Tråd: Vilka fanzines har influerat dig
Jag tänkte vi kunde ha en tråd där vi både kan hylla, minnas och disskutera tidiga (eller sena för den delen) influenser i vårat fanzinemakande.
Som ung punkare i Malmfälten i mitten på tvåtusentalet så var jag relativt svältfödd på allt vad fanzine hette. Hade man tur kom det någon med ett distro till Luleå och man kunde kanske köpa med sig något hem att läsa efter en spelning.
När Sista Sekunden spelade i Luleå minns jag att jag köpte en hel bunt med fanzines utav Andy som gjorde intryck på mig och som jag än idag tycker är rätt bra. Andys egna fanzine HDHC gillade jag som tusan då det begav sig. Andy hade ett rätt avslappnat sätt att skriva och intervjuade rätt coola band ( Regulations, Gorilla Angreb) . Dessutom var hans recensionssidor helt sjukt långa minns jag och man fick mycket tips på annat coolt! Turnédagblckerna var också något som jag minns som peppande.
Nyfrälst var också en tidig influens. Minns att jag köpte något nummer på Punkfest i Umeå som jag tillslut läste sönder. Hen hade väl en rätt skön "fuck off" attityd utan att bli någon fånig GG Allan punkare.
Normal Man kommer jag ihåg att jag lyckades lägga labbarna på och det var verkligen peppande. Kullman satte en hög ribba på hur bra ett fanzine kunde vara och efter att läst Normal Man var det svårt att nöja sig med vad som helst.