Sv: Mårundan

min kompis som ritar serier är tackad i en hajpad serieskapares nya bok. så jävla sellout. trist att ingen klarar av att hålla sig borta från makten och pretentionerna längre.

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Mårundan

Nu är jag i Västerås på kurs. Bor jättefint och hör ungdomar tjafsa på torget nedanför.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Fan död åt dygnsrytmen! Det är på natten grejer händer. Nästan klar med ett tramsigt nr av autotrof.
Börjat spåna på en gritty reboot av Mumintrollen som kommer bli fantastisk.

Sv: Mårundan

Klev upp kl fyra imorse och har vandrat upp och ner för Machu Pichu och Huaynapichu. Är helt slut i benen! Kommer inte att komma till ett hostel fören halv ett inatt. Känner att det måste bli ett kaffe bonanza för att orka tills tåget kommer kl nio och sedan däcka på det.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Jag har sett Death in June! Är så glad. Förmodligen enda gången jag ser ett band med både prideflagga och totenkopf på scenen. :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Kom hem och såg två kuvert från Tommy ligga på hallmattan, samtidigt som en enorm trötthet vällde in över kroppen. Strax förstod jag att det var den årliga sjukan som slagit till, plockade fram febertermometern för att göra saken officiell, installerade mig i sängen och hade exakt så lite ork att allt jag kunnat göra är att läsa Paddsatan samt registrera mig här.

Sv: Mårundan

Kom hyfsat nyss hem, var på OM igår, sjukt bra konsert, mäktigt utav helsicke. Två knöliga tummar upp. Hemma på hallgolvet ligger stort kuvert med en 10 olika, gamla fanzines. Yahoo!

Vill påpeka att idag är det Toalettstolens dag. Så försök gärna föreställa er en värld utan toaletter. Jag försöker göra det nu, men det framstår som rena rama science fiction-romanen!

Sv: Mårundan

Nyss satt jag och spelade datorspel. Hade väl spelat i två timmar när jag plötsligt fick en stark obehagskänsla i kroppen. Det kändes som att allting gick extremt fort och långsamt samtidigt. Det var flera år sen jag senast hade den känslan. Alltid när jag får den blir jag rädd att jag ska få ett anfall eller ramla ihop och dö. Vete fan vad det är. Oerhört obehagligt i alla fall!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Usch hunden. Du borde kolla med en doktor om det. Det kan ju vara allt ifrån symptom till vanlig sjukdom till begynnelse av en panikattack! Men det kanske är lite väl privata saker för att pratas om öppet på forumet?
Kolla det iallafall. Gå en lång promenad och ät något gott. Även om du gör något du gillar att göra (spela datorspel) så kan det ju ligga massa saker och gro under ytan liksom och sånt måste man ju ta hand om innan det går överstyr.

---

Jag spelade klart Turok igår. (igen). Dinousarier i en djungel är obehagligare än spel med aliens. Jag förstår inte det. Kunde spela allt från Doom till AvP utan problem, men när det kommer till dinosaurier så har jag någon sorts inbyggd skräck-och-respekt-syn på dem. Stora ödledjur som bara går på instinkt, anfaller och tar ingen hänsyn. Jag sket nästan ner mig när man ska plocka upp "comm-unit" och t-rexen kommer, och man ska gömma sig under ett träd (eller vad det var) och slösa ammunition på att döda den. Den är så jävla läskig! Jag vet ju att den kommer just då också..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jag ar i Mancorra i sodra Peru. Bor pa ett hostel med bara australienska surfare, kan nu konstatera att surfare inte ar na coola alls utan bara vanliga testosteronstinta sportfanar. Det kanns otryggt.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Hade du någon annan bild innan?  Vadå för någon isåfall :-o

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Nej kanske inte, men man har val alltid velat ha surfare som na slags rebeller? Fast dom ar val mer i samma kategori utav rebeller som typ greasers som pressar upp nordarna mot skapen i skolan.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

... eller knarklangare ;-)


(äntligen fick jag bunta ihop surfare med knarklangare!)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jadu Hunden det lät otäckt, instämmer i Tommys tänk om doktor och så. Sådär ska man inte behöva känna, sådär oväntat och liksom att "det bara händer / kommer", för att uttrycka mig lite simpelt.

Doom är en av mina stora intressen här i livet. Det fulländade spelet! Ren magi, när man kan spelet och kan alla banor, det dära flytet som då uppstår och adrenalinet, känslan av perfektion... Nu låter jag lite nazistisk / arisk men menar det bara på ett glädjesätt. ;-) Kan rekkomendera The depths of Doom-trilogy, en samling, eller vad den nu heter, en av skivorna innehåller iallfall typ 3000 hemmagjorda banor, alla är långt ifrån spelbara men det finns en hel del guldkorn som Doom-junkies kan kittlas av. Gud, detta förlovade spel!

Var på filmförhandsvisningar i Malmö i helgen, träffade bra folk, både nya och gamla ansikten. Den ALTERNATIVA (detta fräscha ord!) filmsvängen ser ljus ut därnere, såg 3 rullar och alla kändes friska, originella och prestigelösa, en helskön kollektiv känsla genomsyrar produktionerna och det omkringliggande. Hel-festligt (ej bandet Hel, de är inte festliga)! Fick med mig hem ett finfint fanzine smockfullt med text, hade paxat ett ex, finns tillsynes bara i 50 ex men det kanske finns kvar nummer? Tidningen beskriver rockbandet Pyramidos typ Europaturné i miniformat. Välskrivet och med läsglädje, humoristiskt och med stort fokus på mat. Läst typ 2 timmar konstant hittils men har fortfarande inte läst ut. Saftigt! Om nån är Pepps Persson på detta så kan jag ju höra mig för om det finns några ex till salu eller så. Oj det här kanske jag borde skylta med i en annan tråd men jaja jojo. Annars kan jag ta med ett demoexemplar på kommande forumträffen. Kanske borde ha ett rum där man kan lana Doom också, på typ 486:or eller dylikt? :-P

Sv: Mårundan

Apropå Doom, har nån spelat Nazi Doom tillräckligt långt för att ha sett alla monster? Har aldrig pallat mig förbi första banan själv.

Mår: Trött in i döden, mitt barn hade mardrömmar hela natten och även tandsprickning, det var en riktig skitnatt. Nu dricker vi glögg i soffan och tar det lugnt.

Sv: Mårundan

Det har jag icke. Nazi Doom låter ju skitkul iofs.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jag flyttar till Sumpan i mars!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Tommy skrev:

Jag flyttar till Sumpan i mars!

Vad är denna sumpan för något?

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Lappia skrev:
Tommy skrev:

Jag flyttar till Sumpan i mars!

Vad är denna sumpan för något?

Sundbyberg

45 Senaste redigerad av Lappia (2013-11-28 17:04:25)

Sv: Mårundan

Sitter och lyssnar The Fall och mår gott

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

blev förkyld idag, la mig i soffan o kved medans barnet fick se på teletubbies tills läggning. Asså d e bra o så men Dipsy e rätt störig. Hans sång "Hatt-Hatt-HAAAATT" e så himla tjatig.

Postat lite skit jag krängt på tradera iaf, känns bra. Känner mig som värsta Wall streethöjdaren när jag säljer supernintendospel o gamla kläder, ser pengahögen växa på kontot.

Sv: Mårundan

elias242 skrev:

blev förkyld idag, la mig i soffan o kved medans barnet fick se på teletubbies tills läggning. Asså d e bra o så men Dipsy e rätt störig. Hans sång "Hatt-Hatt-HAAAATT" e så himla tjatig.

Postat lite skit jag krängt på tradera iaf, känns bra. Känner mig som värsta Wall streethöjdaren när jag säljer supernintendospel o gamla kläder, ser pengahögen växa på kontot.

Här är den enda Teletubbies man behöver: http://www.youtube.com/watch?v=NLduQ3gPqMk :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Har börjat titta David Lynch och Mark Frost "andra" serie On The Air är det någon som sett den? Har tittat tre avsnitt än så länge och rådiggar det.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Ooh, åter spännande. Borde man kolla in. Jag har ju som tradition att titta om Twin Peaks varje höst. Förra året med morsan, i år med en kompis. Helt fantastiskt.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Nu har jag bara hunnit se tre avsnitt utav Twin Peaks men det är samma form utav underfundliga humor som i dem avsnitten jag sett. Inte alls lika mörkt dock detta är ju en renodlad komediserie. Men du borde absolut tanka finns bara sju avsnitt så går ju rätt fort att titta igenom.

Arbete är livets krydda