett heltidsarbete att söka bostad. Segt.  Men har hört några ganska ordentliga solskenshistorier, folk som haft en otrolig tur, och detta i Stockholm - Sveriges värsta bostadsmarknad. Fast varför står du i Lunds bostadskö? Det är en stad jag hört ytterst litet bra om.

Sv: Mårundan

Ja, alltså ska det göras ordentligt så ska det ju ta ett tag att ordna med det. Man måste få hit alla från forumet och ha ett datum långt fram i tiden som så många som möjligt kan närvara på, måste börja ~marknadsföra~ det och så vidare.
Tidigare när jag försökt dra i träffar så har jag ju varit själv i mångt o mkt, haft dålig tidsintervall att jobba mot och då blir det inte bra. Man lär sig av sina misstag så att säga.

Jag står i Lunds för tidigare hade jag ett erbjudande om att bo med en vän nere i Lund. Vi skulle fixa så internationalen spelades varje gång man kommer hem (jämför med personen som lagt in så seinfield-slingan spelas när dörren kommer in, sätta nån liten uppspelningsgrej som är kopplad till dörren) och typ ha varsitt Arbetsrum och ett bibliotek och gud vet vad vi skulle ha. Sen rann det ur sanden och nu står jag kvar i den för att jag stått länge och inte betalar för det heller, så då kan man ju samla så mkt köpoäng så man kan hyra något stenhus i centrala Lund.
.... som inte komme hända för jag hatar studenter och lund är ju den sista staden att bo i isåfall. Men kring norra fäladen är det ganska fint och påminner om valfri stockholmsförort nästan. Inga studenter utan vanligt folk.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

524 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-12 13:48:12)

Sv: Mårundan

Yes, det är han, Jon. Jag har hojtat om forumet flera gånger men tja han kanske dyker upp eller så är han redan här... Det finns en ganska strikt "mur" kring vissa delar av informationen som den västmanländska enklaven tillåter sippra ut. Troligtvis för att de har så fullt upp med allt vad de nu håller på med. Det jag dock vet är att Jon är en av de drivande krafterna bakom tidigare nämnda NBBBB, fanzinet. Och den som någon gång klickat runt på Nissepedia har med stor säkerhet läst något av Jon. Detta är dock "kufar" som inte direkt skyltar med vad de gör eller har gjort, så jag har förstått att dessa saker och andra saker bara är toppen på isberget. Vet att Jon är / var en "profil" i Umeås punkscen där ett tag. Ja, en får fråga honom. Sov hos honom i somras, väldigt rolig fest, kommer minnas resten av livet när vi hämtade bandet Sagor & Swing och visade dom campingen och det började ösregna...

Ja eller alltså ja jag är ju född i detta hemska land men har finsk-rysk mor också så det händer att jag drömmer om det stora landet i öst...

Jo, det gäller ju att planera lite, med fansinträff. Sen kan det väl hända att folk träffas lite då och då ändå i andra sammanhang. Jo man hör ju om folk som har tur med bostäder men sen är det väl många som inte vill / orkar / kan berätta om alla sina motgångar och förnedringar också. Sen finns det väl flera perspektiv på Lunds vara eller icke vara och om det är gratis att köa på ställen och en hinner med sånt så äre ju bara tuta o köra. Ibland finns det ju inte så många alternativ. Skit har man hört om alla städer och platser men överallt finns det också bra människor och så vidare.

Jag har all beundran för er som orkar / måste / tvingas bo i storstan, hur ni fixar med boenden och allt det dära.

Sv: Mårundan

Vänta... NBBBB, Norberg Bilnånting superkonservativa-fanzinet som hunden recenserat!? Är det han?!?! Det MÅSTE jag ha tag på!!!

Kul att du har finskryska rötter! Jag har bara finska. Det är ganska dålig sisu i mig.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig