...sen går det ju att diskutera det här med "för eller emot Galago", haha. Jag tycker det är kul och bra, dvs att vara emot. Men detta säger jag eftersom jag anser att allt som byggts upp en dag måste rivas. Kulturell elitism, viktigpettrar, kulturarbetare, radiomänniskor, den godhjärtade medelklassvänstern som älskar att "hjälpa fattigt folk", överklassvinen med sina dyra elit-utbildningar där de är för fina & viktiga för att transkribera några få intervjuer själv så de hyr folk för lägsta bud åt dom som får transkribera (jo, det är så "folk" gör), alla dessa människor som är lite lite viktigare än andra människor, vars åsikter är lite lite bättre och duktigare och smartare än andras, alla självutnämnda experter och dessa oändliga klyschor som vevas om och om och om igen, "unik flockmentalitet", ja allt skall svepas bort när dessa klistermärken strålar som döds-lasrar mot fiendens ögon. Det går ju att positionera sig i en oändlighet, dvs att peka på andra och säga att eftersom ni är det här eller det här så innebär det per automatik att jag inte är det här eller det här, att blicken är för låg och ser bara oviktigheter i närmiljön MEN jag tycker en ska "börja" någonstans och säga "fuck you, jag skiter i om ni inte vill ha med mig eller oss att göra för vi klarar oss utmärkt på egen hand / tillsammans, för jag / vi har inget att förlora".
Men jag vill samtidigt påpeka att jag inte tycker att det är "tuffhet" som är ledstjärnan, tvärtom. "Tuffhet" är att konkurrera och slå sig fram och ha en artig fasad men vara en skorpion där bakom. Därför är jag en mjukis och tönt.
För den underförstådda meningen som löper genom varenda byggsten i samhället gör ju skillnad på folk och folk, vissa är värt mer, andra värt mindre och kulturfolket kan endast existera om dessa skillnader finns. Vi, som aldrig har kunnat välja och påverka våra liv så mycket, vi som gräver och gråter där vi står och vi som har getingbon i våra huvuden, omgivna av "packet" som det fina folket inte vill veta av, ja vi är själva "packet". Så ja, jag tycker, bränn så många broar det bara går, för jag är trött på den beständiga makten. Hejsan