Sv: Mårundan

Sex stycken guests inne på forumet kl tjugo i tre en fredag. Det är tryggt att det ibte bara är en själv som känner behov av att kika forumet.

Arbete är livets krydda

Det här att sätta sig på ett tåg från Lund halv åtta på morgonen, komma till Stockholm (efter obligatoriskt tåghaveri med ersättningsbuss) vid halv tre, få reda på att ingen har vikarierat för en medan man varit borta och tvingas ta igen en hel arbetsdag på fyra timmar - bli klar innan klockan sex.
Trots alla mina brister, fysiska och framförallt psykiska, så är jag fan ta mig närmare en Övermänniska än de flesta andra jag känner ;-).

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

Det här att man inte får ha räv som husdjur i Sverige, men det är lagligt bara några timmar österut härifrån.
Sjuka jävla PK-vänsterdiktatur vi lever i.

Drog en Loppisrunda i Gävle. Myrorna hade väldigt mycket böcker. Inget av intresse, dock. Tråkiga filmer och skivor. Gick till Erikshjälpen. Hittade DOOM: RESSURECTION OF EVIL till PC för 15 spänn. Är ju Doom-samlare och hade inte denna så köpte givetvis.

Kan bara minnas att jag varit på nen Gävle-loppis typ vid Brynäs centrum. Den var nice. Köpte gamla Bamse-tidningar.

Hur många Doom-spinoffs finns det?
Är det bara jag som tyckte att Doom 3 var ett skitkul spel när det kom? Oerhört jävla läskigt och väldigt inlevelsefullt. Gillade det som fan. Synd att Quake 4 som kom typ året därpå var som en sämre kopia av Doom3...

Har faktiskt ingen koll på vad som hänt Doom sen 3an kom. Tyckte det var ok då. Är mest inne på att spela olika versioner av 1an och 2an, PC, Psx, SNES, Xbox. En rolig låda är "The depths of Doom"-boxen till PC, där får man med ett par tusen fangjorda banor av skiftande kvalitet.

Håhå :-)
Jag minns när jag spelade ettan första gången, det var fina tider. Spelade även ET ( http://en.wikipedia.org/wiki/Wolfenstei … _Territory ) i flera år. Fy fan vad timmar jag slösat bort framför det spelet. Det och Quake 3. Mina två absoluta favoritshooters nästan. I multiplayer då. Singleplayer tar ju Half-Life (både 1 å 2) hem förstasegern. FEAR2 tyckte jag om också.

edit: Såhär såg ET ut för den intresserade: https://www.youtube.com/watch?v=8dIlDVAyNAw
Grötigt och helt vansinnigt roligt!! Kliar fan i fingrarna av att titta på det här.

På 90-talet var jag alltid snar att påpeka hur mkt bättre Marathon-spelen var än doom. Nån som spelat dem?

Bara sett dem i den dära Beck-filmen... där Marathon tokigt nog går under namnet "Final Doom" :-D

Håhåhå! Marathon spöade Doom så jävla hårt. 1000 ggr bättre story. Minst lika bra kutande och skjutande om inte bättre.
Tråkigt nog för alla som hade PC gjordes Marathon bara för Macintosh. Ha!

Gjordes av samma Bungie som senare skulle bli kända för massa annat trams (Halo... Destiny....), efter att de köptes av Microsoft.
Men Marathon var först och bäst.

Runt sekelskiftet brukade jag LANa marathon vilket var helt sinnessjukt kul, särsk infinityversionen m undervattenpickan. Jobbiga var ba att om en körde nätverket via localtalk (skrivarkabeln) så blev d ju osynkat stup i kvarten så att alla användare fick sitt parallella universum där de sprang o skjöt fiender som sprang in i väggarna. Fanns lix ingen server utan alla körde varsin instans som skickade data emellan sig.

Om ett spel kunde få Hugopriset skulle Marathonserien va en kandidat.
Storyn i alla Doomspel: "oh fuck more demons!".

Ok nu ska ja släppa den här 'konflikten' m alla Doomdiggare som kör windows, känns som att mitt mellanstadiejag väcks till liv.

Autotrof: jättebra nytt nummer, bäst var cirkelfolket!

Jag tyckte utdragen ur SUF östersunds verksamhetsberättelse och bögporrnovellen var fina grejer i senaste Autotrof!

maskinpark.bandcamp.com

Ja tyckte detta var bästa autotrof-numrethittils! 100% rock n roll. Har såklart aldrig spelat Marathon! :-)

Spelade bara 2:an, men minns det som att det var grymt!

Känner mig trött och ledsen och sur och har huvudvärk. En blandning av känslor och tillstånd som som bara barn och deras värdelösa föräldrar kan vara upphov till. Det tar hårt att vara ute i den kalla svenska verkligheten.

larsesq skrev:

Känner mig trött och ledsen och sur och har huvudvärk. En blandning av känslor och tillstånd som som bara barn och deras värdelösa föräldrar kan vara upphov till. Det tar hårt att vara ute i den kalla svenska verkligheten.

Idag har jag pratat med den beryktade privatspanaren Sven Aner, som påstår att det var före detta snuten och moderaten Anti Avsan som sköt Palme. Rätt intressant. Har kikat lite på det här med privatspaning. Det verkar vara ett ruskigt kront gäng som sysslar med det.

Arbete är livets krydda

Då har man varit mer än 10 mil norr om Dalälven. Åkte upp till Luleå och BDHC med de rysligaste människorna jag spenderat tid med sedan jag blev tillräckligt gammal att själv välja umgänge. Åkte hem med folk jag tycker om. Om ni ska resa 90 mil och eventuellt dö på en glashal väg - res med folk ni tycker om. Nu vet jag dessutom hur Lappia ser ut och att han är hyvens.

Lappia lyssna på detta podradioprogram som är jätteroligt och är på palmespanartemat: http://research.nu/tjejer-som-killgissar/

Nyss hemkommen från Italien, oh boy vilket fantastiskt land det är. Jag vandrade runt i EUR och blev knäsvag för första gången i mitt vuxna liv. Så fantastiskt vacker stad Rom är, så fantastiskt vackert norra Italien är.. Sverige framstår som en liten by i Ångermanland i jämförelse med detta praktfulla exempel på stormaktsstad.

Det podprogrammet är jätteroligt, avsnitten om mordet på björn söderberg och "män som hotar kvinnor" är också bra avsnitt i samma genre

273 Senaste redigerad av B-pappa (2015-02-05 12:30:18)

Nu har jag läst ut Palme-boken jag köpte på loppis. Vad tänkte jag på.... Jo, jag skrev in mej på arbetsförnedringen igår, det har inte blivit ett dugg bättre där sen sist, tvärtom. Men det vet väl alla redan. Fy fan! Mycket dumheter som komprimeras in på en liten tidsrymd. Tillexempel så kom en förmedlare och började tokklicka på min skärm med min mus, vilket såklart ledde till att jag fick börja om från början. Hon verkade tro att jag behövde hjälp. Så jag sa lugnt och sansat: "Nu har du gjort så att jag fick börja om från början. Gå härifrån." Nu åker jag dit igen. Skulle vilja ha en kraftig pulverbaserad sömndrog i skjortfickan som jag närsomhelst kan kasta i deras ansikte när jag vill att de ska hålla käften. Och ja, hålla käften, det ska de väl göra jämt iofs.

Nu ere fredag och i helgen ska jag göra mer på paddsatan #15. är riktigt nöjd med numret än så länge. känns bra :-D :-D

Härligt och höra att det blir en fanzine klippar helg Tommy Boy. Tror också jag ska hålla på lite med mitt zine ikväll. Har lite grejer som det börjar bli dags att klippa in. Imorgon ska jag nog åka till Umeå och gå på hardcorespelning då Misantropic och D.S.-13 spelar. Det kan bli kul om man kommer in! Det är i en liten källare och flera hundra tydligen som ska dyka upp. Så vi får se.

Arbete är livets krydda