Sv: Mårundan

tjosan ville bara meddela att användaren "monico" (den senast reggade) är en spambot, såg att jag hade nåt PM i inkorgen med nonsens.

Gr8. Den skickar vi till gulag :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

Ännu en underbar vecka i guds lilla hage! Hoppas ni alla kompisar har det bra där ute vart ni nu än är.

Arbete är livets krydda

Hur kommer det sig att alla utom jag startar en ny tråd för varje enskilt nummer av sitt fanzin ni gör?
He blir ju helt förvirrande och svårt att ha översikt över fanzinet som en helhet.

Jag gör det för att hålla separata diskussioner om de olika numrena.. men det är ju jag det..

vart på BUP nu på lekutvärdering för att se hur onormalt mitt barn är. Det var roligt m såpbubblor o ballonger iaf, annars ville han mest dra o åka hiss istället. På fredag får han en diagnos, och sen ska jag på begravning för en vän som gått bort i depression. Happy days...

Nyss fått en extrem uppåtsving i min kreativitet (zineskapande och ev musikproducerande) vilket har varit väldigt efterlängtat. Har mått toppen i helgen men efter lite vanligt kollektivtjafs så är jag skitatressad igen. Får väl använda ångesten till mitt första egna zine som jag precis har börjat med. Tack gode Gud för ångest mvh den svåra konstnärssjälen!!!!!!!!

Häxan skrev:

Nyss fått en extrem uppåtsving i min kreativitet (zineskapande och ev musikproducerande) vilket har varit väldigt efterlängtat. Har mått toppen i helgen men efter lite vanligt kollektivtjafs så är jag skitatressad igen. Får väl använda ångesten till mitt första egna zine som jag precis har börjat med. Tack gode Gud för ångest mvh den svåra konstnärssjälen!!!!!!!!

Välkommen till forumet! Vad kul med en ny medlem.

Arbete är livets krydda

Lappia skrev:
Häxan skrev:

Välkommen till forumet! Vad kul med en ny medlem.

Medhåll! Alltid kul med nya fansinister. Har  hängt lite läpp den senaste tiden över att det känns som om fansinscenen stagnerat.

Jo men hej! Lovar att vi finns därute. Jag tex kommer från Sober Coven-kollektivet som är ytterligare två stycken. Jag fattade inte var jag skulle börja skriva här så jag ba kastade mig in i första bästa tråden.

Ska försöka få de andra två att regga sig också!

ja gör det! jag kan gå i god för att det är grymma grejer sober coven gör :-D

JAG VILL INTE JOBBA IMORGON BITTI :'( :'( :'( SAMHÄLLET SUGER KUK

Tommy - Nämen tackar så hjärtligt för de varma orden!

autotrof - Den känslan.... sad((( Sjuka sig? Funkar ju inte i alla fall, men det är fan så rätt att göra det när en verkligen inte pallar.

Sjukade mig idag och igår. Upptäckte även detta: Det är ju för fan inte jag som ligger och stirrar in i väggen. Det är ju väggen som sitter där och stirrar in i mig. Vad i helvete vill den? Ska den ha spö? Jamen kom då. Väggjävel.

Är i Norge hos släkt. Alla är borgerliga, snackar illa om folk som tigger och tycker att ""jämställdheten"" har gått för långt" etc. Jag blir inte lyssnad på och känner mig allmänt som ett ufo. ---Dendär som bor i kollektiv och har stora (töjda) öron och inte äter kött---
Längtar hem men längtar fan inte till stockholm. Var är hem? Jag ska fan flytta.

autotrof - känns kanske bättre efter att ha spöat väggen lite?

Var hos sjukgymnasten igår för min EDS, hon tryckte på n nerv så d gjorde ont resten av dan. Den var tydligen liiite irriterad sen förut. Sambon e sjuk så jag har båda barna själv nästan hela tiden. Nu försöker stora barnet klättra in i ett skåp i badrummet. Aja ha n bra söndag!

367 Senaste redigerad av Hunden (2015-10-27 19:37:29)

Jag skåpsuper (skitäcklig rom) och spelar in blandband! Det är trevligt. Nu ska jag nätshoppa fanzines från Australien. Take Care Zine Distro, jävlat mums.

maskinpark.bandcamp.com

Hade läpphängningsurladdning i måndags och i tisdags vaknade jag som en ny människa och tänkte låta udda vara jämt. Nu går jag i skogen och fotar stora stenar och funderar på kommande stordåd. Lyssnar på nysläppt musik som är riktigt bra.

Läpphängningsurladdning, sicket bra ord. Skulle jag behöva oftare.
Nu har jag skickat åtta jävla nummer av autotrof till ett printeri, för här ska återskapas utsålda nummer pga efterfrågan och blablablabla och jag är livrädd för att det kommer gå snett, alla sidor skrivs ut huller om buller, uppochner, sen måste jag ändå hålla god min och betala för att printeriet har ju bara gjort sitt jobb det var mitt fel som inte specifierade exakt enligt hemliga koder hur jag ville ha det utskrivet och dessutom bifogade PDF-filerna på fel sätt och inte komprimerade korrekt. SÅ betala snorunge vi har ju producerat papper med utskrift på åt dig.

Printeriet hade printat allting uppochner. Jag visste väl att det skulle gå såhär. :'(

371 Senaste redigerad av B-pappa (2015-11-18 13:42:32)

Hej ny medlem! Kul att du hittat hit. Mycket bra och tänkvärd läsning i denna tråd, ska smälta allt lite. Hej så länge!

EDIT: Kommer sätta mig sen å köpa alla nya zines, helt enkelt. Ska också avhandla vad jag hittat på loppis sedan i början av oktober.

Välkommen tillbaka till hyperrealiteten B-pappa! Antar att du sitter vid den där databurken du pratade om att införskaffa nu.

maskinpark.bandcamp.com

373 Senaste redigerad av larsesq (2015-11-19 16:35:22)

Är på universitetsbiblioteket i Göteborg (vid Humanisten) och här har de visst en utställning med fansins. Väldigt slumpartat urval. En av min vän Peters fansins finns här och de har blandat Mat Brinkman med ett tidigt Sabotage-nummerr. Kaos och skrål. De har texter som förklarar vad "fanzines", "punkfanzines", "konstnärsfanzines" och "riot grrrlfanzines" är för något. Torrt och det känns som det mest vill ha något att ställa ut. "Titta, vilka exotiskt konstiga grejer vissa förlorare har för sig!" Får lite ont i magen. På samma sätt som när vissa mediepersoner uppmärksammade Hockey Rawk och prompt ville ha oss till ett "kassettbolag."

Fansinen är också bakom glas och bom. Hrm... De ställer frågor om bevarande och hur skall fansins bevaras eller om de är till för att läsas och mest fungera som något sorts kitt inom en viss sociala grupp. Det är väl det mest intressanta med den lilla utställningen. Jag har köpt lite kassetter på skivbutiken och snask på butiken (vill gärna köpa lussekatter, men kan inte med russin. Det är jätteäckligt) och väntar på att få se Pär Thörn prata om Åke Hodell.

EDIT: Och ja, härligt med B-Pappas återvändande till fållan.

Jag har hållt mig utan den årliga förkylningen! Brukar alltid ha en veckas snorande varje år, vet ni hemlisen? Vegetarisk föda, sköta hygienen, sova mycket och inte pälsa på sig. Lite kyla har ingen Nordisk Kropp dött av.

Nu håller jag på med #18 och har lite redo för #19 redan. Känns som förr i tiden.

Jag gjorde en Tommy igår! Dvs visade mina fanzins för en kompis och sa det här kan väl du göra bättre, och nu kommer den börja göra egna fanzins!!2