Sv: Mårundan

Kul att höra!

Sv: Mårundan

Haft en riktigt kul midsommar! Vädret var lite svajjigt men blev stabilt, även om vi bokstavligen grillade i motvind. God mat och gott om galningar under samma tak - mycket trivsamt. Det blev quiz och mycket musik. Höjdpunkten i matväg torde ha varit den veganska potatissalladen, vägandes många många kilo. Dagen efter blev det städning och sen sattes biografen igång, vi tittade på kortfilm och åt smarriga burgare från ett närliggande matställe som vi alla tycker mycket om. Det blev sen chips, läsk o fotboll på bioduk livestream. Det var trevligt att kolla tillsammans och ta det lugnt och småsnacka lite. Tipsar här om föreningens nya hemsida plus en bild som får sammanfatta helgens känsla. Ha det gott!

https://www.instagram.com/p/BkVgjG2n8hB … eatbolaget

http://www.backbeatbolaget.se/

Ohoj alla där ute på forumet:
http://www.backbeatbolaget.se/den-kolle … erkstraff/

Sv: Mårundan

Det är tur att idiotvärmen har följts av ganska-idiotvärme men med idiotfuktighet i idiotluften i idiotstället.

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Mårundan

Luften är fan fuktigare än mina memes.

Also: t-72, tillbaka på internet??? WHAT YEAR IS THIS???

Sv: Mårundan

1984! vilken fest å vilken yra!

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Mårundan

anders rönnblom <3

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Har det här forumet funnits sen 2013? femårsjubileum 3/9 alltså? Herregud. jag har fortfarande inte hunnit gjort klart mitt eget fansin jag skulle göra. Kanske det här blir hösten då det händer? kanske inte?

Har en bra idé på en sketch för TV. Det är Ronja Rövardotter o Birk som flyttar in i Hammarby Sjöstad, till Mattis gamla "lya". Det är typ samma repliker som i filmen under tiden då de bor ihop i grottan, fast med citytema:
"Men var har du lagt MOBILEN? Man klarar sig inte i Rålis utan mobil!"
"och wraps, det är gott!" - "kommeru med wraps nu igen?!"

Har evighetssommar hemma i förorten med barnen i värmen. Som att simma i sirap.

Sv: Mårundan

Haha jag tänkte på det också häromdagen. Ja, vi firar fem år i år smile och det är ganska snart. Vi får hitta på något.
Webb-baserat kalas i en särskild tråd? Ett individuellt firande? Osv.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Meetups i de mer fanzinetäta städer?

Jag är sjukskriven till september nån gång. Drog omkull på hojen på väg till jobbet. En vecka har jag legat till sängs nu och det enda jag åstadkommit är att sova och titta på alla avsnitt av bobs burgers. Har kunnat promenera kanske någon timme de senaste dagarna nu. F.ö. lät det som om någon testade en tazer utanför precis. Så jävla obehagligt ljud.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Det där med stugvistelse som det snackades lite om verkade ju kul. Men kanske svårt att få ihop, då folk har jobb och liv i sina egna städer och så. Kanske enklare med en kväll/dag i så fall. Eller nåt sorts webbaserat kalas. Det är framtiden det. Framtiden är här.

Var på marknad igår. Såg så många hundar att jag nästan blev helt salig och glömde för en stund bort var att det första jag såg, när jag kom till marknadsplatsen, var nån liten lintott som smaskade sockervadd och hans farsa, som hade en Defend Europe-tröja på sig. Stackars barn som har en nazipappa.

911 Senaste redigerad av maggan (2018-08-26 22:00:53)

Sv: Mårundan

Jag har för mig att jag sett folk som inte varit nassar med såna tishor, alltså typ nån som inte var typ arisk eller så. Weird.

Vi borde köra en IRC-kanal som komplement eller nåt? Eller en discord-server om man ska vara modern. tongue

Edit: Om ni vill gå med på discordservern kommer inte invite att kopiera (byt ut (punkt) mot en . och (slash) mot en / och klistra in i valfri webbläsare för instruktioner: discord(punkt)gg(slash)kykdad

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Var på storloppis igår o såg massa massa hundar jag oxo! Klappade och gnuggade tryne med en fransk bulldogg som var så kärvänlig. Inga spektakulära loppisfynd på senaste, därav lite törrt på rapportfronten...

Sv: Mårundan

maggan: finns icke-europer och icke-vita som är antimuslimer och alt-right. inte superkonstigt.

Sv: Mårundan

autotrof skrev:

maggan: finns icke-europer och icke-vita som är antimuslimer och alt-right. inte superkonstigt.

Ah, det är alltså inte en nassegrej. Googlade nu och fattade vad det var för något.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Renläriga nazister är ju en rätt liten del av den större extremhögern, fasciströrelsen, alternativhögern osv.
Fanzin att rekommendera som läsning på temat: Paddsatan wink big_smile (tillbaka till fanzinämnet)

Sv: Mårundan

larsesq skrev:

"hade en Defend Europe-tröja på sig. Stackars barn som har en nazipappa."

Jag tolkade det som att man var nazist om man hade den tröjan på sig. Mer troligt är väl att man är emot Kjell Löfbom (Kee Marcello) som tänkte stämma Europe in nån upphovsrättshärva för typ 10 år sen.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

917 Senaste redigerad av larsesq (2018-08-30 13:26:12)

Sv: Mårundan

Defend Europe är en identitär rörelse som motsätter sig islam och invandring. De vill stoppa båtar med flyktingar att ta sig in till Europa. Helt enkelt stoppa det de anser vara en massinvasion av oönskade element i Europa. Inga fina och härliga typer alltså, men nazipappan kan då med andra ord inte behöva se sig som en renlärig nazist.

Sv: Mårundan

Jag håller med dig Lars!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

autotrof skrev:

Renläriga nazister är ju en rätt liten del av den större extremhögern, fasciströrelsen, alternativhögern osv.
Fanzin att rekommendera som läsning på temat: Paddsatan wink big_smile (tillbaka till fanzinämnet)


Längesen jag skrev något om fascism i paddsatan... :-)

Här är allt lugnt! Jag känner mig trött i fötterna, brukar ni göra det? typ huvudet är normaltrött såhär dags (går ändå upp kl sex om dagarna) och fysiskt är jag väl okej-trött men fötterna är väldigt tunga och jobbiga. Det känns verkligen att man ska gå å lägga sig.
Det är på något sätt härligt att lägga sig vid tio, farsan sa alltid att "man är inte ledig på natten" när vi var små å härjade runt sent om kvällarna. Fattade aldrig riktigt, då är man ju ledig om någon gång: finns inga nattöppna skolor, affärer, arbetsplatser (nästan) osv.. så man har ju åtta timmar härj framför sig

Nu tittar jag på Peep show, det är verkligen världens bästa brittiska serie! gillar ni det?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Ja, är trött i fötterna ibland. Det går väl över? Jag hoppas det.

Hade kul i helgen, finns lite bilder här. Många skarpa hjärnor under samma tak och så 1 st ärthjärna -------> B-pappa. Jag hade 0% rätt på konstquizet, men vann ändå pga genier i laget. Inga frågor om Hercules against the moon men eller Godmonster of Indian Flats!!? :-) ;-)

https://www.instagram.com/p/BnOnb5wH23z … eatbolaget

921 Senaste redigerad av larsesq (2018-09-10 13:26:18)

Sv: Mårundan

Känner inte igen tröttheten i fötterna. Så kan tyvärr inte hjälpa. Kanske fotbad eller massage kan hjälpa? Har mest problem med huden. Det gäller väl hela huden. Torr hud är ärftligt tydligen.

Jobbat som röstmottagare. Först förtidsröstning (det var rätt skoj) och sen valdan, som var mindre kul. Tråkigare grupp igår på valdan. En pratade, positivt, om SD och fick bli tillsagd av ordförande "Sånt pratar vi inte om här." Var i ett med barnfamiljsvillavovvevolvoområde på valdan. Där röstade folk på Moderaterna och sossarna och slår vakt om sin fisliberala vardag. Det är väl okej. Finns ju värre folk. Finns bättre folk också, så klart. Kommunistiska partiet hade lämnat in valsedlar. Men de fick stå där i stället och damma. Jag tog med mig en hem.

Nu är valet slut och jag går tillbaka till min tillvaro som fri från/sökandes efter arbete. Fansinskriver lite och lever slackerliv. Ska nog ner till affärn snart och köpa chips.

Sv: Mårundan

En sak till: Såg Per Wirtén i veckan. Han hade på sig en gul läderjacka och rosa glasögon. Det funkade på honom. Men är ju inte en stil jag skulle kunna sporta med större trovärdighet. Kanske borde starta en "Jag mötte Lassie"-tråd. Där vi kan skriva om kändisarspottningar.

Sv: Mårundan

Fan vad mycket nazister det har dragit runt på stan på sistone. Lär ju vilja skriva något om de eller så borde jag bara blicka framåt och glömma alla parenteser. Det är så mycket som far runt i huvudet att jag inte orkar hålla reda på det. Jag mötte "Nazzie".

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

924 Senaste redigerad av Lappia (2018-10-31 12:49:04)

Sv: Mårundan

Ja, gud. Vad kan man säga? När jag ser det här klippet är det bara att konstatera. Alla hjältar bär inte mantel.

Välsigne.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Nu har jag precis gjort min halloween-yoga, tagit rostade pumpakärnor ur ugnen, och ska snart tända mina pumpalycktor. Sedan blir det lite fanzinemys för att i kväll ha halloween gos med skräckfilm. Har tagit fram videon och sju olika filmer att välja mellan. Ha det fint!

Arbete är livets krydda