Sv: Mårundan
Källarspelning! Fan vad fett. Hoppas du får det bra :-D
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Svenskafanzin.se » Allmänt » Mårundan
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 60 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Källarspelning! Fan vad fett. Hoppas du får det bra :-D
Jo det blir nog kul, men i afton ska jag nog sysselsätta mig med att läsa Staten, supen och systemet som jag lånat på bibblo. Samt att klistra in min intervju med Vänskapsföreningen Sverige - Det Nya Peru som jag gjort till nästa Kissan Päivät! Kanske käka lite chips och kolla En pilgrims död som en kompis gett mig på minnepinne. Inte sett den tidigare och blev taggad nu då jag intervjuat privatspanare.
Åh gud, jag trodde den där föreningen in i det sista bara var en enmans-sekt och ett skämt... för det är det väl? Eller? :-o
Kom hem från att ha tränat och hittade paddsatan på hallmatan så sitter och käkar tortellini med och läser det :-)
Ser väldigt mycket fram emot att läsa om Vänskapsföreningen Sverige - Det Nya Peru tycker att moderna maoist-rörelser är så jävla roliga/intressanta/sorgliga
Lovar att Lappia intervjuat typ kalle ww.
I Kissan Päivät nummer fyra kommer alla era frågor om folkkriget och Vänskapsföreningen att besvaras!
Våren är i antåg! Hurra och död åt allt slask som sprider sig runt ens jord likt en pestsmitta.
Svart, brunt, ingen hållfasthet, inget knaster under skorna utan bara samma ljud som när man går i vatten.
Gillar du inte våren Tommy? Ni i SS är väl tokiga i våren? Brukar någon förresten skriva på http://www.polkagris.nu ? Det är en rolig wiki. Har gjort några artiklar. Idag har jag suttit och gjort lite om gruvstrejken 69/70
SS? :-o Jag tänker ju direkt på den tyska varianten då... hehe.
Jag gillar våren som fan, men tiden med slask är oumbärlig.... Alltså verkligen. Hade jag varit lite smart så hade jag tagit ut min semester under våren och legat hemma och gömt mig.
Jag gillar Polkagris-wikin! Stort av dig som orkar sitta och uppdatera på den.
Älskar våren! Speciellt eftersom att vinter i göteborg är något av det värsta som finns.
Mår ganska bra just nu, kul med lön osv. Pendlar mellan att läsa en skittråkig bok om informationsvetenskap och Cleavers Att läsa Kapitalet nationalekonomiskt, som är ganska bra. Någon som läst den?
Vilken informationsvetenskapsbok är det? Jag kan ha läst den. Gav upp efter bara en termin på bibliotek- och informationsvetenskap. En pseudovetenskap jag hatar av hela mitt hjärta.
Donald Case - Looking for information, läste du i Borås? Läser just nu fjärde terminen på bibliotekarieprogrammet och fyfan vilken jävla skit det här är! Vi har läst två kurser det här året som bara var liberal propaganda för att få oss att tycka att New Public Management är bra och att det är vårat eget ansvar att utbilda oss efter vår examen. Dessutom är allting så jävla riktat mot Forskningsbibliotek och jag vill ju för fan bara bli folkbibliotekarie. Som tur är har vi ungefär en kurs per termin som hålls av en marxist som brukar ta fram lite kritiska perspektiv.
Läste i Borås, ja. Riktigt tråkig utbildning. Men jag hoppade av tidigt och fick inte ta del av all borgerlig och nyliberal indoktrinering. Gå på Drivhuset i Borås och sånt elände. Har hört talas om att de på BoI verkar se ner på folkbiblioteken. Det känns ju sorgligt. Folkbiblioteken är bland de finaste vi har i detta samhälle. New Public Management har ju sipprat in i nästan alla former av institutioner och platser. Det är vedervärdigt och jag tycker ju att självaste grundtanken bakom bibliotek är ganska svår att få ihop NPM.
Jo, det är möjligt men tror att det också beror på et ganska naivt försök att rädda yrket genom över-akademisering, de pratar t. ex. ofta om att det är ett sätt för bibliotekarier att få högre lön, vilket inte är sant, men ändå. Ja, vem som helst fattar ju att NPM och bibliotek inte går ihop, jag antar att det är därför det blivit poppis med att försöka reformera biblioteken genom att ha caféer i samma byggnad, ha stora, ljusa rum där det inte går att plugga för att man hör vad precis alla sysslar med. Joacim Hansson skriver ganska bra om det i Någon text från samlingen Folkets Bibliotek? tror jag.
Skulle nog inte orkat fortsätta om det inte vore för att jag fått jobb på universitetsbiblioteket, vilket faktiskt är jättekul.
Överakademiseringen var verkligen det stora problemet med BoI. Det kändes torrt och dumt och som en vetenskap de bara hittat på för att kunna ge biblioteksyrket en större akademiskt ställning. När de flesta som går utbildningen vill bli bibliotekarier och många säkert främst vill arbeta inom folkbiblioteken. Biblioteken hotas ju av NPM och att de säljer ut vissa bibliotek är oroande. Inte läst Joachim Hanssons text. Jag gav fort upp BoI. Ibland ångrar jag att jag slutade, biblioteksyrket är ju trevligt. Ibland ångrar jag att jag överhuvudtaget började, för då skulle jag ha haft mer CSN-pengar så jag kunde ta masterexamen i etnologi utan att behöva ha ställa mig till förfogande på arbetsmarknaden. Men överlag försöker jag undvika att ångra saker. Jobbar du på universitetsbiblioteket? Skoj. Är det i Göteborg? Där hänger jag mycket, åtminstone på Humanistens bibliotek.
alla är bibliotekarier! fett.
lägesrapport: är glad och nöjd men måste gå till lidl och köpa torsk till min katt, typiskt tråkig sak. är också asaglad över lön, herregud. det är sjukt att plötsligt bara ha pengar på kontot. gillart. ööhh. samlade neuroser har stått stilla nu ett tag men jag har fortfarande siktet inställt på textival 27-28 mars. borde ju fixa det med tanke på att det är typ sex sidor kvar att fylla bara. och just det, det är visfestival i göteborg nu, hur fint som helst. var där igår och hann se helle malmborg, helle från helvetet/västervik. sen åt jag veganpizza på kellys. på fredag är det dubbelgökens dag på festivalen, ska mest dit pga alla fina människor som man får träffa och för att se cirkus miramar. nån här på forumet som ska dit?
Sveriges första folkbibliotek var i gruvan i Malmberget. Det var från början en dynamitlåda med böcker av Marx och Lenin. Fast nu finns det inte kvar utan är inrasat i berget.
Ja, har tänkt att jag ska skriva min kandidat om hur akademiseringen skadat folkbiblioteket till förmån för forsknings- och universitetsbiblioteken. Ja! Bor ju här och så. PÅ humanistens har de tyvärr inte så många studentmedarbetare, jobbar på ekonomiska biblioteket varje tisdagkväll och samhällsvetenskapliga(aka ktb) varannan söndag, kom och hälsa på någon gång!
Saftgay: Cirkus miramar? Shit, det var länge sen kanske går dit om min andra planer ställs in.
Lappia: Oj, har du källa på det? Det är sånt man vill säga till liberalerna i klassen.
Bra uppslag till en kandidatuppsats. Skoj. Ekonomiska biblioteket har jag bara varit på en gång. Det kändes som de hade ganska konstig lokal. Samhällsvetenskapliga var det länge sedan jag var på. Kanske tittar jag förbi någon gång.
Annars då? Jo tack, mår okej. Såg Dogge i kyrkan igår. Han trodde på djävulen och berättade sin livshistoria fram tills Latin Kings bildades. Nu transkriberar jag en intervju som ska vara med i nästa nummer av mitt fansin. I övrigt väntar en lugn fredag med Columbo-avsnitt med Gena Rowlands, currygryta, tvättid och kanske hämtar ut min Fela Kuti-LP hos bensinmacken också. Konstiga tider vi lever. Förr i tiden, när jag var liten, använde vi bara bensinmacken till att köpa godis när vi var på långresa på fastlandet. Ibland köpte föräldrarna också någon trist samlingskassett som macken sammanställs. Med Leo Sayer och sånt skräp.
Lappia: Oj, har du källa på det? Det är sånt man vill säga till liberalerna i klassen.
Lasse Westman berättar det i extramaterialet till dvd utgåvan av Kamrater, motståndaren är välorganiserad och 30 år har gått kamrat. Det är där jag hört talas om det. Prövat googlat men inte hittat nå mer. Men borde väl inte vara så svårt för en bibliotekarie?
Ja allt är bara skit med bibliotekstjossanet. Man märker ju på arbetsannonserna hur krystade arbetsbeskrivningarna blivit. Ska man va nån jävla webdesigner lr IT-försäljare. 200000 kr rätt i sjön lättlurad kalle koskit. Gick 3 år i Borås. "Vända kappan efter vinden" är väl det som sammanfattar den utbildningen. Kan dom inte bara hålla käft.
Sitter med en öl och myser med Lappias videodokumentation av Punkfest 11. :-) Fan vad kul det hade att vara där. Aldrig haft råd att resa sådär långt. Blev dock erbjuden av Rättens Krater att åka med upp i bil till Umeå för några somrar sedan, men kunde inte. Tror dom spelade på Verket då?
Hallå falafelpunk / falafelmongo kommer det nya videos snart? Har för mig att jag mailade dig för runt 7 år sedan, minns inte om vad.
Det är förjävla trist att så mycket skit tar så mycket tid och energi, men nu har jag iallafall skrivit en 13-15 sidor till diverse grejjer eller nej faktiskt dubbelt så mycket tillochmed men ska väl korta ner. Har skickat en grej till Nya Arbetstidningen sedan en tid tillbaka. Med "skit" menar jag alltså sånt som INTE är roligt. Allt som har med fanzine att göra är roligt, och närliggande grejjer eller ja det är väl korsbefruktat.
Idag läste jag ut Stig Saeterbakkens Genom natten, den var väl ok men ingen direkt tanke lr känsloexplosion. Inatt ska jag börja med den hära populära boken Cirkeln. Nyfiken på den då den utspelar sig i Bergslagen, ska kolla hur mycket som är fiktivt och sådär va. Tar och ser filmen när den dyker upp på nätet. Manglat en mängd svensk film. Kopplat in vhs. Sett två enorma älgtjurar som fightades medans en kalv oroligt sprang på sidan av! Striden utspelade sig i ett mäktigt snölandskap, snön yrde när den ena älgtjuren gjorde en sorts hoppspark på den andra. Jag satt på en buss och såg allt nära. När jag kom hem hade solen gått ner, var ingen idé att filma.
Ibland är jag trött på allting och ibland känns det som första gången jag upptäckte något som så var så spännande att aldrig mer ville ta del av något annat. Jag har jobbat väldigt lite i mitt liv men trots detta är jag en glad människa som hittils har levt ett liv mycket rikt på händelser och rätt sorts idéer och agerande, trots att arbetsförmedlingen vill mena annat. Jag vill bara konstatera det här, innan jag kanske dras in i arbetslivets slutgiltiga korruption. Medborgarlönen eller vad sjutton det heter tycks långt borta? Få saker har varit så värdefulla för mig som att kontinuerligt få känna av att det finns en motståndsrörelse, oavsett hur utbredd den är.
Nej nu ska jag kolla vidare på videon. God helg på er!
PS När blir det fanzinträff?
Hur är det med er kompisar? Har ni en bra vinter? Jag är i Kiruna på den Norrländska Socialdemokraten och leker journalist. Har blivit erbjuden vikariat i Gällivare. De hade lika gärna kunnat erbjuda vikariat på den här ön av sopor som flyter runt i atlanten känns det som. Idag blir det hardcorespelning i stan i alla fall så det blir kul Latest Fashion och No Recede.
Benmjöl kassetten kommer släppas på Crush and Create och Sippinkollektivet så det blir skoj.
Kul att du gillar videon! Det är lite kul att det finns filmat. Banden gillar det om inte annat. Vad bra att du gjort artikel till NAT.
Ja när blir det konferens för oss fanzinister? Vi måste fixa detta.
Bonan festo!
http://195.196.138.128/Program/Webben/R … 0Isaksson/
Det här rekommenderar jag att ni lyssnar! Det är en intervju med Harry "Castro" Isaksson som var ledande i gruvstrejken 1969. Klar in i kaklet med det mesta.
Grattis till jobbet, eller vad man säger. Du får gärna länka något du skrivit sen som du vill visa. Kul, då är vi i samma bransch så att säga :-)
Jag mår OK! Det kom snö igen, det är trevligt. Solförmörkelsen var en besvikelse: Det var grått som det är 340 dagar om året i det här jävla landet och folk stod samlade i stan för att fota en grå himmel med en sol som knappt ändå doldes. Idioter.
Det ska tydligen ha varit norrsken också? Har aldrig sett i verkligheten, men det är verkligen vackert. Fascinernade och man kan titta på filmer på jäkla internet tills ögonen ploppar ur.
Jag har också skitit ur en ny paddsatan och har lite idéer för ytterligare ett nummer, så mig blir ni inte av med !
Hej. Har en bra vinter, har tid både till pappersarbete och nöjen. Kollar film och äter hyfsat bra mat, regelbundet. Inget att klaga över på den fronten. Ja mer snö ligger det här också och solen skiner, det blir en promenad. Tycker det blir skönt med vår, får alltid en känsla av förnyelse och "ut med det gamla, in med det nya". Trist att vara allergisk... Ska börja med en ny film nästa vecka, manus, likt många andra vårtider. Min plan är att jobba de kommande 30 åren på bibliotek, med mindre pauser för filminspelningar och annat. Livet blir så bra när man inser att man bara är en liten skit, en insekt. Aldrig mått såhär bra.
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 60 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Svenskafanzin.se » Allmänt » Mårundan