Fick idag, tack! Läst. Du är Norrlands egen Conan, autotrof. Svinbra, glasklara texter, träffar rakt i planeten och hjärtat. Grymt bra texter alltså. Storslaget!
Tänkte bidra med lite fantasy-PC-speltips, vet inte vilka du spelat men har min lista här på såna jag letar efter som jag tror kan vara bra eller vet är bra.
1. Betrayal at Krondor. 2. Return to Krondor. 3. Pool of radiance: The ruin of Myth Dranmor. 4. Severance: Blade of darkness 5. Arcanum 6. Advanced Dungeons & Dragons: Descent to Undermountain 7. Arx Fatalis.
...sistnämda har jag spelat till Xbox och ska man vara generös kan man kalla det för fantasyspelens dåtida motsvarighet till Half-Life. Det måste upplevas, trots sina brister.
http://www.ign.com/games/arx-fatalis/pc-16473
Jo och sen några såna som jag spelat: Silver, Die by the sword (roligt lemlästarspel, sjukt, om man hugger av koboldernas eller orchernas ben så börjar de hoppa på ett ben och fortsätter komma efter en, HAHA! Man styr svärdsarmen med musen och kan alltså daska till motståndarna i huvvet eller ja vart man vill), Diablo 1 + 2 inkl expansioner, Baldurs gate 1 + 2 inkl expansioner, Icewind dale 1 + 2 inkl expansion, öööh ja vilka fler finns det. Du känner säkert ill de flesta redan. Jomen Drakan: The ancients gates, Morrowind + expansioner, Torchlight (diablo-klon) öh ja sen kommer jag inte på någe fler.