Okej, det här är ett av mina nördämnen. Jag är verkligen ingen expert, men ett passionerat textintresse under 20+ års tid har resulterat i viss kunskap. Jag har inga större problem med Times New Roman. Det är ju lite standardtråkigt, men som ni kanske känner till vid det här laget så föredrar jag standardtråkigt framför svårläst, om jag måste välja
Jag vill absolut passa på att slå ett slag för typsnitt med seriffer, i längre texter. Seriffer är de där små strecken i ändarna av bokstäverna, som liksom binder ihop bokstäverna och gör att läsningen flyter på. Man använder det i brödtexten i dagstidningar. Times New Roman och Georgia har seriffer. Arial och Helvetica är däremot sans-serif-teckensnitt, med raka bokstäver. De funkar bra i rubriker och texter online. Minst lika viktigt är också längden på raderna och radavståndet. Och dessa bör förstås hänga ihop med teckenstorleken. Av de tre år det tog för mig att göra mitt fanzine så gick 2 dagar åt till att bestämma vilket radavstånd jag skulle ha... (plats för facepalm-smiley). Men okej, nu nördar jag. Jag kommer läsa era fanzines hur dom än ser ut!! 
Och favorittypsnitt då. Alltså. Jag är ju svårt förälskad i Adobe Caslon Pro. Jag använder det i all längre text när jag kan. Men det är inte helt lätt att få tag på, och Georgia ser nästan exakt likadant ut (men Adobe Caslon är snäppet mer elegant), så om ni inte är lika nördiga kring det här som jag så kan ni nöja er med Georgia.
Storleken varierar förstås med typsnittet, men 11 är väl en siffra jag ofta använder.
Tommys länktips är mycket bra!