1 Senaste redigerad av Levande_Begravd (2016-05-11 16:10:22)

Tråd: Levande Begravd #4

SÄLJES!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Levande Begravd reser sig ur katakomberna efter fyra års vila. 52 fullmatade sidor i A4. 40 kr + frakt. Beställ via levandebegravd1 at gmail punkt com.

Innehåll:
* Pontus Lundkvist
* Fördämning Fanzine
* Growth
* Heavy Makeup
* Samtal om musik som skaver
* Skivomslag dissekeras
* Skivrecensioner
* Korta fanzineomdömen
* Konst av Linda Spåman, Johan Björkegren, julia Olofsson m fl
* Allmänt blaj
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Post's attachments

Screen Shot 2016-05-11 at 3.45.38 em.png 564.93 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

2 Senaste redigerad av B-pappa (2016-05-11 15:24:27)

Sv: Levande Begravd #4

Toppen! Återkommer ang detta, drar iväg ett mail sen. Tjohoo!

Sv: Levande Begravd #4

Åh, äntligen. Det här har jag sett fram emot. Ska bli väldigt roligt att läsa!

Arbete är livets krydda

Sv: Levande Begravd #4

Jag & larsesq knep varsitt ex idag, ser mycket fint ut. Formatet (A4) får mig att tänka på de där musikblaskorna du importerade förut, Levande_Begravd, hmm, för några år sedan, hmm, australien, nya zeeland...? Känns kul med lite köttigare papper i näven efter så många "mindre".

5 Senaste redigerad av Levande_Begravd (2016-05-17 21:25:28)

Sv: Levande Begravd #4

Fanzines i A4 som jag sålt bör vara More Noise (UK/Sverige), Limited Readership (UK) och Distort (Oz). Samtliga är väldigt bra, speciellt Distort som är helt outstanding om vi snackar renodlade musikfanzines. Beställde precis nr 47 & 48, tror första numret gavs ut 2009 så produktionstakten är ganska sinnes, spec med tanke på hur välskrivet det är. Samma snubbe ligger även bakom briljanta Life Stinks I Like The Kinks som recenseras i LB#4.

6 Senaste redigerad av larsesq (2016-05-18 18:05:32)

Sv: Levande Begravd #4

Jag kommer hela tiden av mig med det här att kommentera fanzines på forumet. Det är väl en av sakerna forumet kan användas till: Dunka rygg och kritisera.

Gluttade i nya numret på bussen från Göteborg till Borås. Överlag bra grejer. Alltid trevligt när det inte känns som om det finns någon sorts gränsvakt eller traditionspolis som härjar runt. Gillar blandningen och den öppensinnade attityden. Samtidigt är den grundad i en härlig undergroundställningstagande. Helt enkelt min typ av punkfanzine.

Skivomslagsgrejen har jag ju sett framemot sedan jag fick höra om det när jag träffade redaktör'n på Truckstop när han Mississippi-grabben skulle prata om Harry Smith och folkmusik etc. Jag tänker omedelbart på Wire som brukar ha en sån spalt, där någon tjomme får diskutera omslag. Men här var det ju helt andra omslag. Kul att "JW" nämndes. Jag fick den på kassett julen 1989 eller 1990. Var lite inne på Jerry Williams när jag var liten knodd. Skivomslagspratet säkert kunna att överföra på annat: Till exempel videoomslag. Att jag fortfarande gillar att ha fysiska artefakter (VHS, DVD, vinyl, kassetter, böcker etc.) beror ju delvis på omslagen. Så allt sånt där tilltalar mig.

Rolig intervju med herr Fördämning också. Kändes som ett väldigt avslappnat samtal, mer än någon tradig klyschparad (som många intervjuer kan urarta i). Alltid sprallig när folk droppar Sällsamheter i Munchkinland (och Hunden som vägrade dö). Tack för omnämnandet. Herr Födämnings tanke att fanzinet säkert skulle sälja i större upplaga är säkert sann, men att skriva på engelska känns bara så förbaskat trist. Fanzines ska byggas utav glädje, av glädje byggs fanzines, som fanzinisten Lill Lindfors trallade.

EDIT: NU ser jag, med skammen rodnad, att det är "Jerry Williams"-skivan från 1993 som det skrivs om, inte "JW." Kollade igenom låtlistan och kände inte igen en enda låt. 1993 hade jag helt gått över till hårdrock och Jerry Williams var ett minne blott. Snyggaste Jerry Williams-omslaget är väl annars "Dr. Williams & Mr. Dynamite": http://www.hjalmarbs.se/php/uploads/Wil … na%20,.jpg

7 Senaste redigerad av B-pappa (2016-05-19 15:00:53)

Sv: Levande Begravd #4

Hehe, instämmer med ovanstående talare. Och ja, det var Limited Readership jag köpte av dig förut.

En riktig sidvändare, detta nummer 4, glädje och trygghet, ja en trygghet kring att det finns fölk därute som håller stenkoll på skivorna och musiken. Druckit 1 st Pripps idag och blastat Angry Samoans.

Kul med Jerry W och On the loose. Alltså, det är ju sådan där svensk kuriosa som är kul! Fasen vad jag garvade när jag såg den filmen för några år sedan, ramlade över den av en slump och sånt är ju alltid kul. Det är den känslan jag jagar på loppis, att rota bland skiten och ba va!!

EDIT: lägger en länk här på On the loose, för den som vill se JW sjunga "Working class hero" (och vem vill inte det?).

https://www.youtube.com/watch?v=rhS-VG6HW8g

Sv: Levande Begravd #4

larsesq skrev:

EDIT: NU ser jag, med skammen rodnad, att det är "Jerry Williams"-skivan från 1993 som det skrivs om, inte "JW." Kollade igenom låtlistan och kände inte igen en enda låt. 1993 hade jag helt gått över till hårdrock och Jerry Williams var ett minne blott. Snyggaste Jerry Williams-omslaget är väl annars "Dr. Williams & Mr. Dynamite": http://www.hjalmarbs.se/php/uploads/Wil … na%20,.jpg

Ugh! Gjorde av oklar anledning en hastig sista sekunden-redigering där jag ändrade årtal på plattan till 1991 från 1993. Nu visar det sig att 1993 stämde. Stavfel osv bryr jag mig inte ett smack om men fadäser av detta slag kan driva mig sömnlös även om det egentligen inte gör nånting.

Tack för fina ord av Lars och B-Pappa, kul att två såpass rutinerade fanzineläsare och makare uppskattar LB! Efter några tröga år har jag åter hittat inspiration och planen är att nummer fem ska vara klart till slutet av sommarn.