Jag kommer hela tiden av mig med det här att kommentera fanzines på forumet. Det är väl en av sakerna forumet kan användas till: Dunka rygg och kritisera.
Gluttade i nya numret på bussen från Göteborg till Borås. Överlag bra grejer. Alltid trevligt när det inte känns som om det finns någon sorts gränsvakt eller traditionspolis som härjar runt. Gillar blandningen och den öppensinnade attityden. Samtidigt är den grundad i en härlig undergroundställningstagande. Helt enkelt min typ av punkfanzine.
Skivomslagsgrejen har jag ju sett framemot sedan jag fick höra om det när jag träffade redaktör'n på Truckstop när han Mississippi-grabben skulle prata om Harry Smith och folkmusik etc. Jag tänker omedelbart på Wire som brukar ha en sån spalt, där någon tjomme får diskutera omslag. Men här var det ju helt andra omslag. Kul att "JW" nämndes. Jag fick den på kassett julen 1989 eller 1990. Var lite inne på Jerry Williams när jag var liten knodd. Skivomslagspratet säkert kunna att överföra på annat: Till exempel videoomslag. Att jag fortfarande gillar att ha fysiska artefakter (VHS, DVD, vinyl, kassetter, böcker etc.) beror ju delvis på omslagen. Så allt sånt där tilltalar mig.
Rolig intervju med herr Fördämning också. Kändes som ett väldigt avslappnat samtal, mer än någon tradig klyschparad (som många intervjuer kan urarta i). Alltid sprallig när folk droppar Sällsamheter i Munchkinland (och Hunden som vägrade dö). Tack för omnämnandet. Herr Födämnings tanke att fanzinet säkert skulle sälja i större upplaga är säkert sann, men att skriva på engelska känns bara så förbaskat trist. Fanzines ska byggas utav glädje, av glädje byggs fanzines, som fanzinisten Lill Lindfors trallade.
EDIT: NU ser jag, med skammen rodnad, att det är "Jerry Williams"-skivan från 1993 som det skrivs om, inte "JW." Kollade igenom låtlistan och kände inte igen en enda låt. 1993 hade jag helt gått över till hårdrock och Jerry Williams var ett minne blott. Snyggaste Jerry Williams-omslaget är väl annars "Dr. Williams & Mr. Dynamite": http://www.hjalmarbs.se/php/uploads/Wil … na%20,.jpg