Livet (falafel)rullar på. Jag kollar film, lyssnar musik och pysslar ibland med egen skit på fritiden. Använt de senaste åren till att långsamt knyta ihop olika säckar. Nu senast tömde jag ett par minneskort på nedlagda filmprojekt, två stycken, haha, som filmades innan ett annat mer lyckat filmprojekt från 2010 / 2016 - 2020 som nu är utagerat helt. Stora mängder filer har flyttats, raderats, säkerhetskopierats, sorterats och katalogiserats. Gammalt material, ord, bild och video från hela 2010-talet, har lagts på rätta ställen och arkivet, det fysiska och det digitala, har inventerats och organiserats. Är såklart en del mer att göra men tar det på semestern - eder B-pappa prylar hemmavid med kultur konstant på olika sätt, tro inget annat. Komplexa maskinerier maler långsamt men noga, så även här. Men en viss färsk start kan skymtas, det mesta är på sin plats och det är ordning på torpet, det funkar. Efter år av stress och kaos finns det nu mer utrymme för fokus. Sover hyfsat och har börjat formulera kommande saker att göra - jag har under några år av utmattning, sorg, omställning och introvert sökande ibland trott att jag är klar med det egna skapandet eller interagerandet med alla sköningar, men detta var en villfarelse som uppstått då de "privata" problemen duggat så tätt att de grumlat den större visionen och det större perspektivet. Iochmed detta inventerande och organiserande kan jag nu långsamt att börja blicka framåt och försöka närma mig det jag har, materiellt och idémässigt, som är oanvänt och har potential, vilket nu tycks luta åt videohållet och det känns toppenskoj.
Med önskningar om en rimlig, stillsam sommar i lugn och ro.
EDIT: Känns som att jag sitter varje sommar här på forumet och skriver exakt det jag skrivit här ovanstående!? Fantastiskt. Måste bero på att jag blir på så gott humör så fort det nalkas vår och sommar.
EDIT 2: Men ja allt är såklart inte frid och fröjd. Miste en vän förra veckan och har en dödspolare nu som drabbats rejält hårt av covid, så jag springer med förnödenheter till hen. Inte på IVA-nivå men det tycktes vara bra nära. Vi kämpar på - tillsammans.