Tråd: inget spx i år

Jag fick det här mailet häromdan. Nu kostar det alltså 500 spänn för alla och från å med i år så skiter jag i SPX eller ISIS eller vad den där firmafesten numer heter.

Vad är era tankar om forumets utveckling? o.s.v.

Post's attachments

10407097_10153084826867171_277968182904949872_n.jpg 81.07 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: inget spx i år

fan va dyrt. aja d e ba å inse att spx e slut som fansinmässa m såna jävla priser. Lämna skiten åt egmont o ankisterna.

Sv: inget spx i år

Men det blev ju inget fanzin, diy, whetever, häng förra året så jag önskar ju verkligen att jag är pigg och peppad nog att va med och styra upp ett som konkurrerar med spx/galago/egmont

Sv: inget spx i år

jag kanske är för noob men det är väl bara att dra dit med ett bord+zines man vill sälja, hänga samt vara anarkist och knulla makten? Saker brukar ju vara roligare om de är olagliga/otillåtna.

Sv: inget spx i år

Jo, det är ju det enda rimliga man borde göra. Fast då ska man väl vara ett gäng som kan hålla det.. nu är ju inte vakterna på spx lika farliga som vakterna i tunnelbanan men ändå.
Det vore ju faktiskt rätt kul att utmana det.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: inget spx i år

Varför skulle en maktknullande anarkist ens vilja vara på spx?

Sv: inget spx i år

Var där förra året. Såg Lasse Åberg och massor med mangaungdomar. Åt lunch i gräset och hörde på vitsar om Jesus. Det var kul. Men SPX eller CIS eller CSI: Stockholm eller vad det heter var tråkigt. Sålde ett fansin, till en vän till en vän. Tänkte på vägen hem igen: "Nej, det här gör jag nog inte om." Har högre förhoppningar på Textival i Göteborg. Fast det kostar ju också pengar. Mer än 500, tror jag. Kan ju eventuellt agera som bulvan/distromänniska ifall folk vill sälja sina fansins där. Men för maktknullande och anarkism får vi nog upprätta vår egna kanaler och marknader.

8 Senaste redigerad av Hunden (2015-03-02 05:42:27)

Sv: inget spx i år

Jag ska också på Textival i år. Har aldrig varit där förut så jag vet inte hur fanzines går hem. Om jag förstått det rätt ska jag och Lars på något sätt representera Lystring (???) eller i alla fall kränga Grymma Svärdet. Jag kan också agera bulvan om någon vill ha sina zine distrade där.
Textival pågår 27-28 mars för övrigt.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: inget spx i år

Tänkte också komma på Textival om inte stålarna kommer ivägen. Varför ska allt va så dyrt och kosta pengar! Skulle iaf va jättekul och ses där. Går och väntar på besked från alfakassan, hoppas hoppas hoppas jag får beviljat.

Sv: inget spx i år

Alltså, det som kostar är att boka bord och eftersom jag tackat ja till erbjudandet att sitta bakom Det grymma svärdets bord behöver jag ju inte betala någonting. Att vara besökare är nog gratis och att låta mig distra andras fansin är också gratis. Det finns också ett erbjudande att åka med buss tur-och-retur Stockholm-Göteborg. Det kostar 500 kronor.

Sv: inget spx i år

vad är det ni pratar om?

12 Senaste redigerad av B-pappa (2015-03-09 12:15:35)

Sv: inget spx i år

Bokat bussbiljett nu till Textival. Vet fortfarande inte riktigt vad det är men ska bli kul å ses. Sätter mig också med "the gang" vid Lystrings! bord. Kanske är föreläsningar eller nåt sånt, jag har inte kollat. Sånt orkar jag inte med så sitter gärna med distrot om folk ska röra sig runt. Detta kanske borde skrivas i den där andra tråden, "vilka läser era fanzines?", men jag tror också detta är ett bra tillfälle för att sprida sitt verk. Räknar kallt med att senaste Paddsatan kommer att finnas till försäljning där, pr-proffset! :-)

Sv: inget spx i år

Snyggt jobbat B-pappa, känns bra att ha en till som vill sitta i distrot. Och vad blir det för nåe distro, skicka fanzines till mig så distrar jag dem på Textival.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: inget spx i år

Alltså fyfan jag måste sluta posta saker på internet på fyllan. Men ja, textival verkar trevligt.

Sv: inget spx i år

Har inte heller kollat schemat på Textival - eller jag har försökt men inte lyckats hitta något. Pär Thörn ska var där vet jag. Mest kul med att härliga typer från fansindom dyker upp.

Sv: inget spx i år

Kollade själv upp vad det är ni pratar om genom att surfa in på textival.se
"Textbaserad konst" fyfan vilka pretton ni är. Ska mörda er när ni sover.

Sv: inget spx i år

åaiogeoribnåeo¨fk ëwfnwrogjndfobnb öepwfk ¨worjgpofbnföjn a+¨fwoek ¨wrign rögjaern gpfknbdfbjnsdpädjafjöasng .

Det är fan pretto.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: inget spx i år

Är inte de flesta fanzinen just "textbaserad konst"?
Förstår inte aversionen? (Vill gärna ha den förklarad för mig)

19 Senaste redigerad av B-pappa (2015-03-11 22:26:08)

Sv: inget spx i år

Ingen revolution utan ett champagneglas i ena handen! Skål, underjorden!

I år kommer väl vårt genombrott!?

Jag må benämna mig själv som nihilist, satanist och rock n roller, men i mina öron låter detta vettigt (...även om jag inte heller är någon fantast av alltför uppstyrda tillställningar), saxat från "web page":

"Textival drivs som en ideell förening.

Textival är en litterär aktör, en ideell förening som riktar sig till förlag, kulturtidskrifter, litterärt orienterade föreningar, dess användare och ivrare. Vi manifesterar oss tydligast genom vår litteraturfestival som går av stapel sista helgen i mars varje år men vår verksamhet sträcker sig långt utanför det – både geografiskt och tidsmässigt.

Vi arrangerar, producerar och medverkar i en mängd olika projekt och sammanhang. Vi besöker landsortsbibliotek, konsthallar, festivaler, gläntor, gallerier och andra platser där vi tvärkulturellt strävar efter att skapa nya former för hur, var och när litteratur kan synas och höras. Vi gör det gärna tillsammans med andra."

Låter som att vår sekts kollektiva massjälvmord är närmare än vi trott, om botmedlet för vanlighet är döden, med andra ord. ;-) Om vi ska vara 100% äkta antipretto + fulkultur straight outta the silent majority är det dags att börja knivhugga invandrare, tokrunka till brasilianska drogkartellsnuffmovies och starta våldtäkts-studiecirklar, inte hålla på med fanzines och trams. Och det alternativet känns inte....bra.

Finns ju alltid en chans att man får känna sig äckligare än vanligt när man vart på nåt, från ICA till en tur på stan. Oavsett mängd identitära, fiktiva skyddslager så letar sig alltid skammen och klarsynen sig in, förr eller senare.

Sv: inget spx i år

Lyssnar på Laila Nyströms sköööna låt "Stad i Neon" och läser Textivals program. Det finns här: http://textival.se/litteraturfestivalen/program-2015/

Jag är hjälpsamma herr'n idag.

Sv: inget spx i år

Tar ni allt jag skriver på allvar? Fyfan vilka naiva dårar ni är, jag kommer mörda er i vaket tillstånd.

Vad kostar det där spektaklet för övrigt? Det står inget på hemsidan men det kan ju knappast vara gratis. Det vore ju nån slags kommunism.

22 Senaste redigerad av larsesq (2015-03-18 09:49:17)

Sv: inget spx i år

Bokmässan är så vitt jag förstår gratis. Sen kostar ju böckerna och tidningarna och fansins pengar, men det känner jag ju mig dum som påpekar. Vill du lyssna på poetröster och sånt får du kanske betala, men det vet jag inget om. Det finaste hade varit om något sorts Distro uppstod (igen). Kanske något för någon driftig person att styra och ställa med.

Och ja, jag tar allting på allvar.

Sv: inget spx i år

Har frågat lite folk utanför forumet (underbar att skriva det: "utanför forumet") om de ville att jag skulle kränga nåt åt dom men har hittils skrapat noll, men kanske dyker upp nåt imån eller så, vem vet.

Sv: inget spx i år

Hoppsan, där blev bussen från Sthlm-Gbg inställd pga för få sålda biljetter. "kliar mig i huvudet" Vafan. Jaja får väl ta tåg. Eller nettbuss kanske, ska kolla.

Sv: inget spx i år

Så, vad hände. Hur gick det. Var det kul.