Hej på er! Drog en loppisrunda idag, blitzade 3 olika ställen på 50 minuter. Detta är vad jag fann:
- Naturligt - Övernaturligt av Poul Fersling, 431 sidor. "En uppslagsbok om parapsykologi, hypnos, akupunktur, zonterapi, spiritism, exorcism, ockultism, magi, grafologi, UFO-fenomen, meditation, yoga, astrologi." Ja det låter rätt tråkigt faktiskt. Får se hur mycket jag orkar läsa i denna, har läst så många såna här böcker och inte blivit ett dugg klokare. Samma exempel som vevas om och om igen. Blir väl inte bättre av att den är från 1978 och är tryckt i Borås eller jo det kanske är kul att den har ett par år på nacken.
- Double feature på ett videoband, COCAINE WARS och JAKE SPEED, utgiven av N.M International. Den här videoserien heter "Favoritfilm" och denna kassett har nummer 727. Tänk vad många bra filmer det har gjorts! Sett flera i denna serie ligga och drälla på andra ställen, men just nu är de placerade i en lokal som öppnar till våren. Ska försöka fixa dom sen. Prisvärt, 2 filmer på ett band! Iofs kanske jag ska vänta med uttalanden tills jag sett filmerna.
- FRIKÄND, vhs i gul fetbox från Filmkompaniet, utgiven 1988. "Han har gjort sitt livs största misstag och fått en mördare frikänd. Nu är det han själv som är offret..." Usch. Fatta att själv sitta i den sitsen.
- RED SCORPION, vhs i gul fetbox från Filmkompaniet, utgiven 1988. "Han är en levande förintelsemaskin programmerad att döda. Han har spelat efter deras regler... ända tills nu." Dolph Lundgren, såklart. Stilig hammaren och skäran på ryggen av fodralet. I övrigt ett mycket slaskigt exemplar, trasigt och sargat. Precis som de karaktärers förflutna man kan se Lundgren gestalta ibland, alltså. Hoppas även att denna tagline handlar om mig & Arbetsförmedlingen inom kort.
- MURDER BY NIGHT, vhs i vit standardfetbox från Esselte video, utgiven 1989. "Den enda person som kan avslöja mördaren lider av minnesförlust!"
- 5 styckena Galago från olika år, från 1983-2013.
En fin runda, men den för mig okända djungelkannibalfilmen (?) var nu BORTA, hade svårt att acceptera detta. Har glömt titeln. :-(
Tillägg: Såg att på etiketten till Cocaine wars så har titeln försvenskats en aning: Cocain wars.