Ingen revolution utan ett champagneglas i ena handen! Skål, underjorden!
I år kommer väl vårt genombrott!?
Jag må benämna mig själv som nihilist, satanist och rock n roller, men i mina öron låter detta vettigt (...även om jag inte heller är någon fantast av alltför uppstyrda tillställningar), saxat från "web page":
"Textival drivs som en ideell förening.
Textival är en litterär aktör, en ideell förening som riktar sig till förlag, kulturtidskrifter, litterärt orienterade föreningar, dess användare och ivrare. Vi manifesterar oss tydligast genom vår litteraturfestival som går av stapel sista helgen i mars varje år men vår verksamhet sträcker sig långt utanför det – både geografiskt och tidsmässigt.
Vi arrangerar, producerar och medverkar i en mängd olika projekt och sammanhang. Vi besöker landsortsbibliotek, konsthallar, festivaler, gläntor, gallerier och andra platser där vi tvärkulturellt strävar efter att skapa nya former för hur, var och när litteratur kan synas och höras. Vi gör det gärna tillsammans med andra."
Låter som att vår sekts kollektiva massjälvmord är närmare än vi trott, om botmedlet för vanlighet är döden, med andra ord. ;-) Om vi ska vara 100% äkta antipretto + fulkultur straight outta the silent majority är det dags att börja knivhugga invandrare, tokrunka till brasilianska drogkartellsnuffmovies och starta våldtäkts-studiecirklar, inte hålla på med fanzines och trams. Och det alternativet känns inte....bra.
Finns ju alltid en chans att man får känna sig äckligare än vanligt när man vart på nåt, från ICA till en tur på stan. Oavsett mängd identitära, fiktiva skyddslager så letar sig alltid skammen och klarsynen sig in, förr eller senare.