Sv: Mårundan

ser fram emot #4! obs inte enbart pga turnéskvaller. är det på g?

inte för sent att skicka klotter, men för sent för samlade neuroser #3. får bli med i nästa, skicka skicka! asbra.

Joo håller väl på så smått med nummer fyra. Men har inga skrivmaskiner nu då jag flyttat så problemen hopar sig. Hade kanske tänkt få klart det i januari någon gång. Det ska nog inte ta flera år i alla fall, fast det vet man ju aldrig.

Arbete är livets krydda

Du får ta med dig en skrivmaskin!

Jag har börjat fundera på att boka hotell och bo i någon stad långt bort ett litet tag. Bara sitta och skriva på hotellrummet och vara ifred. Galet eller sunt?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

lappia: vart bor du egentligen nu? hoppas det inte tar alltför lång tid. det var så fint senast, då när #3 kom. bra feeling. fast det är klart, så går det ju inte att känna jämt.

tommy: sunt! tror jag. men man kanske kan ta en stad där man känner typ en person. utifall man skulle få ensamhetspanik. det skulle jag vilja ha iallafall.

230 Senaste redigerad av Lappia (2014-10-10 09:32:54)

Jo jag hade tänkt att jag skulle köpa på mig några här nere. Men har varit dåligt med loppisar. Funderar att sätta upp en lapp på konsum om att skrivare sökes.  Du borde åka till Abisko! Dit är det jättemånga som flyr då de bara vill komma så långt bort som de kan från allt.

Nä man måste ju ha något vettigt att skriva om också Karro. Har köpt lite böcker om Norrbottens historia och sådär som lite research inför fyran. Men jag går ju folkis nu så har väldigt mycket tid att skriva så kommer nog bli lite högra kvalité textmässigt på nästa nummer. Titta din PM box förresten!

Arbete är livets krydda

åh, tack! bra att du påminner mig. kollar aldrig pm och ser aldrig att jag har olästa. bra. fixar det där.

Lappia skrev:

Massa skvaller om forumiter.

Hmm, funderar på om jag har klarat mig p.g.a. svårt att koppla ihop mig med forumet. Skulle dock bra gärna vilja veta vad som sagts om mig i den där fina fina bussen.

Lappia! Alltid skoj att höra någon säga "härnere" om Kalix.

Jag har också ett foto på ett rätt roligt klotter, Saftgay, eller, det är snarare en förmodat nazistisk manipulation av en parkeringsskylt.

maskinpark.bandcamp.com

nu har jag gjort klart paddsatan #13 och ska börja skicka ut det. blev ganska nöjd trots att arbetet helt legat still i hela augusti och september. men nu fick jag tummen ur och gjorde klart det sista. sen ska man väl hoppas på att inspirationen och motivationen gör att ett nytt nummer kommer, men det ska väl ge sig. bra saker växer fram organiskt.

skicka klottret hunden!

och hurra hurraaaa för paddsatan, JAA! vi måste prata snart tommy. mjau. jag ringer dig i veckan.

lägesrapport: spelning igår, veronica maggio-fylla deluxe + repat med ett proggband idag. tänkte att jag mådde skitbra när jag vaknade, men det var såklart bara lur. var nog fortfarande full. efter repet spydde jag. två gånger. sen har jag och olle kollat på buffy och käkat chips. bra jävla dag. just det, gjorde en tatuering igår också. var en snubbe som satt och gjorde på skjul fyra sex och jag och bells tänkte att varför inte. så nu har jag en skitful tekanna ovanför knät, och bells har koppen. hihi.

mvh crazy_girl_90

Vad roligt att kunna säga att man tatuerat sig på fyllan. Trodde det bara var sånt som hände i filmer.  Du får väl vara glad att det blev en fin kompistatuering och inte typ nå dåligt skämt, kinesiskt tecken eller annat dåligt.

Arbete är livets krydda

Jag har tittat på en walkthrough av det nya Alien-spelet (Alien: Isolation) och det verkar så JÄVLA LÄSKIGT!! kommer aldrig våga spela det själv, vilket är väldigt ovanligt med tanke på hur många timmar av misärporr, vanlig porr, våldsamma filmer, våldsamma datorspel, kravaller i stan, polisbrutalitet och tittande på Idol jag tvingat mig igenom - jag borde ju vara härdad, men framför det här spelet så blir jag rädd, osäker och skräckslagen för vad som komma skall.
Den som inte hört om spelet men gillar Alien-filmerna så kan jag dra idén väldigt kort: Du spelar som Amanda Ripley, Ripleys dotter och du är på ett skepp som är helt inspirerat från första filmen i allt vad miljöer, 80tals-datorer och gröna displayer heter, ett stort skepp där du är helt ensam i princip - tillsammans med en enda Xenomorph (alien-odjuret, som lekmännen säger). Den är inte programmerad att följa ett visst mönster utan verkar vara helt självgående, så ibland kan den komma när man minst anar det och inte upprepa detta när man startar om spelet. Man har ingenting att försvara sig med och får den tag på dig så är du körd. Alltså verkligen. Går inte att springa ifrån, blockera vägen eller ett jävla dugg. Du kan gömma dig i klädskåp och bara vänta och hoppas att den inte står å lurar på dig, men det slutar fan ta mig aldrig vara obehagligt. Så jääävla bra spel! Men jag har inte hjärta att spela det själv. Men det verkar så jävla coolt. Jag tyckte ju att alien colonial marines var läskigt fastän det sprutade av aliens som man skulle mejja ner med vapen. Och AvP 1 och 2 var ju det läskigaste och häftigaste man hade i mellanstadiet när det begav sig :-D

Jag har också kollat på deeeee!! big_smile <3 Oldschool snyggo Alien ftw!!!

239 Senaste redigerad av B-pappa (2014-10-21 12:43:38)

Spelet låter precis som Haunting ground till PS2. Slutade spelade det ganska nyligen pga stressfaktor och obehag. :-/ Fast låter ju bättre det där.

240 Senaste redigerad av B-pappa (2014-10-23 19:15:06)

På dagens loppisrunda hittade jag Scarface (-83) på dvd i en källare i en stängd låda och i botten av denna lådan, under massa dvds. Blev svinglad, tror inte att jag har den. Detta var utgåvan med silverskimrande papp runt plastfodralet + 2 skivor. Sånt gör älskare av laserprodukter hel-lyckliga. Sen lyste en gul blixt till i en videohylla på ett annat ställe: det var såklart Legal Eagles (-86, sv titel: LE: En tavla för mycket)) av Ivan Reitman, gul esselte. Har massvis med 80-talskomedier och annat samlade på hög som ska avnjutas snart., vhs. Film film film. Spännande liv. Totalpris: 10 kr. Men hittade 6 kr på marken efteråt, dvs totalpris 4 kr.

Finns det ett behov av en loppistråd? Fanzinister gillar väl överlag att gå på loppis, eller?

Gul Esselte gör mig alltid mer glad än vad jag borde bli.

Jag röstar för en loppistråd.

Jag försöker alltid leta upp loppisarna/antikvariaten när jag är utomsocknes. Ofta är det ju ovärt om man är i en storstad, då är det ju vintage/retro-affärer, inte som i säg Östersund, där det finns fyra loppisar inom en tjugo minuters cykelradie, som alla drivs av tanter som samlar pengar till barn i u-länder eller av skrotsamlare fulla av många års ackumulerade skräp och skatter.
Senast jag var på en loppis hittade jag "Fantastiska Fyran" från 1979, Atlantic Förlag. Så lökiga superhjälteserier, på så lökig svensk översättning. <3

Bästa loppisfyndet var kanske tio år sedan. Brädspelet "Drakborgen", i orginal från 1985, komplett inklusive klistermärket. I hyllan fanns ingen prislapp så jag började fundera på vars min maxgräns gick och drog den vid 200 spänn... tanten i kassan ville  ha femton...
((För jämförelse: här har någon köpt det för 23 pund i storbrittanien..... : http://www.ebay.co.uk/itm/Drakborgen-bo … 1291489378  ))

243 Senaste redigerad av B-pappa (2014-10-24 17:10:08)

Bra sagt, autotrof. Applåder åt Drakborgsfyndet! Fantastiskt. Jag hittade nåt barbar-brädspel från typ mitten av 80-talet på Emmaus, fick hjärnsläpp, gick hem och nästa dag var det borta. Verkade riktigt fint.

Har samma Drakborgen som dig + expansionen (klistermärket är uppsatt på nåt skåp). Har även "remaken" från typ öh 2004 eller 2005 eller nåt? Bara spelat det en gång men tja, det jag minns var väl att det var lite stelare och tristare, lite mer balanserat och förutsägbart.....? Skulle gärna spela om det. Men gamla Drakborgen är mitt absoluta favoritspel, lätt. Träffade faktiskt 6 st Drakborgen-fans för några veckor sedan. Om det vankas brädspel på framtida fanzine-träffar är jag på ett parti Drakborgen!

...en annan bra grej med loppis-tråd är ju att den som vill ju kan skicka ut span åt forumfolk på olika saker! Tex "larsesq letar efter Cape fear, håll utkik, sen kan man posta / byta." eller "B-pappa letar efter Pelle Karlsson på vinyl". Jag förespråkar alltså INTE ett slavsystem med underhuggare och betjänter som håvar in rariteter åt godsherrarna.......?

Vet inte om jag gjort nå riktiga dunderfynd på loppis, men det roligaste och bästa är väl soundtracket till Flykten från New York på vinyl, som ny, 5 lr 10 kr. Sen var det spel till Sega Mega Drive, nya och kompletta, 30 kr st. Golden axe 2, Phantasy star 2, Sonic 2. Många bra filmer i bra utgåvor har det blivit också.

Auto: haha ja östersund har en del bra loppisar. Min favvo e strandloppan eftersom den va så jävla skabbic, samt old&co som sålde en massa militäröverskott som stank malmedel o olja. Mitt hackergäng bar likadana gröna jackor (m59 vapenrock) därifrån i några år.
En annan favvo var wargentinskolans elektrocontainer (eller om man bad datateknikerna snällt om att få plocka från källaren när vi sommarjobbade där)

Stockholm suger ur loppissynpunkt, men IOGTs 'möjligheternas hus' e bra, lite som kupan i ösd fast m mkt mer prylomsättning. Bra priser soft personal. Jävligt roffig stämning bara när du öppnar på torsdagarna (då de fått in nytt).

Ja, min morsa är nästan stammis på möjligheternas hus... pratar väldigt gott och väldigt mycket om det. Inte varit där själv men det kanske man skulle passa på att besöka:-)

Tommy: klart du ska. Missa inte möbelmannen som snackar i ett samt suckande tanten i rött hår o skinnväst. Hon va m i tvreklamen f iogts lotteri f.ö.

Idag har jag vart på guidad tur i sthlms stadshus  m farsan o mina syskon som e på besök. Snyggt hus, flummig inredning osv. Trodde d sku va lite tidigmodernistiskt men dbva ba utsidan as tornet. Resten e fetingnationalromantiskt på ett riktigt svulstigt o antiintellektuellt sätt, arkitekten hittade på (?) en egen gudinna, mälardrottningen som håller stockholm i sin famn medans världens folk knäböjer inför henne

Haha! Stockholms stadshus är verkligen ett ställe man bara varit i en gång och det räckte, typ. Var där på nåt schack-sm när jag gick i fyran eller något sådant, många år sen iallafall. :-) Hela klassen blev ditskickad, ingen kunde spela schack men det var fett att strosa runt i de stora rummen och så.

Idag har jag gjort episk matlåda med en kamrat: Morot, lök, purjolök, nån rot av nåt slag, kött och ris. Blev skitbra:-)

Drakborgen är ju det roligaste spelet! Vi borde definitivt ha ett fanzinemästerskap i Drakborgen någongång, gud vad kul det hade varit.

Arbete är livets krydda

Drakborgen <3

Jag arrangerar lätt såfort Umeå Kulturhus är up and running!