Sv: Mårundan

Jag minns också Galago som pocket! Läste den nog på bibblan i Luleå. Optimal Press var nog större för mig än Galago på den tiden. Läste Ahlgren och Grennvall. Vad hände med Ahlgren?
Han var ju nästan för deppig till och med för en dystergök som jag. Supertråken, den boken var ju nästan monumental i sin gnälliga ledsamhet.

Blev sugen på äldre Galago, 80-90-tal, efter att ha läst intervju med Abelli Elander i Svärdet 33. Finns ganska billigt på Tradera.

Clowes var jättestor för mig. Samlingen Caricature och Ghost World både som album och film. Speglade mig mycket i de där missanpassade figurerna.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

1,427 Senaste redigerad av larsesq (2023-05-13 21:35:11)

Sv: Mårundan

Jag och skijolld var på seriemässan idag. Luftigt uppe vid zineborden. Väldigt få som hade bord som inte saluförde nån bok/hörde till nåt sorts förlag. Tog inte lång tid att gå runt. Ska dit igen imorgon, med en annan vän. Kanske gör en ännu mer noggrann inspektion av zineutbudet, men... kändes skralt.
Vi fikade i deras dyra fik och såg sen filmen om John Andersson. Den var fin. Gick förbi Lystringsbord. Tara Booths bok hade visst gått som smör i solsken. Jag köpte inte den, men väl sista DGS och nya Emmi Valve-boken. Var även förbi Kaunitz-Olsson där jag köpte Iris Hautaniemis Ensam ung kvinna söker. Plus tog några Kuti-tidningar. De var gratis och Kuti är ju bra. De kan, finländarna. Får se om jag ändrar till en gladare melodi efter imorgon, men kändes som en lite halvdan mässa detta år. Förra året var nog roligare. Tror det säkert kan koppla ihop det rejält dyrare priset för ett bord med den relativt skrala uppbådet av fansinister.

Jag köpte min första Galago på butiken Signalen i Visby 1996. Jag fattade ingenting. Jag var 12 år. Tror Daniel Clowes och "Ghost World" var första gången jag "fattade" vuxenserier. När kom den ut? 1997? Jaja, jag köpte den 2002 och det var i den vevan jag började läsa Galago också. Köpte då en massa gamla Galago-nummer från 70- och 80-talet på Katthemmets loppis i Visby (de hade den nere i ett garage och det stank verkligen kattpiss där nere. Det var verkligen en drömloppis. Inget naturligt ljus, massa skräp som bara lassats ner där och murrig äcklig stank. Himmelriket!)

Hörde om Ahlgren första gången jag var på krogen med Pontus Lundkvist. Han berättade om Ahlgren - en nykterist som gillade Smiths och skrev om att bli mobbad - det var ju perfekt för mig, som var både SxE och inne på självbiozines vid denna tid (2002 måste det också vara. Självbio var verkligen på allas läppar vid denna tid. Samma krogkväll fick jag sista utgivna numret av Mina Ögon! Mina Ögon! och där var där jag fick höras om Henrik Bromander första gången. Bromander talades det verkligen som om det stora unga löftet. Konstigt att tänka att det är över 20 år sen, men tja - löftet infriades i alla fall i detta fall). Ingen aning vad Ahlgren gör nu. Senast jag hörde talades om honom gjorde han rätt trötta strippserier för Close-Up.

Det är ju såklart underbart att Kulturhuset finns och Serieteket får leva kvar (även om jag hört från säkra källor av bibliotekarierna där tjänar pinsamt lite, jämfört med "vanliga" bibliotekarier). Viktigt att hålla fast vid de få positiva och icke-konservativa krafter som finns i detta samhället (enda anledningen jag inte gått ur Svenska kyrka också).

1,428 Senaste redigerad av catinzebag (2023-05-15 07:20:26)

Sv: Mårundan

Ja, det kanske är en guldålder vi är uppe i? Själv så var jag för fattig och trött för seriemässan iår. Jag ska sälja mina grejer och lite lystringböcker på anarkistiska bokmässan i början av juni istället, det känns bättre i magen. Fick lite ont i magen av både seriemässan och bokmässan i Göteborg för det är så hetsigt och mycket folk. Satt vid lystring paralyserad med en öl i handen förra året på bokmässan och skulle signera, nollade. Men bordet hade dålig placering, i en blind fläck mitt emot föreningen frimärksamlarna. De hade en konstig maskot, en utklädd människa (tror jag, vad vet jag) med stor mask på huvudet. Det såg ut som den stirrade på mig hela tiden. Bredvid stod en bukowski-gubbe med whiskeyröst som släppt egna barnböcker (en titel var Doris i Dubai) som skrek nonstop som en äkta knallare till alla som gick förbi. Om nån köpte tvingade han dom ta en selfie med honom, som att han var en kändis. Det var det bästa med bokmässan. Och trevligt att hänga med lystring-gänget såklart. Kul att det går bra för Fredrik!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

1,429

Sv: Mårundan

Tommys resa i tobakvärlden fortsätter: provade islay whisky snus som kommer i en tjusig plåtdosa och av någon anledning känns tio gånger så lyxig på grund av detta. Starkt och smak av whiskey blandat med tobak. Jag blir yr fort på grund av ovan snusare men den smakar riktigt gott.
Förstått det som att många ogillar doften av tobak i snus. Jag tänker alltid på min morbror, blir alltid väldigt varm inombords av den där väldigt speciella doft snus för med sig. Det luktar precis som han, precis som i hans stuga där vi så många gånger på slutet av 90talet början av 00talet högg ved, eldade i kamin, gick i skogen, byggde en liten verkstadsbod åt honom (han byggde mest förstås), har fina minnen av att vi tittade på Hermans historia på SVT, Skånska mord på vhs och åt lantchips. Tänker alltid på det av snusdoft eller när jag äter lantchips. Det var han som visade mig en massa spännande böcker, framförallt Slas, som jag än idag älskar. Min morbror hade "blues för mr shelley" och det är än idag min favoritbok av Slas.
Min morbror och jag brukade åka till olika slott, vi var bl.a på gripsholm, läckö slott, kalmar, vadstena, örebro, skokloster.. otaliga museum inne i stan. Det var han som hade tid att ta med mig på det och få mig att anamma ett stort historieintresse, som i längden ledde till samhällsintresse och sedan politiskt intresse. Han kör lastbil åt olika åkerier så jag fick följa med på många resor, bland annat var vi i Knutby strax efter att mordet ägde rum, har gjort en halvt sann serie i en av mina tidigare Galago-publiceringar om denna resa.
idag har vi glidit ifrån varandra och den väldigt nära relation vi hade är desto mer ytlig och mestadels artig nu. Jag kan sörja det så mycket ibland. Hänga i hans stuga med honom tror jag var en första pust av att vilja bo i hus utanför större samhälle, som jag gör idag. Tror den enorma frihetskänslan och att få vara ifred från allt och alla såddes där. Precis som jag bor han upp för en backe som är ett helvete på vintern och en fröjd på sommaren.

Nu ska jag dra till jobbet, veckans näst sista pass ska avverkas. Det är full blown turistsäsong nu. Blev så jävla förbannad häromdagen, en av mina stammisar som jobbar på sågverket i Väja har alkoholproblem å brukar köpa cigg å folköl hos oss, han är inne flera gånger i veckan hela året, betalar sin skatt i kommunen å stödjer ju oss. Han var inne häromdagen, obligatoriska tjena hur står det till vad bra att höra, var det bra såhär? tack ha en fin kväll ... och direkt efter kommer två idioter i linnéskjorta och chinos eller vad det ska föreställa och pratar med svag göteborgska (alltså inte särskilt grov men man hörde på melodin att dom var från västra götaland nånstans) "Den där vinglade lite väl mycket du.." och försökte få till nån jargong om att "höhö jävla fyllo men jag e fett reko som du mannen!" och jag blev nästan lite yr av ilskan, ni vet när det bubblar inom en och man bara vill säga fuck you, men jag nöjde mig med "Han är här ofta och handlar, och vi lägger oss inte i vad han gör på sin fritid och detsamma gäller för er" och jag blev nästan vimmelkantig av ilska. Gillar inte att vara i den situationen. Turist-asen skrattade bort det och köpte mjukglass. Skulle fan nekat dem att köpa egentligen. Men man måste ju hora ut sig för turisterna. Vi behöver ju pengarna.

Samma att flera av packet som bara bor här på sommaren kommer in å "tjena, läget?" vi har liksom bara en sån relation med de som handlar här på hösten å vintern. Dom har jag ingenting emot att vara "tjena läget?" med, ha lite koll på vad som händer i deras liv, fråga om råd, ge råd, säga något roligt - å framförallt driver dom med oss och vi med dom, hjärtligt på alla sätt. Men det är en annan sak. Jag bruka bara svara "Bara bra" och inte svara med "du då?" för jag skiter väl fan i hur de där jävla idioterna mår. De kan sitta och ruttna i sina jävla hus å åka hem när hösten kommer. Och låta fyllot från sågen vara ifred. Fan vad jag hatar folk som anmärker på sånt där. Kan ge mig fan på att samma typer är för gårdsförsäljning, längre öppettider på bolaget, hemkörning av alkohol osv. Och jag lovar att de iallafall en gång försökt se om Foodora eller uber levererar mat i Kramfors. Åh, så besvikna de måste bli.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Ja, usch, ja, sån hemsk sak när man jobbar inom service och behöver vara så snäll mot skitstövlar. Jobbat med en del personer som snackat väldigt nedlåtande om folk som har diverse problem eller hamnat på kant med samhället på olika sätt. Man kokar av ilska, att folk kan vara så dumma i huvudet och empatilösa, men får vara så snäll och försöka så artigt som möjligt föra fram att de borde kliva av sina höga hästar och sluta vara så dryga och självgoda. Pratade om bostäder med en kollega igår. Jag pratade lite om Vårberg, som jag bodde förut, och kollegan sa "Fy fan, Skärholmen det är rena skiten! Ja, de (antar kollegan menar "invandrare" eller nåt) måste ju bo nånstans..." Jag sa "Ja, alla behöver ju bo nånstans och Vårberg och Skärholmen är fint också. Jag trivdes jättebra där." Sen framkom det att kollegan hade Roger Akelius som "en stor förebild" och då klarnade bilden av vad det för typ jag verkligen pratade med.

Lugn dag idag. Lekt lite med kommande nummer av zinet och tagit en promenad. Sol ute, sol i sinne. Men bor i helt fel område, nåt sorts välbärgat övre medelklass-område. Allt känns på låtsas och posörigt. Ska lämna detta snart. Blir härligt.

1,431

Sv: Mårundan

Hey hey allihopa! Man kan betala en slant för forumet (se massmail från mig + tråd i Nyheter-forumet) fattas lite deg men snart är vi i hamn även för detta år :-D

Idag har jag jobbat på Loppis, dvs sålt korv och fika. Jag köpte en burk hemgjord senap (provsmakade och den var SÅ GOD?) så ikväll ska jag prova att göra egen senap. Ska köra ner en skvätt rom för att se hur det blir, whiskeysenap är nämligen svingott men det är mig veterligen bara små tillverkare (som man typ hittar i lanthandlar) som gjort det, och det är jättegott. Blir en extra sting.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,432

Sv: Mårundan

Jag kastar in pengar snart!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,433

Sv: Mårundan

Låter bra :-))

Nu är en å en halv veckas ledighet över. Spenderade söndagen såhär: Gick upp, gick ut, rökte pipa. Sen högg jag upp massa löst virke som legat huller om buller, började flytta ut träspill från boden till under verandan (de fina planken kan man ju använda så de ska jag inte göra något med) gjorde massa flis och eldade upp rötet trä, det luktade förjävligt men nu slipper jag se skiten. Åkte till ateljen och ritade lite serier medan min sambo donade med sitt. Åkte hem, svängde förbi macken och köpte servoolja, bilen gnisslar som fan och det var precis det som fattades. Man känner sig som en kung. Imorgon ska jag kolla/köpa och fylla på bromsvätska och kylvätska, man vet ju inte om det behövs liksom. Nu blev det lite huller om buller i vilken ordning jag gjort saker kände jag.. iallafall, städade i ordning i boden lite och nu på kvällen har jag justerat och trixat med tomgångsskruven. Ett jävla pillande. Men min tyske vän vill dö vid tomgång så vad ska man göra.
Sen imorgon ska jag byta ut växeloljan för det ska man ju tydligen göra nångång om året, jag tror inte jag gjorde det i vintras så det är väl bara att se glad ut och ordna med imorgon.
Imorgon stundar som sagt jobbvecka, bil till verkstad för lite annat tjafs på torsdag. Annars inget. Jag har knappt tusen spänn kvar till lön och det känns faktiskt... helt okej. Finns ju pengar på gemensamma kortet och nångång kommer man behöva tanka och ha ångest men det ska ju göras. Det är ju sommar för fan.

Igår var det loppis på folkets hus och i vanlig ordning sålde jag korv. Väldigt dåligt med folk men det måste ha berott på:
a) Toner från Ådalen (nån stadsfest av nåt slag) i Sollefteå, som nog drog folk
b) Premiär för folkrace i Kramfors, det drog garanterat massor av folk.
man kan inte göra succé varje gång men vi är tillbaka om en månad. Loppisen är rätt kul så besök den om ni har vägarna förbi. Kalender finns på www.frano.se

Jag köpte en burk senap som en kvinna hade gjort själv, och den var så god. Hon hade haft grädde i den vilket jag tror bidrog starkt till den runda smaken och inte så stickande som det blir av senapsfrö+vinäger. Nångång ska jag prova att göra egen senap. Är ju bara att röra ihop ättika med senapsfröer och sen en skvätt olja i.

Nog om det. Nu ska jag sova.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Kommer en till liten dusch med pengar sen under veckan eller ja snarast möjligt.

Sv: Mårundan

Pengar utlovas från mitt håll också under veckan.

Såg att det skulle vara höstmarknad när jag kollade in på frano.se Låter ju intressant.

Idag? Inget speciellt. Jobbat och varit ute och spankulerat. Livet fortgår.

1,436 Senaste redigerad av catinzebag (2023-06-07 07:17:30)

Sv: Mårundan

Älskar att du, Tommy, förvandlats till Pettson; röka pipa, dona teknik i ensamhet, umgås med katter mest och ibland passera vägar med traktens många orginal. Kommer du bidra med nåt till arbetsnumret? Kasta oss ett ben! Passa på att göra något som Galago aldrig skulle trycka hehe. Typ en text om att åka vespa till sitt jobb på macken i Norrland. Jo förresten, satt på anarkistiska bokmässan hela helgen, återigen smärtsamt medveten hur FRUKTANSVÄRD min engelska blir när jag nervöst försöker prata med någon som inte kan svenska. Jag har svårt att läsa många engelska böcker också, så irriterande. Bara en del går bra. Lisa Carver är lätt att läsa tex. Men iaf, förutom det så pratade jag om fanzines med folk. Alla som sa att de ville göra något själv började jag prata svenskafanzin.se med, hoppas någon av dom hittar hit!

Annars så är mitt liv lite tråkigt just nu, har alldeles för lite pengar efter ett halvår deltidsjobb kombinerat med studier. Fick godkänt på kursen, bild och berättande på HDK i Göteborg. Distanskurs över zoom. Blev så trött av att sitta framför en skärm 9-15 1-2 dagar i veckan och jobba resten, sen rita på kvällar & helger. Trodde jag skulle få ihop 50-60 sidor serier men blev bara 25. Men får vara nöjd så, det var alldeles för optimistisk målbild ändå.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

1,437

Sv: Mårundan

Haha <3 Åh, vespan står faktiskt kvar i stockholm. Den har för små hjul för att köra här i byn (har bara grus-ler-sand-vägar så den skulle få ett helvete att anpassa sig) därför jag svikit min trotjänare och skaffat zundapp som lämpar sig bättre i sån här terräng. Nu har jag hållt på i två dagar och försökt justera tomgången och idag var det k a t a s t r o f, fick stanna på väg till jobbet å laborera, och fick stanna på vägen hem och fortsätta. Passade på att byta stift också men jag har inte tålamod för krångel... nu tror jag den är ganska bra men den dör vid full gas dessvärre. När jag har tid så ska jag rengöra förgasaren och sen byta soppa och se om det hjälper.
Jag ska se om jag kan få in något kul även om jag tycker att de som aktivt gör fanzines å inte fått publiceras ska gå före i kön:)

Usch, såväl prata engelska på mässor som att sitta vid en skärm för att plugga på distans. Det är man inte avundsjuk på direkt...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,438

Sv: Mårundan

Nu har jag rengjort och justerat vidare och nu går han som en klocka <3

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,439

Sv: Mårundan

Nytt från landet: Gräset växte sig så högt att det nästan såg ut som en ödetomt. Det blev snårigt att ta sig fram till platsen jag okynneseldar på och man kunde på riktigt tappa bort katten. Vi fick låna grannens gräsklippare och röjde ner skiten. Köpte en egen, den ser ut som den kommer från ett kinderegg och den fick namnet "Douglas". Nu har vi blivit bra bekanta med varandra. Eldningsförbud kom. Jobbet gick från ganska intensivt till helt jävla vansinnigt. Nu undviker en del stammisar oss för att det är så jävla mycket sommarfolk och turister. Och sen kom värmen. Kvavt och jävligt. Och sen har jag tänkt sitta och läsa vid älven men där pratas det bara tyska. Gick ner vid två tillfällen, jättetidigt - folk på plats, och jättesent - ännu mer folk på plats. Får väl ta upp det någon gång i september antar jag......
Ångrar fortfarande ingenting av flytten hit, det har gjort gott. man slipper alla jävla idioter som finns precis överallt, för här finns det knappt nån. Ja, förutom på sommaren.

Förutom på sommaren.....

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,440

Sv: Mårundan

Ahhh och idag kom regnet, eller det kom väl i natt men det var så svalt och skönt och luktade så gott när jag gick upp. Jag tjärade in trappen tidigare i somras och den har torkat fast och börjat spricka pga värmen.

För övrigt, vill nån köpa leif-ivan the clowns båt här i lunde? Den är ute på nätet nu: https://www.blocket.se/annons/vasternor … YXAtR3cyXM
Föreslår att den av er som är miljonär köper den å sänker den omedelbart.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,441

Sv: Mårundan

Går på semester imorgon. Har panik över det. Inte varit ledig så här många dagar i rad sen 2021 liksom. Ska åka till Umeå på Lördag och sen egentligen till Korpilombolo men jag hatar mygg så infernaliskt så risken är att jag åker hem tidigare. Men ska bli kul att prova åka tåg länge. Är extremt produktiv på tåg faktiskt så ska se till att klippa ihop en massa små filmsnuttar som jag tänkt se om det går att göra något av.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,442

Sv: Mårundan

Tågresandet går fantastiskt. Hoppade över Tornedalen dock och åkte och hälsade på släkt i södermanland. Nu åkte jag en av sveriges kanske finaste sträckningar Ställdalen - Kil. Rekommenderas. Ska paddla kajak och nästa vecka är jag på drömmarnas monument på götaplatsen så om ni har vägarna förbi Göteborg så hojta till så att vi ses. Kram hej!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,443

Sv: Mårundan

Imorgon ska vi åka till umeå och köpa bil! En riktigt fräck. Kommer uppdatering imorgon!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,444

Sv: Mårundan

Nu är den här! Lada Niva från 2008. Bilen ser utvändigt ut som den är från 60talet och har lite lätt militärjeep-aura över sig, och invändigt är den som bilar var när man var liten. Lite lätt obekväma, knappar och ingen touchscreen i sikte. Finns en knapp för ljus, vilket på moderna bilar startar när du startar bilen, men här kan du köra ljus utan att bilen är igång. Finns askfat och cigaretttändare - som var standard fram till 90talet nångång. Bilen är robust, består av bara plåt och är trots detta byggd i nådens år 2008. Helt sjukt. Inte sådär försöka-se-retro-ut-men-är-toppmodern som t.ex Fiat 500 är (de är dock otroligt snygga ändå) utan det är verkligen "vi hittade ett koncept 1957 och vi ska inte uppdatera det någonsin". Bilen är stark som en jävla häst, vi bor upp för en ganska brant backe som är ett helvete på vintern. Stannar man i backen orkar inte volvon fortsätta utan måste rulla ner och börja om. Ladan stannar, man byter växel och sen är det bara fortsätta köra. Det är ingen raket utan kämpar rätt hårt för att hålla sig över 100 km/hr men det man förlorar i snabbhet vinner man i styrka. Motorn är barsligt lätt, nån sa att det är som att meka med en 240 så det känns som att mycket kommer kan kunna fixa helt själv. Delarna är mer eller mindre gratis eftersom allt tillverkas i östeuropa, och inte enbart i Ryssland - så delar kommer gå att beställa från Polen, Armenien och baltländerna. Bilen har bara knappar och spakar och en spak går direkt till Moskva så vi kan rapportera in oegentligheter vi ser på vägarna. Skitbra ju! Det är stark sovjetaura över den och det märks framförallt när man tittar på dekaler och annat inne i motorn, där allt står på ryska. Jag förstår inte ett skit men det står ju på internet.

Post's attachments

photo_2023-08-11_10-38-46.jpg 246.44 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,445

Sv: Mårundan

Exets farsa hade en sån där. Verkar vara så att man ska bli helt såld på de eller?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

1,446

Sv: Mårundan

Haha ja, det blir man. De är fan fantastiska :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

1,447

Sv: Mårundan

Åh så varmt idag, svettas ihjäl. Kan också bero på att jag klippte gräsmattan precis, halvvägs in så lossnar ena hjulet (mitt fel som borde dragit åt bättre) och jag tänker fan inte sluta så jag rattar runt med tre hjul som en kung. Sen tvättade jag rent Nivan. Kan berätta att den drar åt sig orimligt mycket blickar. Var skitkul att möta en amerikanare vid macken, det var som ett litet kalla kriget-reactment nästan. Haha.

Nu har sommargästerna dragit, bara de sista tappra är kvar, så det är betydligt lugnare på macken och en av mina stammisar som avskyr turister så mkt att han undviker att vara på macken, pizzerian, kusten sommartid. Vi pratade om att man först nu kan bada i lugn o ro i älven. Så imorgon ska jag nog ner dit en sväng innan jag ska till jobbet.
Fortfarande en del på macken men nu hinner man andas mellan varven.

Annat krångel: Mopedens hastighetsmätare har lagt av, gissar på att vajern eller magneten vid hjulet måste bytas. Suck. Eftersom det inte är något motorfel och den funkar klockrent så ska jag nog skjuta på det till i vinter när den står parkerad i vardagsrummet å genomgår en flera månader lång uppustning, polering och fixande. Nu är det arbete som gäller. Ungefär så.
Den enda utgiften denna månad, utöver allt nödvändigt, är ett säsongskort på Ådalshallen så jag kan basta 4...5? gånger i veckan. Det är höstens mål. Basta 4 gånger i veckan. Fram till sommaruppehållet så bastade jag varje måndag onsdag fredag, så nu ska jag nog lägga till lördag eller söndag på repetoaren. Jag älskar verkligen att basta. Gubbarna i bastun saknar jag vissa dagar, vissa dagar saknar jag gångerna man är helt ensam i bastun. Men i år ska jag nog skaffa nån bastuolja, det gillar gubbarna :-D

Nästa sommar ska jag bygga egen bastu! Man kan ju köpa såna färdiga byggsatser och allt går på omkring 15.000 om man inte ska ha nåt vräkigt, jag vill ha en liten för mig å tanten, är bara vi som bastar så varför bygga plats för fem personer om man inte måste?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Living the fuckin dream Tommy!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

1,449 Senaste redigerad av catinzebag (2023-09-01 10:30:08)

Sv: Mårundan

Själv vaknade jag med halsont, jag har inte varit sjuk på jättelänge! Är besviken på mitt immunförsvar. Senaste gången jag var sjuk var det april 2022, då fick jag omicron-covid på min bröllopsresa i New York, dagen när vi skulle flyga hem testade jag positivt, sen var jag inspärrad på hotellrummet i flera dagar dagar innan vi kunde resa hem. Fanns inget fönster där man såg ut, bara mot en tegelvägg och flera våningar högre upp hörde man polissirener ibland. Annars var det bara jag, min man, en teve ett jättelitet rum. Men vi skilde oss inte iaf, så det var ju ett bra betyg!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

1,450

Sv: Mårundan

Ändå ett jäkla sätt att spendera första tiden som gifta på måste jag säga! Osis dock att du är krasslig nu. Har du bara halsont så kan du mota det ganska mkt i grind med té och glass och såna saker. men det brukar ju dessvärre vara förstadiet till förkylning, får hålla tummarna!

Igår var jag nere vid älven, det var 16 grader ute så lite rått i luften, men tyst och lugnt.
Snart är arbetsveckan över också, sen påbörjas bastusäsongen!
Har vikt in 4 ikea-kassar tvätt nu så jag är rätt mör.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig