Sv: Mårundan

Gillar stämningen i denna tråd! Ja för tusan bastu ska det va. Bodde i stuga förra helgen med mitt weirdo-crew, stofilerna & kufarna, för att uppleva hur ett byalag byggt ett eget kulturhus eller allhus, extremt imponerande och sköna jävlar. Allt fanns. Hann inte basta pga filmfestival för oss 3 pers och mölande av chips och pilsner. Riktigt lyckat. Får se om vi öppnar upp den för allmänheten framöver. 200 spänn natten om man delade på tre pers och än billigare om man är med i deras ideella föreningen och det vill man ju va. Det här stället var bättre än det mesta. Synd att vädret var lite jävligt men hade kamin inne och gott humör.

Nej nu tar jag helg snart, tänkte unna mig en semla och nåt mer. Men imorgon blir det inte lugnt, det blir hålligång. Vidro, Asocial, Gluer och Sweet teeth. Ha det så fint, det blir som det blir med livet, imorgon kan det va slut. Ok jag menar inte "kör in i kaklet", nej tvärtom men liksom ja vad kan man göra? Man kan ju göra det man kan. Sen får man rocka lagom och rocka på, det är väl så det är med det.

https://www.facebook.com/events/809338243492215

1,377 Senaste redigerad av catinzebag (2023-03-12 03:42:58)

Ja, upp med hakan med 13000 laxar på fickan kan jag faktiskt köpa blötmat istället för torrfoder på lördagarna.
Kul med spelning! Kommer säkert bli grymt bra. Vidros första spelning iår hörde jag att de sa. Gluer och Asocial är också bra,  sweet teeth har jag inte hört men ge gärna spelningsrapport sen.

( =ↀωↀ=)و ̑̑

Vi har skämtat i många år om att pensionen nog kommer försvinna. Lär ju bli så i den här takten.

Sorgligt att ungdomarna inte har framtidstro. Den pågående klimatkatastrofen kan ju ha del i det men också ett allt kallare och hårdare samhälle där det gäller att vara influencer och jobba hårt som fan dygnet runt annars kan man lika gärna gå och dö plus ständig press att ljuga om sitt misslyckade liv på sociala medier.

Pratade med kollegorna idag om nån white trash-tjej ute i byarna som lade upp hårdporr på Youtube. Vanligt folk som har Only Fans. Kvinnliga Twitch-streamare som folk gör deep fake-porr av utan deras medgivande. Nån man, förmodligen i USA, som donerade 2,5 miljoner till en cam-girl han var kär i. Fy fan vad män och mänskligheten är sjuk i huvudet.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

1,379

Herregud, det där var verkligen en mörk läsning. Ja, just med Onlyfans så har tröskeln till prostitution avsevärt sänkts och inte blivit lika skamlig. Kändisar har ju onlyfans! Har en bekant som drar in extrapengar genom att onanera framför främlingar på onlyfans. Det är så vansinnigt sorgligt vad kapitalismen gör med oss.
Det finns ju en liten tanke om att om man når rock bottom så börjar folk reagera. Det kanske behöver vara såhär dåligt för att flertalet på allvar ska vilja förändra hela samhället. Det var ju svält i början av 1900talet och det var ju en hårsmån från revolution då. Säger inte att det sker per automatik men förutsättningarna för radikala åtgärder finns ju.

Apropå det, på tv igår så sa finansministern att regeringen inte kan bestämma pris på ost och mjölk det vore ju helt fel.. men bensinen, den gick det att gå in och bestämma priset på? Fan vad regeringen suger. Vi har verkligen århundradets sämsta jävla regering. Helt horribelt dåliga allihopa.

when the fireworks hit you
mogadishu
on a beautiful saturday night

Nej blev inge konsert!!! Hade svår huvevärk och var vissen så blev ryggläge och vila. Låg och läste men körde mest släckt rum. Its only rocken roll. Det går fort mot avgrunden. Åt chokladkaka (NEJ ingen dyr sådan en 10-kronors!!!!!!!111!) och blev dålig i magen. Tog mig ut sen, bunkrade toapapper (JA billigaste sorten!!11!!!!!) från ÖoB (Folkets mataffär!). Tur att min jättegamla plasmateve genererar extra värme - nästan som mänsklig värme. Sen somnade jag tidigt, vaknade på söndagen och kände typ "fasen vad sugen jag är på konsert" men då var det försent. Var pigg och ärtig. Nu måndag igen och känner mig extremt bakfull och knölig - var alltså spik nykter hela helgen. Livets cirkel.

Ja apropå musik så ni som kommer på ume zinefest kan ju roa er med tocken punk konsert på fredagkvällen också
Banden som spealr på Verket heter:
KÜROSHI (Oulu, Finland)
KONARI (Oulu, Finland)
GEFYR
LEFT HAND OF DARKNESS
ABNOCRIOUS

Åhå, vad kul! Funderade lite på vad jag kunde göra på kvällen på fredag. Gå på Verket låter ju som en perfekt grej. Tar med mig kängnäven till Umeå.

Trist att du missade spelningen, B-Pappa. Men hoppas det blir lattjo nu i helgen istället.

Är tyvärr helt frånkopplad från fanzinevärlden för närvarande p.g.a. livet i övrigt. Missar Umeå-mässan men hoppas att det blir superkul för er som ska dit!

Oj vad kul, vilken lineup! Fasen att jag missar detta.

autotrof skrev:

Ja apropå musik så ni som kommer på ume zinefest kan ju roa er med tocken punk konsert på fredagkvällen också
Banden som spealr på Verket heter:
KÜROSHI (Oulu, Finland)
KONARI (Oulu, Finland)
GEFYR
LEFT HAND OF DARKNESS
ABNOCRIOUS

Fan vad skoj! Måste man vara medlem/bli medlem för att komma in?

Nä det är bara att betala inträde och bevittna Verket 3.0 in action. Stor lokal mitt i centrum.

Vad kul!