Tråd: Klistermärken!

Nu hörrni borde vi ta tag i att marknadsföra forumet.
Om jag styr ett klistermärke, ska vi hjälpas åt att shippa in kostnaden? Så ansvarar jag för att skicka iväg dem till folk och allt sånt - gratis - såklart.

Så kan vi se till att sätta upp kring kulturkvarteren, ungdomsgårdarna, skolor och på andra ställen där kanske någon som skulle tycka om vårt forum hänger.

Vem är på? Kollade lite snabbt på print24, inte ens tusen spänn ska de ha för 500 klibbor. Eller ska man ta mer?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Klistermärken!

Det låter som en jättebra idé. Kan sätta upp på Verket och Föreningsgatan 7 och Kirunas gator. Är det bara jag och Tommy som är pepp?

Arbete är livets krydda

Sv: Klistermärken!

Ni vet att jag är på. Jag tänker att vi kanske kan få till det så att folk får (och betalar?) proportionerligt vad de behöver? Eller nej då kanske det blir krångel och för lite stålar stoppas in. Jag är beredd att betala ett par hunkor, även om jag bara får säg 30 - 40 - 50 klibbor. Så ja, jag är på, utan tvekan.

(jag menar, om folk bara känner att de kan stoppa in säg en tjuga totalt, ja då är ju det jättebra, alltid nåt, liksom)

Sv: Klistermärken!

Vi gör ett försök. Vid lön denna månad (om 25 dagar) så kan jag lägga 400kr. Vi behöver tusen spänn. Alla redo?!?!?!?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Klistermärken!

Jag är med! Jag kan nog lägga 200:-. Bra idé!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Klistermärken!

Jajamensan jag kan ploppa in 200 :-- jag oxo!? Kan öka till 300 :- beroende på hur många andra som hoppar på.

Sv: Klistermärken!

Fan vad kul! :-D jag har satt michelinmannen på att formge smile)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Klistermärken!

Härligt! Blir säkert snyyyygga klibbor. Proportionalitetsprincipen är ju bra, men behöver kanske inte vara ett krav. Jag kan lägga typ 200:- men behöver inte motta 100-150 klibbor för det, bättre att få en bra spridning på klistermärkena över landet.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Klistermärken!

Ja precis. Alltså oavsett behöver jag max 50. #skaalltidvaravärst #buyundergroundcred

Sv: Klistermärken!

Hello everybody,

this is Christoph from print24 and I hope it's fine writing in English as well, since my Swedish is not existent. smile

Tommy mentioned our company in the first post and we really like the idea to print stickers for you!
That's why we also want to jump in and support your project with 200kr as a printing credit.

If you want to use the credit for your order you have to register at print24 and send me your customer number.
Than I can assign the 200kr printing credit to your account, which you can use for your stickers.

Let me know what you think. Have a nice week!
Christoph

Sv: Klistermärken!

Tänk vilken tur att vi bara ska göra snälla fanzineklistermärken å inte typ Svenska motståndsrörelsens fanclub eller nåt sånt :-)
Trevligt att man fick 200 spänn till godo också.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Klistermärken!

Ok, that's fine for us. wink

Sv: Klistermärken!

Finemang, finemang. Nu drar vi en intressekoll: hur många här på forumet är det som vill ha klistermärken? Jag behöver inga (jag är eremit), viktigaste är ju att de hamnar där de ska ja. Så om folk gör anspråk på en viss del kanske det går att räkna ut ungefär hur sakerna ska postas osv.

Sv: Klistermärken!

Jag vill ha klistisar. Är rätt duktig på att peppra ut dem på väggar. Max 50 tänker jag mig dock eftersom Piteå känns som glesbygd när det kommer till folk som möjligtvis kan tänkas vara intresserade av fanzines.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Klistermärken!

Jag kan sprida dem i Västergötland och andra ställen jag ska till. Då kan vi ju täcka större delen av Sverige. Jag är nu - sent omsider - med på noterna.

Sv: Klistermärken!

Vad händer här då? :-)

Sv: Klistermärken!

Jag är redo att köra! Är ni?

För över pengar till mig å märk dem med "klistermärken" så ser jag hur mycket pengar vi har att röra oss med - sen formger vi ett klistermärke som vi demokratiskt röstar fram.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Klistermärken!

Här är mitt bidrag iaf.

Post's attachments

diy.jpg 146.73 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Klistermärken!

Hahaha! Ska sova på saken, återkommer imorgon. Men ja, jag är redo. Det är nu vi går från "sleeper cell" till ja hmm motsatsen. ;-) Enda jag spontant tänker på är vad folk här tycker om begreppet DIT, alltså Do It Together? Hejsan svejsan!

Sv: Klistermärken!

Men jo alltså pengarna ska till ditt konto, Tommy?

Sv: Klistermärken!

Ja :-) mitt vanliga. och märk överföringen så jag har koll på det!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Klistermärken!

Ja precis, toppen! Återkommer

23 Senaste redigerad av B-pappa (2016-06-29 12:11:02)

Sv: Klistermärken!

Sådärja, överfört en slant. Så, hur mycket behövs och hur många är på G just nu och ska föra över?

24 Senaste redigerad av B-pappa (2016-06-30 10:00:15)

Sv: Klistermärken!

...sen går det ju att diskutera det här med "för eller emot Galago", haha. Jag tycker det är kul och bra, dvs att vara emot. Men detta säger jag eftersom jag anser att allt som byggts upp en dag måste rivas. Kulturell elitism, viktigpettrar, kulturarbetare, radiomänniskor, den godhjärtade medelklassvänstern som älskar att "hjälpa fattigt folk", överklassvinen med sina dyra elit-utbildningar där de är för fina & viktiga för att transkribera några få intervjuer själv så de hyr folk för lägsta bud åt dom som får transkribera (jo, det är så "folk" gör), alla dessa människor som är lite lite viktigare än andra människor, vars åsikter är lite lite bättre och duktigare och smartare än andras, alla självutnämnda experter och dessa oändliga klyschor som vevas om och om och om igen, "unik flockmentalitet", ja allt skall svepas bort när dessa klistermärken strålar som döds-lasrar mot fiendens ögon. Det går ju att positionera sig i en oändlighet, dvs att peka på andra och säga att eftersom ni är det här eller det här så innebär det per automatik att jag inte är det här eller det här, att blicken är för låg och ser bara oviktigheter i närmiljön MEN jag tycker en ska "börja" någonstans och säga "fuck you, jag skiter i om ni inte vill ha med mig eller oss att göra för vi klarar oss utmärkt på egen hand / tillsammans, för jag / vi har inget att förlora".

Men jag vill samtidigt påpeka att jag inte tycker att det är "tuffhet" som är ledstjärnan, tvärtom. "Tuffhet" är att konkurrera och slå sig fram och ha en artig fasad men vara en skorpion där bakom. Därför är jag en mjukis och tönt.

För den underförstådda meningen som löper genom varenda byggsten i samhället gör ju skillnad på folk och folk, vissa är värt mer, andra värt mindre och kulturfolket kan endast existera om dessa skillnader finns. Vi, som aldrig har kunnat välja och påverka våra liv så mycket, vi som gräver och gråter där vi står och vi som har getingbon i våra huvuden, omgivna av "packet" som det fina folket inte vill veta av, ja vi är själva "packet". Så ja, jag tycker, bränn så många broar det bara går, för jag är trött på den beständiga makten. Hejsan

Sv: Klistermärken!

Vara emot Galago var mest för att det kommer ju ge uppmärksamhet :-D
Men jag ska pytsa vidare med Michelinmannen och sen kommer det väl en klibba värd namnet :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig