Sv: Mårundan

Jag har typ fått bli tonåring vid 24 års ålder. Kräjzy tajms i tell you. Kan ibland relatera till popmusik och allt.

Började nästan gråta när tommy skrev att han aldrig sett ett norrsken.

haha sad

du visste å andra sidan inte vad en burner var förra sommaren..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

d e ok m mig, har ett till barn sen januari så allt e extra meckigt. kommer få en KOLONILOTT i år i Drevviken, 9min m buss smile. Känns som en bra tillflyktsort från förortshelvetet på sommaren.

Förra veckan var det ett norrsken utan dess like. Det mätte till 8 på skalan som går till 9 och det händer typ aldrig. Det var flera som såg det i Stockholm och det syntes till och med i södra Kalifornien. Så det var trist om ni bomma.

Keldjuret skrev:

Jag har typ fått bli tonåring vid 24 års ålder. Kräjzy tajms i tell you. Kan ibland relatera till popmusik och allt.

Oj vad har hänt? Har du drabbats av Benjamin Button sjukdomen och blir yngre och yngre istället för äldre?

Arbete är livets krydda

Lappia skrev:

Oj vad har hänt? Har du drabbats av Benjamin Button sjukdomen och blir yngre och yngre istället för äldre?

Jag har väl typ fattat att folk kan tänka på mig när jag inte är där. Har alltid sett det som att jag kan bli medbjuden hit och dit eftersom jag kanske inte är så värst mycket i vägen. Tagit plats men inte lagt mig i andra människors liv liksom. Och det är ju lite synd att jag ska komma på det först nu eftersom jag uppenbarligen varit jävligt off i olika sammanhang helt i onödan. Har alltid varit lite avis på den typen av människor som visar att de blir sårade när de känt sig förbisedda. De tycker uppenbarligen att de är någon att ta på allvar, och nästan alla människor är ju värda att ta på allvar.

Så nu jag jag gå in en sån där totalegocentrisk fas när jag tror att allt handlar om mig, vara odräglig ett tag för att sedan om ytterligare 10 år bli någorlunda mogen.

Jag drömde i natt att jag skrev på en skrivkula. Ni vet föregångaren till skrivmaskin. Det var helt otroligt.

I går natt när jag gick och la mig var det ovanligt varmt i mitt rum. Det var smått obehagligt och gjorde att jag hade svårt att sova. Därför bestämde jag mig för att öppna fönstret och vädra en stund. Jag somnade direkt. Men problemet är att fönstret stod öppet hela natten och det var kallt av bara den. Mina blommor ser inte så glada ut. Hur räddar jag dem från att dö?

Arbete är livets krydda

Jag sover alltid med öppet fönster, det kanske är därför mina växter alltid ser ut som skräp? Men prova att ställa dem någonstans varmt kanske? Appropå blommor verkar vi ha fått en humla som husdjur också, min flickvän inavlidiserade den så att den inte kan flyga så jag sa åt henne att hon fick fixa ett litet bo åt den.

Är så trött att jag mår lite illa tror jag. Hade ett tråkigt jävla seminarium idag och jobbat fram tills nu. Ska bli skönt med helg, mitt mål är att inte göra något annat än att sova och demonstrera.

Evviva la morte mia, evviva la gioventù!

311 Senaste redigerad av B-pappa (2015-05-04 14:03:18)

Puh.... Helvete vad trött och arg man blir. Detta brev sammanfattar väl dagen och livet i allmänhet.

"Hej ########. Jag var nyss in till Arbetsförmedlingen, då jag blivit kallad till anställningsintervju på föreningen #############, ett bibliotekariejobb. Jag ville ha en tur och retur-biljett till en intervjuresa, men nekades detta då jag inte jobbat sedan jag avslutade mina studier på ##### #### #######. Jag blev väldigt, väldigt arg. För det första blir jag nedvärderad som person, att jag är värt mindre än de som jobbat sedan avslutade studier. Här vänder jag mig till de som påstår sig kunna hjälpa mig och får ingenting tillbaka, ja jag blir tillochmed placerad i en kategori som tydligt visar att mina behov inte är värt någonting. För det andra så har ingenting om dessa bisarra regler nämnt på erat informationsmöte, tvärtom har det vart en massa skyltande om dessa intervjuresors förträfflighet. För det tredje så tvingar ni mig att bryta mot era regler; jag söker jobb i hela Sverige och är beredd att flytta men FÅR inte ha möjlighet till jobb på andra orter, orter där Arbetsmarknaden ser ljusare ut än i ##############. Ett tydligare Moment 22 har jag aldrig sett maken till. För det fjärde har mina resor till ert kontor kostat mig runt 500 kr redan, vilket jag kunde lagt på resan till ########## istället! Istället har mina pengar gått till undermåliga informationsmöten och inlämnande av intyg. Här har man suttit och sökt jobb, dag ut och dag in, investerat tid, pengar och energi för att få reda på att allt är förgäves, att allt bara är en bluff för att fortsätta hålla mig arbetslös. När chansen väl kommer, en jobbmöjlighet som jag bedömer mig ha goda chanser till att kunna få, är den värt lika lite som löftena om möjlighet till betalda intervjuresor. Detta är ren idioti. Hur mycket mer ska jag investera i er, utan att få något tillbaka?

Jag kräver härmed en chans till att kunna få ett jobb inom området jag är utbildad till, i enlighet med era regler. Jag har gjort allt ni sagt åt mig, skött det till punkt och pricka. Jag ska ha betalda intervjuresor, likt de människor som ni anser är värda mer än mig (i skrivande stund är jag alltså värd mindre än 650 kr, det ungefärliga tur och retur-priset till ###########). Detta anser jag att jag har rätt till och detta har ni på Arbetsförmedlingen sagt att jag kan få.

Mvh ###### ########, arbetssökande och inskriven på er Arbetsförmedling"

312 Senaste redigerad av B-pappa (2015-05-04 14:34:13)

...observera att jag inte är någon gröngöling vad gäller sossesveriges regler och helvete, långt ifrån, men känns trist att inte ens det de själva påstått är värt något. Det borde man ju fattat. Nitlott! Slutrappat, grabben! Man utplånar sig själv med andras händer.

hej alla busar

tjena tjena.
idag har jag ätit tacos :-o

Tommy skrev:

tjena tjena.
idag har jag ätit tacos :-o

Härligt! Ja vad är väl ett liv utan tacos. Roligt och lätt att laga och gott.

Sitter här med kaffet och tycker det är trist att det fortfarande är så kallt ute, blåsigt och regnigt. Glor genom fönstret, kollar på grannarna, lyssnar efter postbilen.

Nu har det börjat ordna upp sig för MIG angående jobb och sånt, så tar tillbaka allt ont jag någonsin sagt om samhället och dess ivrare. Idag ska soc ringa och tala förnuft med mig. Blir sköj att vikariera i sommar.

Vad ska folk göra i sommar? Några resor eller grejjer inplanerade? Ska ni norrlandsmurvlar neråt nåt?

var ska du jobba? jag har också nytt jobb på gång! i butik haha

Jag ska jobba och fortsätta känna att jag vill ut ur samhället. Mums med tacos. En annan ska ju äta korv.

Har vikariat på fölkbibbla i 6 veckor, godkänt. Korv är lika svenskt som tacos.

Jag har varit i Umeå i drygt en vecka. Var först ner och gick på ABC-spelning på Verket. Det var kul Misantropic, Kova Rasvaa och Hårda Tider spelade. Sedan varit med kompisar och hängt runt. Var på en popspelning med ett band som hette Nattskärran. Lite The Knife stuket. Mycket finklädda studenter som var där. Sedan i helg såg jag No Recede och Skelett spela på Verket. Det var roligt.
Men nu är jag tillbaka i Kalix för de sista skolveckorna.

Arbete är livets krydda

Jag ska ha mitt livs första betalda semester i sommar. Tre veckor. Wow. Tänkte bila ner till Gotland som en annan svenssonfamilj men det körde ihop sig, så nu vet vi inte vad det blir. Är sugen på att åka ner till Göteborg och träffa Larsesq och Saftgay igen, men det är skrivet i molnen.

Annars är det det gamla vanliga här, ångest och missmod. Håller igång av ren självbevarelsedrift eller nåt. Eller nä, livet är skoj när det inte är tristess och elände. Har börjat vandra i bergen här i trakten, det är fint. Häromdagen hittade jag ett veritabelt berg av potatis som någon odlare slängt i skogen. Potatisarna såg bra ut också, de hade inte blivit gröna av solen. Det luktade väldigt mycket gödsel där, så jag vågade inte gå så nära och känna på varorna, men är ni i Pitetrakten och vill ha gratis potatis, åk in vid skogen som ligger till höger när ni kommer till Böle efter Älvsbyvägen och kolla runt lite, det är inte svårt att hitta.

maskinpark.bandcamp.com

Hade jag bott i USA hade jag köpt ett maskingevär på ICA och gått in på kommunkontoret.

autotrof skrev:

Hade jag bott i USA hade jag köpt ett maskingevär på ICA och gått in på kommunkontoret.

du å jag...

jag har en ny paddsata klar och jag har pissmycket på jobbet. ser fram emot hur semestern bara kommer mot en med stormsteg. :-(((

Lär bli ganska fet bonus på ICA-kortet om vapen kostar ungefär så mycket som jag tror.

Ska vabba hela dagen imorgon, 3åringen ska på en undersökning.

Har börjat sälja en fet bunt kartonger o manualer till gamla tvspel jag råkat spara på vinden hemma på byn. Har hittils kammat hem nästan 2 tusen bara på ett par pappkartonger. Spelsamlare e fan helt sanslösa!

I helgen ska vi till kolonilotten o röja, sen semester på måndag iom att dagis e stängt då. Jobbar min sista dag 12 juni, sen ser arbetslivet röken av mig tidigast i januari 2016 smile

Saknar ett socialt sammanhang utanför kärnfamiljen. Blir jäkligt uppslukad av småbarnslivet alltså. Jag var ju alltid iväg på umgånge o möten o skit förut, gillade det. Skulle behöva göra iaf 1 grej själv per vecka. Blir tydligt att en behöver ha nåt som ventil från vardagen när vardagen är på 200%.

elias242 skrev:

Saknar ett socialt sammanhang utanför kärnfamiljen. Blir jäkligt uppslukad av småbarnslivet alltså. Jag var ju alltid iväg på umgånge o möten o skit förut, gillade det. Skulle behöva göra iaf 1 grej själv per vecka. Blir tydligt att en behöver ha nåt som ventil från vardagen när vardagen är på 200%.

Jag känner igen mig i det där, inte kärnfamilj, men att sakna ett socialt sammanhang. Det är jäkligt svårt att hitta. Har det senaste halvåret försökt hitta nya intressen utanför punk och hardcore. Prövade gå på en Forever Living (aloe vera sekt) presentation, men det var inte min grej. Har köpt ett par löparskor nu och tänkte pröva det. Folk som springer blir helt besatta läser runners och grejjer. Vad finns det mer man kan pröva?

Arbete är livets krydda