1 Senaste redigerad av Lappia (2016-06-29 23:28:37)

Tråd: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

x FIRESTORM x

Är ett nytt fanzine som jag har satt ihop! Det är ett renodlat vegan straight edge fanzine i ruskigt 1990-tals stuk. Massor av bilder på Hare Krishna, djurrätt och bara wordart.

En stor hyllning till 1990-talets hardcore fanzines när Windows 95 var det bästa verktyget för en fanzinemakare.

Innehåll är bland annat intervju med klassiska sxe bandet Judge och det nya bandet xWastex från Göteborg, krönikor, recept och lite nyheter från scenen.

Det här är väldigt annorlunda från Kissan Päivät och mer gjort som en hyllning och renodlad pastich på gamla zines. Jag har bara tryckt upp 100 exemplar och kommer inte att göra fler. Därför så skriver jag här så får ni som är intresserade höra av er! Eftersom jag inte det är så rolig läsning för folk som inte gillar hardcore särskilt mycket så känns det onödigt att skicka till er allihopa.

Men skriv om ni vill ha ett exemplar, måste bara ha era adresser och pengar för porto, recensions exemplar är såklart gratis och andra som brukar stötta mig får också.

Annars tar jag 20:- för dem, måste betala tryckeriet..

A FIRESTORM TO PURIFY!!!!

Arbete är livets krydda

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Roligt! Fört över en slant, ska maila dig min adress nu från min hotmail.

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Här är en recension av en skinhead som jag brukar skicka mina zines till. Han gillar dem aldrig men han är den enda punkbloggen som en kan räkna med att bli recenserad på! så all heder åt honom.
http://punkochoi.blogspot.se/2016/08/fa … -2016.html

Arbete är livets krydda

4 Senaste redigerad av GP sås (2016-08-09 19:24:57)

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Lappia skrev:

Här är en recension av en skinhead som jag brukar skicka mina zines till. Han gillar dem aldrig men han är den enda punkbloggen som en kan räkna med att bli recenserad på! så all heder åt honom.
http://punkochoi.blogspot.se/2016/08/fa … -2016.html

Själv hade jag tagit det som ett hedersbetyg att bli sågad av nån som brukar hylla Ultima Thule...
För mig är det jättemärkligt att vara så högervriden som den bloggen är och kalla det punk. Det går bara inte. Det är verkligen jättemärkligt.
Typ "öh ja musiken är bra men alla texterna är så konstiga".

Har du provat http://antidistrosverige.blogspot.se?
Jag tror de recenserar allt som kommer in.
Och barbedwirelove?

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

GP sås skrev:

Har du provat http://antidistrosverige.blogspot.se?
Jag tror de recenserar allt som kommer in.
Och barbedwirelove?

Nej, vad bra tips, ska ta och skicka dit också. För ett par år sedan fanns det hur många som helst aktiva bloggar som recenserade material. Knäppt att det har kommit till det.. Nu saknar man till och med bloggarnas era.

Arbete är livets krydda

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Folk som är mer inne på bloggar än jag säger att bloggarna  numera kippar efter den alltmer uttunnade mängden bekräftelse och respons som kom sig när det sociala medie-monstret kom in och började suga upp det allmänna medvetandet i sin kakofoniska, ordsallad till vortex. Ibland hör man folk skylla fanzinets utdöende på internet och i synnerhet bloggar men enda nackdelen med bloggar som jag kan se det är att det bara finns virtuellt. Annars är det ju precis samma som fanzines. Frågan är bara hur mycket man lägger in i att bloggar knyter en till internet och inte finns på papper. Jag sympatiserar med alla bra bloggares öde, och tycker att de alla borde börja göra fanzines istället!

Högerpunkarnas anrika traditioner förs vidare av gubbar med håriga axlar och bikermustasch ser man.
Det var lite kul att han arrangerat fotot av Firestorm-fanzinet med en snusdosa och ett par burkar folle väl synligt.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Tycker FIRESTORM var kanontrevlig läsning. Och det utan att jag blir det minsta nostalgisk (för gammal, för sydlig?). Känns befriande med lite rejäla ställningstagande och arg ton. Gillade särskilt intervjun med Judge (aldrig hört dem), men det mesta var vasst + grytan var god!

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Hej fina du, vill gärna köpa ett ex! Min kompis ex spelar i judge, det är ju kul. Kan höra av mig på mail. Är på gång med nytt zine snart om du är sugen på att byta. Ser fram emot detta alltså!

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Ja du är så duktig Lappia, gulligulligulli!

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Vänta du ba b-pappa, snart kommer komplimangregnet och duggar över dig! no mercy

11 Senaste redigerad av Lappia (2017-06-29 20:51:44)

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Sådärja! Nu har jag färdigställt det andra numret utav vegan straight edge motsvarigheten på Sika Äpärä, Firestorm.

Den här gången består innehållet av; intervjuer med Settlement, x Ronnie O' Sullivan x och det klassiska Umeå bandet Shield, scenrapporter, recept, allt sådant som förväntas. Typ som tvåan! Fast den här gången har jag gjort det i A4 istället för A5, lite coolt.

Jag har dåligt med frimärken och adresser. Så skriv er adress så skickar jag ett ex åt er när jag får chans (får tag i frimärke) oki!

XXX

Arbete är livets krydda

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Härligt! Bra jobbat!
Ronnie O´Sullivan?! Som den Ronnie O´Sullivan som är en av världens bästa Snookerspelare??? Jag trodde jag var den ende i det här landet som följer snooker....men det kanske är nån annan

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

"vegan straight edge motsvarigheten på Sika Äpärä, Firestorm".

Fantastiskt citat.

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Fört över pengar för frimärken och mailat.

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Ah, vad fiini. Jag lägger massa post på lådan idag så ni kanske hinner få till slutet på veckan! Så jobbigt att göra fanzine i A4 format, just med kuvert också vidare.. Aja, kul att testa i alla fall.

Arbete är livets krydda

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Ännu ett kanonnummer, maxat och argt - bra!
Har aldrig hört "Earth Crisis" som det citeras flitigt ifrån (minns bara vagt en intervju i Pie-mag med dem!) men tog och köpte den där Firestorm 7"an så får vi se, man vart ju aningen taggad. Trevligt också med lite Zerzan-liknande skriverier, han är verkligen motvalls. Däremot stödjer jag inte Joel...

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Yes, fick idag jag med. Ska läsa inatt. Har du btw sett dokumentären Surplus Lappia, ja det har du såklart? Hade jag haft kvar mitt ex hade du kunnat få den annars. Skön Zerzan i den.

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Ja, vad kul! Hoppas du gillar det B-Pappa och tack för berömmet Puffy. Tror inte att Earth Crisis är något för dig, men ska inte säga för mycket. Vill bara poängtera att zinet är inte 100% seriöst. Tror mitt nästa fanzineprojekt ska bli ett 100% crust/kängzine. Känner att jag måste skaka av mig det senaste halvåret. För mycket krishnacore, primitivstböcker och lajv i 90-talets håceeee-scen börjar ta ut sin rätt. Är mer peppad på äggmangel nu. Ska och kika Dropdead i Umeå imorron så kanske hugger dem för en intervju! Ska se om det finns några bildböcker från atombomberna över Japan så är halva jobbet med layouten gjord. Funderar på att kalla det "CRUST WAR" och sno "CLASS WAR" loggan. Aja, mycket idéer! Få se vad man orkar.

Arbete är livets krydda

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Vafan, Dropdead... ser nu att de spelar på gångavstånd från mig just i denna stund. Så kan det gå. Såg dem på 44.an nån gång mitten av 90-talet, då tyckte man ju de var jävligt vassa iallafall!

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Bra jobbat Lappia! Jävligt mycket innehåll och jag älskade dagboken från Joel och slutpläderingen från djurrättsaktivistens rättegång. Jag köpte "Firestorm" EP.n när den kom och jag har ju inte samma åsikt om den som du, men jag gillar grejen att skriva om den-det är ju en RIKTIG fanzinegrej!
Rekommenderas

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Jag vill köpa!!

:-)

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Jag är ju vegan och straight edge sedan flera årtionden tillbaka. Jag borde vara intresserad. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Lappia skrev:

Tror inte att Earth Crisis är något för dig, men ska inte säga för mycket.

Nä det kanske det inte direkt var, men så tokigt är det inte ändå. Har, efter ett par konsertbesök under senvåren, lyssnat en hel del på New York HC, som jag aldrig brytt mig om innan, och min tolerans för sånt här har höjts (men all form av hårdrock är fortfarande allergiframkallande). Däremot tycker jag just den här plattan mest står och stampar och man vill att de liksom ska komma loss. Men det är väl det som är grejen kanske?

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Ja, vad kul att höra att ni gillar det allihopa. Varit så misspepp när jag upptäckte hur jobbigt det var att posta de här stora fanzinen i A4 format. Men idag går det ut en ny laddning med paket.

maggan skrev:

Jag är ju vegan och straight edge sedan flera årtionden tillbaka. Jag borde vara intresserad. smile

Jajamän, måste ha din adress i så fall! Skicka ett PM.

Vera skrev:

Jag vill köpa!!

Absolut inga problem, det löser vi.

Flyktsoda skrev:

Ronnie O´Sullivan?! Som den Ronnie O´Sullivan som är en av världens bästa Snookerspelare??? Jag trodde jag var den ende i det här landet som följer snooker....men det kanske är nån annan

Hehe, jag hoppas att du inte blev besviken när du fick se att det var ett band och inte den berömda snookerspelaren.

Arbete är livets krydda

Sv: Firestorm - Vegan Straighte Edge fanzine

Fan vad man missar grejer när man inte är inne här på forumet regelbundet. PM:ar mig din adress Lappia! Kan du mejla kontonummer så för jag över stålar för zinet?

maskinpark.bandcamp.com