201 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-03 10:51:43)

Sv: Loppistråden

...håller nu på tankar upp Din Video-katalogen i Drive, Inscannat-mappen. Var så liten text så jag tänkte "bäst att scanna i det dubbla mot vad jag brukar scanna i!" Dvs typ 700 dpi. Men var ju såklart helt onödigt, så filerna blev lite väl stora. Hade väl räckt med typ 300 dpi. Nåja, det är 4 filer, här kan du lära dig om vad Din Video gav ut för filmer och hur de försökte marknadsföra dessa.

Föregående inlägg på förra sidan här är en loppisrapport jag lade upp idag, söndagen den 3e juli.

202 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-12 17:43:44)

Gjort lite småbesök på diverse loppisar, lite Kalle Ankas Bästisar här och där, Cujo på dvd, Dracula-box, Wolf man-box och en tysk super 8-filmrulle: Das Lied der Schlumpfe. Alltså Smurfarna med tyskt tal. Ser ut att vara i strålande skick. Första gången jag hittar något dylikt, lite kul. Hojt!

203 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-16 14:42:44)

Helg, bra väder och loppisar på löpande band! Avverkade 3 st nya och 2 gamla. Den första är en av de roligare jag vet på vischan men denna gång blev det nitlott. Vinyl-gubbarna från förra året var ej där, då jag hittade tonvis med Lee Hazlewood men inte köpte. Samma VHS-utbud, samma av det mesta men ändå för jävla trevligt. Sen vidare längds vägen är det en liten nyöppnad, kul att kolla runt i ladorna och uthusen. Hittar här Blondie - Eat to the beat LP, svensk press, ok hugger den. Vidare till nästa ställe där det nu har plockats fram VHS-filmer på min begäran sedan sist. Kan varit någon och köpt innan mej, men vet inte, hittar inget. Träffar Dr Brain på parkeringen, sjukt oväntat. Åker tillbaka till en gårdsloppis, inte mycket att tjoa över men ser ändå ett Master Labyrinth-spel, komplett och i bra skick för 20 kr! Svårt att stå emot, det är ett mysigt spel det.

Nästan hemma igen skymtas en flyttloppis-skylt. Den bästa sortens loppis! Ligger riktigt, riktigt på vischan, ställen man inte ens anade fanns, utåt skogen. Gräver i dvd-kassar, inget särskilt. Går ett par varv på gården, kollar runt i uthusen. Frågar tillslut efter VHS och jajamensan, det ska finnas en hel kartong uppe på vinden ute i en lada. Vi går ut, tänder lysena och den bärs ner, stor jäkla låda. Börjar direkt grävandet, ser att det är mycket 90-talsfilm, tyvärr, men en del Filmkompaniet, i ganska risigt skick. Hittar iallafall något i botten, Den vilda jakten på stenen från Transfer i röd box med logotyp på insidan, bra skick, snygg. Köper den.

Superfint väder, nästan bara gammelfolk ute och utbudet är därefter. Älskar landsbygden här, det finns så mycket att upptäcka, det tar aldrig slut. Det var det, godkänt. Nästa helg planerar jag att få ta del av ett par VHS-lådor som bör ha plockats fram från ett förråd åt mig. Håller tummarna.

204 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-19 18:06:45)

Otroligt "ofräscht" på några loppisar nu på raken, känns helt hopplöst. Men så när jag precis tänkte gå därifrån glimtade ett namn till i ögonvrån, Fernando Arrabal. Oj, en bok! BREV TILL FIDEL CASTRO år 1984, tryckt 1984. Jävligt bra, rekkomenderad läsning, läst på bussen hem, halva. Drar en gubbig länk:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fernando_Arrabal

PS: nästan kusligt att hitta denna bok med tanke på mitt typ näst senaste inlägg om Kuba..!

Inte riktigt loppisfynd. Men har gjort några roliga byten mot Firestorm fanzinet. Ett med herr Kullman som skickade ett paket med några 90-tals fanzine. Ett fanzinen var verkligen precis det jag var ute efter när det kommer till Firestorm inspiration! Out of reach #4. Det står inte år men har lyckats räkna ut att det är från 1998 eller 1997. Mycket sxe pepp och intervju med band från Umeå. Bilder på Final Exit spelningar, osv.

Sedan gjorde jag en affär med Herr Strandén som involverar en hel del gamla punkzines! Vi får se vad vi fyndar där. Vet att det finns med ett ex Skånejävel i alla fall. 1990-tals fanzine från Luleå som Kissan Päivät har blivit jämnförd med men som jag inte har läst, mer än ett ex när jag hälsade på en i vintras.

Arbete är livets krydda

206 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-20 07:24:16)

Kul! Det är väl så att alla som vill meddela om roliga (och tråkiga) upptäckter och tillfälliga eller längre materiella närkontakter kan nyttja denna tråd, vad för minnen och känslor och tankar och idéer dessa väcker och resulterar i = the essence of the loppis spirit, så jag hoppas ingen känner sig begränsad av rubriken eller den överhängande "jargongen".

Lappia! Skånejävel lät sjukt intressant. Snälla, berätta mer om det när/om du får det!

maskinpark.bandcamp.com

208 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-20 17:41:31)

- Är det enligt Svensk Lag kriminellt att gå en liten loppissväng innan jobbet?

- Nej, det är det inte. Inte än, vill säga.

Gluggar ett nytt Röda Korset och upptäcker till min glädje att frihetens ande är stark här - 10 kr styck för dvderna! Visst, förblindad av relativt låga summor, men ändå, nu blir det folkfest och köpfest! Unnade mig 5 st filmer. VHSerna fanns där och visst var det några icke-dussinfilmer, men inget värt att stoppa i väskan. 5 kr styck kostade dessa, värt en eloge.

- KINKY COACHES AND THE POM-POM PUSSYCATS. "Det här är en vansinnig historia om den prestigefyllda finalen mellan två rugbylag i skolligan. Den fullständigt galna berättelsen om vad som händer när man försöker ta reda på motståndarens taktik...! Vad som händer när man prasslar med andras brudar...!

Och framför allt; vad som händer när man stjäl någon annans kalsonger...!

En actionkomedi du inte får missa!"

Knepig utgåva från något som heter 24 BILDER, tror jag. Filmen är från 1981 men anges vara från 1987. PAL 4:3, Stereo 2.0 och Single layer-disc, lol / härligt, helt rätt. Svensk titel: "Vem f-n stal mina kalsonger?"

- BENKNÄCKARGÄNGET
- AMERICAN YAKUZA II
- STEEL DAWN
- PANS LABYRINTH (Optimum)

Berömmer personalen i kassan över initiativet till prissänkningen på plastbitarna och vi är rörande överrens om svensk loppis-business framtidsutsikter och lämpliga åtgärder att vidta för att hålla sig "down" med klientelet, den nya generationen av lycko - och glädjesökare bland bajslukten, de svidande ögonen och de kristna värderingarna. Om "Re:cyckling" ska ha någon framtid i det här landet måste konsumentmakten öka. En bra början är att gå folkhögskola och lära sig om grunderna, relationen mellan människa och natur, produktion och konsumtion.

Kommer hem och har paket på posten. Jadå, det är sant, yours truly blev gubbe på riktigt och hade dragit en beställning från Anti-Cimex official merch: Victims of a bombraid-kassett från Malaysia, Victims of a bombraid-patch och Absolut country of Sweden-LP. Kommer ni ihåg när...

Kommer fortsätta loppisspringet i helgen, hörs då. Ok, veckomitten klar, snart helg. Tjena!

Orkade mig på en liten vanlig runda, sol och bra stämning, härligt underskott på medelklass. Tre loppisar totalt nu. Börjar med att ta hem The last stand med Arnold, min musa. Gotta catch em all (Arnold, Chuck, Stallone m fl). Ligger även 3 st Tintin-album i sprillans skick och väntar (Solens tempel, Den mystiska stjärnan, De sju kristallkronorna), 5 kr styck. På loppis nummer 2, intet nytt, men ändå en väldigt trevlig del av stan. På loppis nummer 3 kör jag dealen 5 VHSer för 20 kr: The substitute, Oskyldigt offer (Jaguar Film), Texas train, Stopp! Annars skjuter morsan skarpt och American Yakuza (Filmkompaniet). Kvaliteten sjunker, underhållningen ökar, perfekt. Plockade även en Kalle Ankas bästisar, nyupplagan på nummer 4 + En Blueberry i toppenskick, nr 6: Spökskytten med guldkulorna. Så visst, det finns en del osedda filmer bland hyllorna och så länge jag hittar sådant som intresserar mig av någon anledning så är allt frid och fröjd. Och så länge priserna är de rätta.

Ska väl ut en sväng imån också, kan bli himmel eller helvete, vi får se. God helg!

Hunden skrev:

Lappia! Skånejävel lät sjukt intressant. Snälla, berätta mer om det när/om du får det!

Det var ett fint paket jag fick av Hjalte. Många fanzines och kassetter. Tydligen har han använt det vid någon utställning om 90-talets svenska anarkopunkscen på bibblo. Kanske 20 - 30 olika fanzines och många gamla nummer Profane Existence. Har inte läst allt men guldkornen är hittills två nummer Promenade, nummer tre av Skånejävel som var det där punkfanzinet från Luleå, typ kängpunk blandat med spelningsrecensioner av Bear Quartet, Fireside och Breach och lite separatism, ett straight edge fanzine som heter Cowabunga och några Pie-Mag. Men mest är det råpunk fanzines av blandad kvalité.

Arbete är livets krydda

Drog mycket riktigt en loppis och med skiftande resultat. Superduperväder, svensk idyll osv. Började med en endags gårdsloppis. Roligast var en knallblå folkabubbla på gården för 8000 kr, såg fin ut. Men i övrigt nada. Vidare till en till ny gårdsloppis. Mycket fint uthus från 1700-talet, proppat med gårdsprylar. Fanns en del skojj, blev en 8 nummer av Hänt i veckan och liknande tidningar, samtliga från 60-70-tal, hoppas kunna hitta några roliga filmurklipp. Sen full fart vidare men tyvärr hade inte VHS-mannen öppet så jag kunde inte gräva i hans dolda lådor som han ska plocka fram åt mig. Helvete. Men gick iaf på Pingst och hittade 3 godkända dvder, Borgman (Njutafilms), Drag me to hell och Silence of the lambs 2-disc. Sen på hemvägen har det smällt upp ännu en gårdsloppis på en riktig gammalgård, en hel del VHSer och film men mest bara 90-tal, tråk. Ute i uthuset hittar jag iallafall ett fint fotoalbum som jag nu tänkte fylla med urklipp och dylikt, få lite ordning på klipparkiven.

Grämer mig över att jag tycks ha missat öppettiderna för VHS-göddma, men ska göra nya försök snarast. Hejsan!

212 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-26 20:16:00)

Hihi, kom nu hem med seriealbumet "Shang-Chi´s händer, Mästaren på Karate" nr 1 1975, seriealbumet + 1a numret från 1975 i liksom vanliga serien. Kul, otroligt snygga framsidor, rafflande. Läckert, helt enkelt. Bra loppisrunda.

+ ett ark supergulliga hundklistermärken! Engelsk bulldogg, check! <3

En liten försiktig loppis på morgonkvisten i alla sin enkelhet. Adderade lite dvder för 10 kr styck till förrådsavdelningen:

- Flykten från Alcatraz
- The Exterminator
- The panic in needle park

Trevligt.

214 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-29 21:40:34)

Blev inge loppis idag! :-(

... ... ... ... ...

Skojja bara! Tog den sedvanliga rundan och kammade nada på två första, ovanligt nog, men stod still nu. Bläddrade en del filmaffischer men inget gammalt och kul... På loppis nummer tre hittar jag iallefall en DVD-guide på engelska, alltså listningar på olika DVD-släpp, med fakta och recensioner, den sorts bok som passar en sån kalenderbitare som mig perfekt. Älskar böcker med kolumner eller listor alltså av typen Creature features eller DVD Delirium. Allmänbildande böcker som ger översikt. Tror denna är relativt trist men ändå lite kul. Sen tänkte jag åka hem pga för varmt och soligt men vafan var ju två veckor sedan jag var i grannbyn och gick genom det enorma VHS-lagret där, kanske hade det kommit något nytt?

Vid en snabb överblick såg det sig likt ut eller hade det fyllts på lite? Pga allt biblioteksjobbande har jag nu benmuskler av stål (jag börjar varje dag med stretching / bokuppsättning) så kunde med lätthet gå ner i halvspagat och fiska runt bland de nedre filmerna.... Ser ett fodral som ser annorlunda ut... Ojojoj milda makter en fetbox! Snask! Det är... SNAPSHOT (PÅ AUSTRALIENSK VIS), VCL Video Services, 1980. Yahoo! 1 st betygsättare hittils på Filmtipset.

"Denna australienska film, gjort till Hitchcocks ära, har samma spänning som mästarens "Psycho". För att bli model måste en ung flicka posera naken. Motvillig gjör hon det. Fotoet visas över allt och hon får problem i privatlivet. Nu, utan arbete och bostad, tvingas hon flytta in i ett underligt kollektiv. Skrämmande saker sker... något djävulskt är i gång... Scenerna är som hämtade ur "Gudfadern"."

Hurra, ännu en fetbox räddad från graven! Känner mig stolt och glad.

Sen plockade jag på mig lite böcker på antikvariatet, svenska utgåvor på: Emmanuelle och Emmanuelle och kärleken.

+ 2 till VHSer: Boxing Helena och hmm To catch a killer (Gacy-filmen)?

Strålande dag, hann även med en falafelrulle, men tappade mina glasögon rakt ner i rullen (!) så fick yra runt utan dessa under stora delar av rundan. Ok, ha en go helg, bubus!

En till runda idag, VHSerna ligger på is men kommer dyka upp, pirr pirr pirr! Hittade en inplastad UK-dvd på The great escape 2-disc, värt. Men gladast blev jag åt en otroligt läcker bok vid namn Forntidens under 1 (finns två till delar), från 1932. Stort format, typ A4-sidor med foton på ruiner från olika ställen. Egypten, Italien, Grekland. Snyggt som tusan, mäktig känsla att bläddra i en nästan 100 år gammal bok och läsa om tempel, pyramider och sånt. 5 / 5 i snygghet.

Varit och härjat litet runt i Småland under denna lediga helg. Varit väldigt kul. Att se sig runt och glo på folk och inte bara häcka på samma plats. Juli har verkligen varit en dryg månad för undertecknad. Så skönt att avsluta den med lite lattjo lajbans. Har varit på campingplatser, gamla bensinmackar och Tyrolen i Blädinge. 

Köpte detta:
3 VHS:er (Pro-Kongressen 1996, Grizzly Adams och danska familjefamiljen Kidnappargänget från 1978. Den ska inte vara nåt för "morsgrisar" stod det på baksidan. Jag köpte den ändå).
1 singel (en finfin och supersnygg 7" från Författarcentrum kallad "Diktspegel". Bengt af Klintberg, Göran Palm, Katarina Taikon och Sandro Key-Åberg och några andra lirare läser från sina egna produktion)
1 DVD (Voyage of the Damned. En av alla dessa mastodon- och katastroffilmer med många kändisar som kom i slutet av 70-talet. Med Max von Sydow som har stötts och blötts här i forumet)
2 kassetter (en kallad "Helad från cancer" och en demokassett med nån glad bayersk gubbe vid namn Horst. Inte lyssnat på än)
3 böcker (en med Ponnyklubben som kommer bli kollagematerial, en om stora manliga tänkares dåliga koll på kvinnor (bl.a. skriver Yvonne Hirdman om Engels) och Torbjörn Säfves bok om Panamakanalen. Mor köpte boken Änglar, finns dom i en finfin utgåva från 1968. Visste inte att det var en bok från början. Bara sett filmen tre-fyra gånger. Dålig koll).
4 nummer av Kriminaljournalen. Det är snaskig moralism. Du ska både gotta dig och förfasa dig över alla ogärningsmän- och kvinnor och deras dåd. Det är en sorts dubbelmoral som nästan är som skvallerpressens förhållande till kvinnor och deras utseende.

217 Senaste redigerad av B-pappa (2016-07-31 18:37:47)

Underbart inlägg här ovan, alldeles tjockt av rätt tänk här nu, vilken njutning. När jag har eget hem ska jag också börja plocka på mig sånt som en vill lyssna på / kolla på direkt (som en sup & sprit-LP jag synade idag men lät ligga pga orkar inte släpa hem allt som kittlar mina leder) och köra på mer "chansningar". Min boendeform är också anledningen till att jag inte är fysiskt kapabel till att göra klart mitt fanzine just nu, jag har fått bita i gräset och lägga det på is inför framtiden, men ni kan lita på att det kommer bli klart. Det var inget lätt eller roligt beslut att ta, men under omständigheterna tvunget. Ser fram emot ett rejält hem (inte haft något "beständigt" sedan 2011) ((fatta bohem mannen vi drar på tågluff och lever lite farligt och förnekar klassamhället kom alla sköna dudes så lever vi "billigt" och "soft" vi kan ha hål på jeansen också)), ett DIY:ets Jerusalem (eller kanske Söderfors). Ja, som alla losers säger, "det är helt klart, ska bara sätta ihop det!". Ja tjena.

MEN nu var det loppisar det gällde ja. Tog en sväng på byn och kikade in två olika. Kom hem med en keps med texten NINJA på och lite japanska tecken, faktiskt köpt i Tokyo från början. Kan tro att det finns många bra tillfällen att bära denna under, behöver dock först operera bort mitt huvud och få åtkomst till ett med blygsammare dimensioner. PMa vid kroppsdelsbytar-intresse. Sen en annan kul grej, en Super 8-katalog från Disney från 1979, med presentation av deras titlar på formatet och varför barn älskar Disney m m. Välbevarad och ganska gullig. 10 kr totalt, "BOOM! jag vet, vi startar ett företag som kallar oss själva för DIY och pysslar med transmediala projekt och vår image utåt ska vara att vi inte bryr oss om någonting och är värsta sköna slackers och har skitlite pengar för att vi partajjar så mycket samtidigt som vi tycker synd om fattigt folk och vi är lika hemma ute på landet som i storstan och det finns ingen röd tråd alls i vilka vi umgås med (((bara medelklass-"""människor""""))) och vi har blivit så gullade med hela livet att det känns som om allting är möjligt och inom räckhåll!!". Hej på er!

PS: PRO-Kongressen 1996, fick min mun att vattnas, VHS-guld osv. OBS EJ SETT MEN UPPENBART EN GOBIT!

Har som inte gjort några nya inköp på länge. Men fick i veckan ännu lite rolig post från herr Strandén. Fick ett brev som innehöll en fin Crimethinc affisch. Var kapitalistpyramiden men herrar på topp och arbetare på botten. Fast med rubriken "capitalism is a pyramid scheme" typ!

Arbete är livets krydda

Snyggt! Gav bort min "Days of love, nights of war" till en bra person i Göteborg. Den var för mig en stor inspirationskälla under 00-talet och är väl fortfarande, men skulle vilja läsa om den.

Hann med en liten loppis idag, fördelen med att jobba på olika ställen lite då och då. Blev en rejäl promenad, ut i industriområde, bästa loppisområdena, kan jag tycka. Kastade mig direkt på VHS-hörnan:

VHS

- Eraserhead
- Skräpig film (inte kollat titeln) men i superfint ljusblått fodral, bra att ha till "VHS-verkstaden"
- Gymping, 1984, Video Xpress, Transfer, (med Susanne Lanefelt, "Ett 40 min roligt, men jobbigt gympingpass med flera av rörelserna från TV-programmen, men också många nya och ännu bättre". Helt enkelt oemotståndligt. Lortigt fodral men ska rengöra.

DVD

- From dusk till daen 2 : Texas blood money
- The mothman prophecies (hyfsad kryptozoolog-film? Har för mig den är skaplig. Se se om och ahr fått för mig att den är rätt sällsynt på svensk dvd)

Regnet kom när jag traskade mot bussen. Kul att det rör på sig i hyllorna, yes, jajamensan!

CrimethInc var en stor inspiration även för mig under 00-talet. Någon kompis hade Days of War och jag lusläste den på en madrass i hennes etta längst ut på Hertsön. Off The Map var dock min favoritbok från de kriminella tänkarna. En reseskildring från två punkare som luffade runt i Europa. De betraktade samhället fullständigt från utsidan, befriade från arbetslivets kedjor kunde de se allt stort och litet elände som kapitalismen resulterade i. Läste den för några år sen och då kändes den pinsamt naiv, man fick känslan att de säkert var medelklassbrudar som kunde hoppa tillbaka in i ledet närhelst de ville. Men skitsamma, äventyrslustan och anarkismen i den boken fick in mig på en massa kreativa och ideologiska villovägar, långt bort från Svensson Svensson.

Det var kul att beställa grejer från CrimethInc. Fick gå till växlingskontoret och växla till kontanta dollar. Virade in dem i toapapper och skickade stålarna i ett kuvert till Staterna. Ett par månader senare damp böckerna ner. Fick massa affischer också. Brukade koka tapetklister som stank nåt fruktansvärt och slabba upp affischerna lite varstans på stan. Tror jag har kvar ett par dussin affischer nånstans. Böckerna vet jag inte var de är. Har ni läst den där Recipes for Disaster? Den tjocka handboken med massa instruktioner på hur man organiserar svarta block, saboterar för företag o.s.v..

Var till Skellefteå förra veckan. Kollade in en loppis ute vid Stackgrönnan, i några små båtskjul som sett bättre dagar. I ett skjul hittade jag massa Turtles-leksaker från guld-eran men nappade inte. Nostalgiskt skräp. Bläddrade i skivbackar. Köpte en LP där en snäll tant sjunger med barn. Alltid kul med inkompetent och egensinnig barnsång. Tänkte använda den till något musikprojekt. Hittade också en kassett med folkdansmusik på fiol, flöjt och mungiga. Väldigt avskalat, ska tydligen användas för att träna danssteg till. Låtarna med mungiga var fräsiga. Dagen efter kopierade jag lite fiolmusik från den kassetten till flera andra kassetter som jag sen körde genom en förstärkare. Resultatet blev hyfsat intressant oväsen. Låtarna med mungiga var riktigt fräsiga. Kommer nog använda den kassetten fler gånger när det ska göras bandspelarmusik. Ett fynd således.

Sen åkte vi in till stan, kollade in penisfontänen. Åt hemgjord glass. Stack in näsan på Nordboks Antikvariat. Å hittade en fin Sune Jonsson-bok, en ganska tidig en med foton från Västerbottens inland. Inte Byn med det blå huset men från den tiden. Men det var antikvariat-priser såklart, så det bidde inget. Tanten som skötte stället hade en fruktansvärd raspande hosta. Å frågade henne om källaravdelningen och då började hon rabbla upp alla kategorier av böcker de har därinne. Hon höll på i ett par minuter. Det lät som en Pär Thörn-uppläsning. Men vi fick inte klartecken att gå ner dit, det var det konstiga. Bakom en bokhylla satt en sävlig gubbe och åt kex. Han pratade om hur gott det var med mineralvatten. Jag köpte Nikanor Teratologen-samlingen på Vertigo och en LP med Pink Champagne. Dyrt blev det.

maskinpark.bandcamp.com

Mmm... Just det, minns Off the map också, men läste inte. Vi gjorde samma sak också, med affischer och tapetklister. Fanns ju att skriva ut grejjer från deras hemsida. Dr Ordinary Rock har / hade ju en typ komplett CrimeThinc-samling (med mycket, mycket mera) och där fanns Recipes for disaster. Om jag minns rätt så var all litteratur tvungen att förstöras pga nödvändiga omständigheter. Tråkigt.

Ja justdet, hittade en Turtles-bil igår också, stor och otymplig, men nej, orka. Låter ändå som ett härligt antikvariat, Hunden, trots priserna. Undrar om de har några Delta Sci Fi, förstår inte nu varför jag sålde alla mina, hade ju Jack Vance - Den döende jorden inbunden, hur bra som helst.

B-pappa: jag har några Deltadubletter över. Letar du några särskilda eller är allt av intresse?

Tjo! Skulle vara kul att samla lite sådana, men nu är inte rätt läge. Vi kanske kan höras i Delta-frågan framöver, Elias! Antar jag sålde mina för att de tog plats och vägde mycket och just nu försöker jag sälja av eller dumpa grejjer (och för att se hur bra det går, se loppistråden...). Hojt!

224 Senaste redigerad av B-pappa (2016-08-09 17:27:57)

Tänkte avverka 2 st Röda Korset idag, för mig obesökta, men tappade bort den andra... jaja. Jättekul att gå på helt nytt ställe, masade mig fort bort till VHS-hyllan... Hittade faktiskt ett lite större fodral där, ljusblå.

SHIRLEY VALENTINE, Esselte, 1989. "Jag vill bli vild och galen igen. Göra vad jag vill när jag vill".

Fanns hur mycket böcker som helst, så kunde iallafall nöjt hitta Sekter & Hemliga sällskap i Sverige och världen av allas vår Clas Svahn. En bra bok. Finns väl kanske en nyutgåva men detta var den första från mitten av 00-talet, cirka. Och förvånade mig själv. Grävde i en kasse på golvet och blev superuppspelt över en snygg Djungelboken (tecknade) i 40årsjubileumsutgåvan med slipcase, guldglänsande och karaktärerna är sådär snyggt tredimensionella på framsidan. Otroligt snygg utgåva, funderar på att behålla, är ju en mysig film. Nummer 19 i klassiker-serien. 15 kr gav jag för den.

Sen på hemvägen hittade jag en ny "hyra hylla"-loppis, ett roligt och bra initiativ. Plockade på mig Black magic rites för 10 kr, Njutafilms. Bra rulle, nöjd.

BONUS: Puffy #2 hemma i brevlådan.

225 Senaste redigerad av B-pappa (2016-08-10 17:28:27)

Veckans ris eller nej ÅRETS RIS går till Myrorna för deras hutlösa DVD-priser, förseglade askar, pappfodral med klisterlappar på, trasiga fodral, repiga skivor och arroganta, högfärdiga personal. Plastberget växer men ändå ska de ha sin 20-lapp per skitfilm. På jobbet säljer vi allt för 1 krona styck. Vakna! Men nej, det är ju försent.

...kom iallafall hem med svenska papplådan på ONCE UPON A TIME IN THE WEST i prima skick och svenska utgåvan på BULLY.