Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hallå alla rävar. Strax går eder B-pappa och hämtar ut låddan med alla exen på postkontoret, där mina allierade jobbar åt Cooperativa Förbundet, folkets Konsum, kvalitativ & godkänd mat åt oss som jobbar kommunalt.

Jag ska fnura lite på processen och rådfråga några gammellurkar om hur vi ska göra med betalning osv.

Så fort detta är utrett så kommer info här om hur ni gör för att tjinga ett ex - eller fem eller tjugo. Det finns inget mitt privata postkontor inte klarar och resurerna är oändliga. Men ta det lugnt, har hört att vi får 150 st ex så det kommer räcka till alla.

Lämnar en kanske onödig infoblänkare om att en bordsgrannekollega i kontrollrummet / kontoret på jobbet nyss gick hem då ett barn till hen testats positivt för Corona, så finns en liten risk att en blir satt i karantän men sen när har det stoppat mig!!!!!! Nä skojja bara klart jag följer de reglerna, om något händer. Hörs, ha det!

PS och som Tommy säger, ska någon slänga in mer för porto osv, kontakta honom, se inlägget han skrev här på förra sidan i denna tråd.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Härliga tider B-pappa!
Har mailat Kopieringsservice om fakturan så hoppas den kommer snart. Vore skönt att betala bort den så man ser vad som blir över eller hur mycket det behöver skjutas till.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hallå alla på forumet, ja just det, detta forum, där vi är här nu 2021.

Zajnsen har anlänt och ser bra ut, har inte hunnit (!) läsa sen jag fick dessa förra veckan pga det.är.mycket.nu så jag har som smått börjat skicka ut medverkarex i mån av tid. Var bara lugn och sitt ned i båten, så hör jag av mig allt eftersom, jag har skaplig koll.

För att undvika ev flaskhals och trängsel så går jag alltså inte ut med ett "officiellt" meddelande än här på forumet, med priser och info osv, utan duttar ut först till medverkande för att bli av med det lasset MEN främst beror det på att min egen postverksamhet hag hög belastning just nu, ingående och utgående samt att det är en hel del på jobbet. Hemma håller jag på bär skit runt för att fysiskt få plats att ha en fungerande postverksamhet och det är sånt ös att tejpen tog slut igår. Köper mer idag och fortsätter.

Så tveksamt om alla hinner få innan jul eller ens nyår och så, men ja vi hörs ute på olika cyberrymdsställen, jag kontaktar er, gullisar. Hörs, hej!

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Fick fakturan från Kopieringsservice idag.
2546:- kostar trycket.
Vi har 2145:- sen tidigare och jag pyntar 200:- direkt så då saknar ca 200 spänn.
Nån mer som kan pynta extra?

Tyvärr blev det inget över till porto för att ersätta B-pappas omkostnader för att skicka ut medverkande-ex så det måste vi också betala in för.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag gör ett nytt utskick om det i eftermiddag.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Swishat 200 kr till Jonas för fakturan, så den är klar!?

Vill kraftigt dementera att jag, distributören, är i behov av ekonomiskt stöd, även om gesten är fin. Det här är inte kulturarbete och det är inte Allsång på Skansen. B-pappa har hanterat långt mer pressade situationer och detta kommer inte ens synas eller märkas på kontot. Ska en göra omelett går det inte att bara betrakta äggen, nej de måste knäckas också. Håller på jobbar mig mot slutet av medverkarex-listan och kommer sen köra öppen kvarn i försäljningen. Nu blev det ju så att numret kom precis innan jul så det blir ju lite dubbelbokat då, annars hade jag varit klar sen länge OCH hunnit sålt resten av exen. :-D Nu tar jag lite ledigt men kör på igen efter helgen. Allt gott, hörs!

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Bra jobbat B-pappa! Styvt att du så kraftfullt nekar till ekonomiskt stöd för en utgift som egentligen inte är din alls att bära. Men man får väl tacka och bocka. Bock!

Fakturan är betald nu så nu just nu är det 0:- på NAT-kontot om inte Tommy fått in några pengar.
Men eftersom pengarna skulle till B-pappa och han inte behöver några pengar så behöver kanske ingen annan pengar heller???????

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hej! Snyggt och bra zine det blev, läst tre gånger nu! Tack för att jag kunde halka in på ett bananskal långt efter deadline. Tänkte kränga iväg fyra av de fem jag fick, vad ska de ha för pris? Ska kronorna som blir över efter porto skickas till något gemensamt inför nästa zine?

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Bra att det kom fram catinzebag! Jag kommer ta 20 kr blankt för zine direkt i handen, det känns väl lagom? Men inte är jag den som har bestämda åsikter om det. Gör vad du vill skall vara lagens helhet eller nåt sånt.

Hur det görs med ev intäkter för detta lägger såklart inte jag mig i, jag fokuserar på mitt så får ni andra besluta om vad ni tror blir bäst och vad som behövs.

Sen är det ju så att såklart så insisterar vissa på att slänga över en mindre slant till mig och inte är jag den som nekar det, det är bra, för att täcka in portoutgifter, men jag har ju som sagt en viss buffert för dylik verksamhet så det är bara att köra på.

Är snart klar med medverkandelistan, återkommer här om jag inte får ta på alla eller nu kan ni som medverkar och inte har blivit kontaktade gärna slänga iväg ett PM i trynet på mig, loggar in och läser här ibland.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

B-pappa skrev:

Bra att det kom fram catinzebag! Jag kommer ta 20 kr blankt för zine direkt i handen, det känns väl lagom? Men inte är jag den som har bestämda åsikter om det. Gör vad du vill skall vara lagens helhet eller nåt sånt.

Hur det görs med ev intäkter för detta lägger såklart inte jag mig i, jag fokuserar på mitt så får ni andra besluta om vad ni tror blir bäst och vad som behövs.

Sen är det ju så att såklart så insisterar vissa på att slänga över en mindre slant till mig och inte är jag den som nekar det, det är bra, för att täcka in portoutgifter, men jag har ju som sagt en viss buffert för dylik verksamhet så det är bara att köra på.

Är snart klar med medverkandelistan, återkommer här om jag inte får ta på alla eller nu kan ni som medverkar och inte har blivit kontaktade gärna slänga iväg ett PM i trynet på mig, loggar in och läser här ibland.

Nice! Då kränger jag den för 20:- så kan jag skicka det till dej som utlägg för massa porto sen.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ja gört! Men sen vettu så får ju jag in täckning för portot, så det är lugnt! Inser jag. Kommer ju få 6 kr + för varje enskilt nummer jag säljer så det täcker in, typ! Så gör det enkelt, kör på bara.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Det är ju bra om vi får in stålar, om det skulle mot all förmodan ligga pengar på hög efter att alla NAT skickas ut så har vi ju en faktura på tusen spänn som ska betalas. varje år. Så det finns utgifter att täcka för den som vill big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ja precis, pengar över går ju till det, faktura för forumet och så. What Tommy said! Huvudsaken för mig är att jag går minus så min trve-status är intakt. :-)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Juste, i den här världen ska man ju vara trve annars kan man lika gärna lägga ner! Glömde det för en sekund:-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Kul att du gillar zinet Katz!
Det blev riktigt bra till slut. Synd att jag inte fick in ditt namn mer än i innehållsförteckningen. Det var en miss.

Ja, bra att vi skickar stålarna till Tommy. Bra att extra pengar går till forumet.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

B-pappa skrev:

Ja precis, pengar över går ju till det, faktura för forumet och så. What Tommy said! Huvudsaken för mig är att jag går minus så min trve-status är intakt. :-)

Only true grit n broke!! Swishar till Tommy

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

ååh fick zinet idag! alltså ser såååå bra ut!! och är sååå pepp på att läsa!!!

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Härligt! Ja alltså jag har ju ett handskrivet papper med utgående och ingående pengar. Ska kolla på det sen när alla ex är borta. Men för att tala klarspråk så är ju min intention att det ska bli en okrånglig process för de medverkande att få sina ex och detta utan ekonomisk oro eller press liksom, det är ju överlag tuffa tider. Visst, är ju inte jättesummor det rör sig om men jag vill bara försäkra mig om att alla kan få sina exemplar enkelt. Så löser vi ekonomin sen angående forumsavgifter och buffert osv. I slutändan är det säkert jag som är krånglig men jag är superkass på att ta beslut och sätta priser på saker, slutar alltid med att jag ger bort allt, mer eller mindre, så då får jag hjärnsmälta och bara kör på. Finns många exempel på detta under årens lopp, på gott och ont. Jag är en sån filur där folk behöver kliva in och säga åt mig exakt hur jag ska göra, så gör jag det. En halvrolig grej är att ett flertal arbetsuppgifter på jobbet försvunnit från mig då folk insett att jag på riktigt är inkapabel till mycket, så får jag hålla mig till det jag kan (i fallet med detta zine = posta skit i ett sjujäkla tempo).

Ja framsida och baksida är verkligen superfina asså! Ska bli kul att läsa zinet sen, haha, har inte haft ro att läsa det. Postade en hel påse fylld med kuvert igår, det var inte bara zines men en del!

Nu går jag in i sista medverkarpostarfasen, search and mail, sen kommer jag uppsöka lite zinefolk och annat folk för att kolla om de vill ha, men det kommer finnas kvar en bunt för andra att köpa också.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

PMat sandorsebra och mailat. Läser du detta, kolla mail och PM, kontakta sedan mig i den angivna adressen.

Falafelpunk får gärna kolla messenger eller kontakta:

brokenbrains@gmail.com

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jodå ska väl kolla lite på intäkterna eller utgifterna, eller ja jag har ju gått minus solklart men det ingick ju i planen. Den Stora Planen. Vill iaf här officiellt tacka alla som generöst känt att de velat slänga in lite portopengar ändå, tack, dessa tusenlappar oj nej menar hundringar kommer användas till något gott "he he he" nä skojjar bara vill härmed också också officellt friskriva mig själv (!!!) från all eventuell korruption eller misstankar kring sådant - om en inte kan lita på B-pappa så går det inte att lita på nån, som jag brukar säga när jag är som mest högfärdig (ytterst sällan!).

Så ja tack alla som langat adresser och hjälpt till med postandet och fixandet, allt relaterat till detta. B-pappa glömmer aldrig. smile

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

hata inte på scouts jävla kinshamers! wink

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Vem hatar på scouts? :-)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

scouts? scouter? ne?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Fick du portocash av mig B-pappa? Lade på extra till själva trycket men du saknar nog portopenge från mig. Helt klart värt att satsa de stålarna på nåt trevligt!

B-pappa skrev:

Jodå ska väl kolla lite på intäkterna eller utgifterna, eller ja jag har ju gått minus solklart men det ingick ju i planen. Den Stora Planen. Vill iaf här officiellt tacka alla som generöst känt att de velat slänga in lite portopengar ändå, tack, dessa tusenlappar oj nej menar hundringar kommer användas till något gott "he he he" nä skojjar bara vill härmed också också officellt friskriva mig själv (!!!) från all eventuell korruption eller misstankar kring sådant - om en inte kan lita på B-pappa så går det inte att lita på nån, som jag brukar säga när jag är som mest högfärdig (ytterst sällan!).

Så ja tack alla som langat adresser och hjälpt till med postandet och fixandet, allt relaterat till detta. B-pappa glömmer aldrig. smile

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ska kolla o räkna sen hemma. Jobbar helg nu kommande så lite lågt med fokus för sånt här.

Hursom så kommer det inte komma något plus på detta, är jag väl rätt säker på eller ja så är det; min tanke är ju alltid att det man vinner i tid förlorar man i kraft och tvärtom. Det kanske inte blev pengar över till kommande projekt men det vi vann var att alla nummer gick ut fort och lidande för mottagare och utskickare minimerades, dvs jag tyckte inte en sekund det var jobbigt och ingen mottagare har gnölat "vart är mina zines?". Om detta ska värderas ekonomiskt så har vi ju fått värde för insatsen, att prioritera snabbhet framför att gå ned sig i byråkrati. Visst man kan ju se det som om jag har sjabblat bort en "massa" kapital i form av zinen och inte tagit ordentligt betalt för dessa via porto men ok visst sure, så jobbar inte jag. Så inte vet jag, om någon känner att projektet NAT4 borde ha genererat ett par tusen på svenskafanzines sparkonto så är ju jag skyldig, men jag vill mena att vi redan tjänat in denna summa grovt iom att projektet knutits ihop så fint och jag redan personligen gått back minst tusen spänn kan jag tro, även om det kom in lite pengar här och var. Men som sagt, allt detta är alltså lugnt och självpåtaget för mig, jag bara kör på, rock n rollar. Är ingen ekonom eller sifferpetare, snarare jeansvästbärare. :-)