Sv: Mårundan

Jag ska, om pollenallergin tillåter, åka till Småland och titta på balla skogsmaskiner på fredag. Jag och min arbetskamrat har bilat Stockholm central - Jönköping på ganska precis 3 timmar. Det är inte illa pinkat. Samma arbetskamrat och jag åkte bil förra veckan till Gävle. Åka bil är skoj. Död åt kollektivtrafiken. Helt ärligt. 800 spänn i månaden för förnedring utan dess like. Fy för fan säger jag bara...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Går bort från Internet nu mer eller mindre och dyker upp igen i mitten av nästa vecka. Jösses! Ifall nån undrar varför jag inte kommer tjoa om NAT2 i den tråden. Hejsan!

Sv: Mårundan

Ja, det var trevligt på vår lilla fanzinefest där i Luleå! Väntar spänt på att Hunden ska ladda upp den där vackra bilden som vi fotade som en hälsning till forumet? Roligt å se Hunden och Lars köra sin show, och roligt att spela. Gött häng! Vad gör ni på midsommar då?

Arbete är livets krydda

779 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-15 17:36:23)

Sv: Mårundan

Vad fint, underbart. Den bilden vill jag se! Ska du göra nåt särskilt på midsommar Lappia?

Ser att jag är ledig på midsommar och vid närmare koll i kalendern ser jag att då kommer jag att ha haft 37 stycken dagar på raken där jag antingen har jobbat eller varit igång på resande fot eller dylikt. Jobbat flera helger. Så jag ser fram emot att ta ett par lugna dagar i mitt stillsamma hem, definitivt, har inget inplanerat. Vad skönt det ska bli. Jobbar dock helg nu också, så kör 7 dagar nu. Värmen börjar bli ganska tryckande.

780 Senaste redigerad av larsesq (2017-06-15 12:37:59)

Sv: Mårundan

Jo, Hunden skulle lägga upp den, men det var nåt tjall med telefonen och forumet. Men vill gärna se bilden själv. Tittade bara som hastigast när den togs. Upp med bilden!

Sv: Mårundan

Jag, Michelinmannen o Fredrik Jonsson kollade på randiga rut igår. Det var trevligt. Man går ju så sällan på spelningar nuförtiden. När jag var typ 16-17 till jag var typ 25 gick man ju på typ en i veckan. 44an. Jämt o ständigt. Sen alla gratisfestivaler på sommaren i stan och gud vad mycket skit man sett men också en del bra. [ingenting] på den extremt vidriga Oneness-festivalen.. det var en bra spelning men bara massa sunkiga hippies och mellisjävlar som ville äta sojakorv och dricka rättvisemärkt vin i tantolunden och lyssna på politisk korrekt indiepop. Sen minns man ju alla spelningar på Lava (där serieteket ligger, samma hus) såg Timo Räisänen när han fortfarande var lite hipp. Nu är han väl... finns han ens kvar? Nåja, då var han hipp som fan. Och Im indian, Join the riot och fear no darkness promised child var de fetaste låtarna man visste. Sen såg man ju x antal kompisar spela i sina skitdåliga band på gula villan i haninge. Såg ett band som heter Joelbitar på bl.a nån ungdomsgård och dom var ju asbra på den tiden. Det är dom fortfarande.
Här är ett smakprov på Joelbitar: https://www.youtube.com/watch?v=6_6m7obwNZY
Här är ett smakprov på Timo: https://www.youtube.com/watch?v=EOmgBUQkr1I
Här är ett smakprov på min kompis band man sett x tusen gånger: https://www.youtube.com/watch?v=ZZfx444rDzI
Här är ett smakprov på [ingenting]: https://www.youtube.com/watch?v=RTXNQvy2PcI (deras bästa låt nånsin)
å här är Svensk pop! Minns ni dom?: https://www.youtube.com/watch?v=BvOaphaZQbY

Gud vad nostalgiskt det blev. Fan vad trevliga spelningar man varit på. Och mycket man sett. Mycket dåligt men minst lika mkt bra saker.
Sen köpte man ju så jävla mycket skivor på den tiden. Spontanköpte(!) t.o.m saker. Hittade bl.a Marsmobil som jag köpte bara för att omslaget var coolt och det var en fantastiskt bra skiva, det tycker jag fortfarande: https://www.youtube.com/watch?v=_CWU0iG3Qv4 (här är den bästa låten + omslaget jag nyss pratade om). Saknar att köpa skivor men det är ju så jävla dyrt. Fast jag hängde ju massor på typ skivaffärerna vid St eriksplan, finns en, minns inte namnet, som ligger snett mittemot pet sounds och som hade mycket goingar till bra priser. Upptäckte Le Muhr där bl.a. Sen tio år senare började Annie i bandet jobba som reporter på Arbetaren. Liten värld!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

782 Senaste redigerad av larsesq (2017-06-17 20:46:54)

Sv: Mårundan

Här är då bilden på Hunden, Larsesq, Lappia och Joar (Under Tjälen). Tagen från fantastiska FG7, 5 juni i år. Den inofficiella släppfesten för NAT2.

Post's attachments

fansinisterilule.jpg 107.17 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Mårundan

jobbat 37 dar på raken låter jävligt ändå. jag har jobbat 31 dagar utan helg på köttfabriken en gång, ville verkligen dö. det har varit knivdrama där för nån dag sen, skönt att få höra allt från andra och inte själv vara där. Jag ska kanske hänga med morsan på midsommar. Får se vad som mäktas med. Hoppas ni får det fint i alle fall. Härlig härlig bild på er, ser ut som ni haft det riktigt bra! Vem äre som fotat?

Nu är jag trött och klockan är bara 10. Har varit med en gammal bästis från jönköping, fint när man inte träffats på länge, så när man ses så känns allt som vanligt. dock lite segare pga den här värmen är galen? Har läst lite i NAT2 också, jälar vilket jobb! riktigt bra, fint och kul. Bra urval, fan vad ni är bra alla här alltså! Fint att vara en del av gemenskapen. Sov gott vakna torrt

Sv: Mårundan

B-pappa skrev:

Vad fint, underbart. Den bilden vill jag se! Ska du göra nåt särskilt på midsommar Lappia?

Jag ska spela med mitt punkband på en 60 årsfest i Vettasjärvi. Samma by där vi (jag och Jon Danielsson) brukar genomföra våra bigfoot-expeditioner. Så om lusten/orken finns och om vädret tillåter är det inte heller omöjligt att vi kombinerar det med en mindre expedition i närområdet. Ska nog bli fiini!


larsesq skrev:

Här är då bilden på Hunden, Larsesq, Lappia och Joar (Under Tjälen). Tagen från fantastiska FG7, 5 juni i år. Den inofficiella släppfesten för NAT2.

Haha, åh. Så himla vackert. Längtar tills vi kan ta en ordentlig forumbild när SAMTLIGA i gänget är med och poserar. Men det här får duga så länge som skrivbordsbakgrund.

Arbete är livets krydda

785 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-18 15:42:06)

Sv: Mårundan

Älskar bilden på er! Det där är folk med gott ruter i! Classic. Men vem vara som fota!?!? Träd fram!

Läbbigt med knivdrama. Nu får vi ta det lugnt. Önskar jag. Var nämligen närvarande vid mordförsök igår på jobbet, haha, det låter så sjukt men jag måste ju säga det som det var. Det var inte jag som var primärt utsatt även om jag också var en måltavla, jag var i närkontakt fysiskt med offer och gärningsman, vittne till allting och det var kaos och panik. Utan att brodera ut mig så räcker det med att säga att jag och mina kollegor o vänner är ok. Men det var läskigt och konstigt och farligt men också viktigt att hålla huvudet kallt och det är jag ganska bra på (tackar alla åren i Salem på 00-talet). Så, det blir nog bra detta, även om det är sjukt drygt o läskigt att ha kontakt med polis osv.

Kul med Bigfoot och allting, inspirerande. Ha det supergött allehopa, nu är det sommar och eazy living som gäller, så gott som det går! Tjo!

Sv: Mårundan

Drog en sjukskrivning nu pga stress, oro, rädsla, ilska och ledsamhet, skiftande. Är såklart inte i skick att jobba med så mycket känslosvängningar och förhöjd puls. Hoppas vara piggare efter midsommarhelgen. Så kommer ligga lite lågt nu, vila och meditera. Att vara "härdad" är att vara skör inför oroshärdarna, att vara less och trött på träsk-samhället som slukas och förintar allt. Man förväntas stå som ett grästrå i en storm - det söndervittrande samhällets stålbad där vi kommer få reda på vilka vi verkligen är när elen försvinner och maten sinar. Ha en gooo långhelg på er, det ska jag försöka ha.

Sv: Mårundan

Hm. Har aldrig tänkt mig B-pappa som en som spenderade första helgen i december i Salem under 00-talet. Där ser en vad ens fördomar ställer till med. Även första gången jag hör någon tacka de där åren och den där platsen för något annat än att vi fick rövhålen att lägga ner till sist.

Sv: Mårundan

Jobbar 58 timmar denna veckan. Tänkte tillbringa de få lediga timmar jag har med att cykla 20 mil.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Skriv om du vill snacka B-pappa! Jävla otäck grej det där. Kom ihåg att eftersom det skedde på arbetsplatsen så har arbetsköparen din en massa skyldigheter här. Missa inte dessa! Och snacka ihop er ni som var på plats och prata om det hela, det är väldigt viktigt.
Salem-minnen får vi verkligen prata nästa gång vi ses! Jag har många år av kyla, misär, elände, nazister och poliser och skogskurragömma i minusgrader. Hujedamig.

Jag har köpt nytt emblem till min moped, även titulerad el moppo, och på fredag ska jag och morsan slipa och måla den så den ser fin och fräsch ut igen. Alltså, körde jordbro->flempan på under 45 minuter och det gick så jävla bra? Bilväg, skogsväg, grusväg, backar, förbi fält, genom skog. Fan så mycket smidigare (och roligare: man får ju se väldigt mycket...!) än att åka pendeltåg. Men börja pendla till jobbet väntar jag nog lite med, folk kör ju som galningar i city där jag jobbar. Det roliga var att de som var störigast på hela färden var alla cyklister man mötte. Bilisterna fattade ju vad som gäller å körde om snällt å försiktigt men cyklisterna var ju lika oberäkneliga som elefanter höga på syra i en porslinsbutik.
Nåja, jag vet iallafall vad jag ska göra i sommar. En jävla, jävla, jävla massa moped. Fy fan vad kul jag ska ha.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

790 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-21 12:22:01)

Sv: Mårundan

Tack! Ja det känns som att det går skapligt bra, åt rätt håll, med det "byråkratiska". Jo Salem var ju elände och obehagligt. Har minnesbilder av att halvt ligga under en polishäst i en folkmassa, hur min vän i armkrok fattar eld som en fackla och skriker i dödsångest för att snuten kastat tillbaks lysraketer in i vår kolonn och hur en lysraket ligger på någon axel och fräser rakt in i mitt ansikte och hettan ökar och jag hinner tänka "nu blir jag blind...nu blir jag blind... nu blir jag blind" och sen ramlar den i backen. Stress!

Skönt att höra att man icke lever upp till vissa fördomar, det är så att säga en medveten strategi från min sida, att vara lite "lurig" i syfte att ge mig själv och andra utrymme för omtolkningar hos sig själva och gentemot andra, utrymme för gemensam evolution.

Fantastiskt med el moppo! Haha håller med om cyklister, har börjat bli lite skrajj för dessa på senaste. Dock i Tyskland var det ordning och reda, nästan varje gång någon åkte förbi så ropade de "Danke!!!". Men ja jag får ju lite inspiration till att köpa moppe själv. Kan ju bli aktuellt framöver, även om jag gillar att cykla, men bara i låg trafik och på vägar jag har kollat ut i förväg. Bra livsnjuteri där maggan..! Kanske blir lugnare sen då?

Suttit och kollat på filmen Viljans seger och grinat, om boxaren som boxades i Auschwitz. Willem Dafoe är ju i princip alltid bra. Inte en perfekt film men ändå välgjord, det gjorde ju sitt att den är filmad på plats. Ok ha det fint!

Sv: Mårundan

Jo, lugnare blir det. Inga mordhot här inte men väl chefsnojja på toppen av det hela. Inget särskilt men vill helst inte ha kontakt med chefer så jag sköter mig bra men i år har vi fått en present för att vi har jobbat bra. Jag vill inte hämta ut den. Själv har jag inte kört moppe sen jag bodde på landet 2003 typ. Har moppen kvar, det är en piaggo vespa 50 från 1967 tror jag.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Jag har en piaggio ciao! Från 80nångång tror jag, ska kolla nästa gång jag är nere o tittar till den. De har ju sett precis likadana ut sen 60-talet med diverse små estetiska detaljer. Jag tycker ni ska skaffa sådana. De är billiga att införskaffa (allra högst fem tusen) de drar i princip ingenting och det är roligare än att cykla. Och så är de så jävla lättskötta. Verkligen världens bästa resemedel. Jag har tänkt på hur mkt italienskt jag konsumerar. Jag o michelinmannen har käkat pannacotta två dagar på raken, canneloni var den senaste matlådematen, läser italienska periodvis via duolingo och läser anarkotidningar på jobbet som är på italienska, eller ja, läser rubriker. Det är ett så vackert språk, ett så vackert land och har en så sjuk historia från landets enande till hur det ser ut idag. Sen har jag av en slump uteslutande italienska kläder (!) det kanske är ödet, det kanske är meningen. Det kanske bara ska vara så. Vem vet? Vem bryr sig. Jag är glad o det där stövelformade landet gör typ allt jag tycker om.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

793 Senaste redigerad av larsesq (2017-06-22 17:49:37)

Sv: Mårundan

Glad midsommar, forumiter! Jag kommer hålla låg profil. Nog mest sitta i källaren och spela in ljud. Halvsover mycket på morgonkvisten denna veckan. Det gör att jag minns mina drömmar. Drömt om storslagna innovationer och uppfinningar. I morse var det om att snorta rapsolja och på så sätt få en mer aktiv hjärna. Hjärnan behöver helt enkelt få nytt smörjmedel så att alla synapser och allt vad det heter ska funka. Dra in en skopa rapsolja genom näshålet - voila! - hjärnan rullar igång och arbetar på hög kapacitet igen.

Hemskt med chefer och våld och elände. Jag försökte verkligen undvika min senaste chef. Hen var inte alls nån skön lirare. Men när är chef det? Aldrig suttit på ett motorfordon i hela mitt liv (inte ens en åkergräsklippare). Är väl nån slags revolt mot landsbygdens ungdomar, som jag växte upp med. "Jag ska inte bli som dem - inte på nåt sätt." Fånigt kanske, men nog en sanning ändå. Men låter ju hellajbans med moppe. Jaja. Nu går jag ner i källaren under hela midsommar. Go' hej!

794 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-22 19:58:38)

Sv: Mårundan

Haha, rapsoljan! Jo känner den där motrevolten jag också, antifordon. Jag har ju inte kört bil nu sen typ 2010. Höll på köra över en hund som hade slitit sig då, kom i en kurva, uppförsbacke, tom landsbygd i övrigt, hunden kommer springandes mitt i vägbanan och ser överlycklig ut, tungan hänger ut och livet leker och där kommer vi (såklart inom hastighetens ramar) med det ultimata dödsmaskineriet - Volvo 740 GL aka "Pansarvagnen", svart metallic. Men jag hann på runt en sekund gira och lägga ut mig i högerkanten och svischa förbi. Det var sista gången jag körde bil.

Tog en cykeltur (cykel är OK!) på landsbygden idag. Hann knappt upp förbi gamla banken förrns jag såg en hundvalp så tvärnitade och frågade killen om jag fick hälsa och jodå. Men hunden förstod inte varför jag ville att den skulle lukta på min hand (utsträckt underifrån så att inte hunden upplever det som ett angrepp) så den skällde och gick undan och var alles uppe i varv för att orka gnugga nos med en luden gubbe. Upp på hojjen och vidare. Toppväder. Ser springande kossor i hagar som följer skällans ljud. Kollar runt vid sjön och drar sen ut till en gammal kompis gård, längds ut mot skogen, för att se hur den ser ut och blir glad, för allt ser ut att vara i toppskick, bättre än sist. Hans mamma dog i cancer för några år sedan. Minns mörkret i TV-rummet när vi satt där och kollade på TV och småpratade, hur hon alltid ropade ner när det var matdags och hur glad hon jämt var. Vi brukade övernatta i en av torpen på gården, lyssna efter skogens djur och se spindlarna krypa längds takväggarna.

Sen tillbaka och bort till herrgården. Ställer mig och pratar med den busiga ponnyn som försökte bita mig förra sommarn, "kommer du ihåg mig?" osv. Sen ser jag att tuppen och hönorna rymt! Ser direkt att tuppen försöker kaxa (flaxar med vingarna och burrar upp sig) men jag vevar lite med armarna i luften så att gänget går över vägen igen och är utom fara, fast de är väl vana att vara på rymmen och att folk stannar. Hojjar upp till herrgården (gammalt jaktslott från typ 1700-talet eller dylikt) och plingar på å informerar brukspatron att fjäderfäna är on the loose och ja det är dom ofta ja. Tack å bock godsägarn, nu ska jag hojja vidare.

Nu är jag tebax hemma och lyssnar på Hanna Hirsch - Tala Svart CD och dricker en Pripps 3.5%. Ska ut på stan ikväll med lite folk, gamla polare och hemvändare. Kolla läget lite. Låter bra med källaren, larsesq - svensk underground i dubbel bemärkelse. Ha det vajjert!

Sv: Mårundan

Jag kör bil någon gång om året. Det är väl okej men undviken det helst.

När jag vaknade imorse så trodde jag att jag var kudden. Tur att jag bara kom typ 7 mil igår och inte 20 innan vevarmen på cykel gick sönder. Har dock ingen träningsvärk vilket jag hade hoppats på. Älskar träningsvärk.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Igår kom ett nytt vänsterhandtag med 100% fungerande broms för bakhjulet på min ciao. I och med att jag investerat i en SKETASNYGG men tämligen osäker klassisk vespahjälm (jag förstår inte hur folk kan åka runt i biltrafik med trimmade mopeder på såna: hela ansiktet + hakan är ju oskyddade!) ... så blir det ganska rimligt att väga upp den snygga hjälmen med nya bromsar. Tur att man kör snällt och försiktigt. Första gången nånsin ett paket varit tråkigt att hämta ut. "Ja det är ju det här jag måste införskaffa...tyvärr..." jag har också lärt mig att moped på italienska är il ciclomotore (omkastat motorcykel, fast ciclomotore är specifikt moped och inte motorcykel av okänd anledning) och blir så sugen på att flytta dit. Kommer aldrig hända, av alla uppenbara anledningar: kulturkrockarna, språket, deras ekonomi, känner ingen där - jo jag har en kompis som periodbor i Italien såklart. Men äh, det är ett fantastiskt.. riktigt jävla fantastiskt land men kanske ingenting en blyg, försiktig svensk som gillar systembolaget och inte dricker själv, kan klara sig i. Har pratat lite med michelinmannen om att åka dit inom en överskådlig framtid så det kanske blir av.
Nu blev det lite sidospår: Mopeden är på gång iallafall! Inspekterade hur hammarlacken lagt sig häromdagen och det ser s u p e r b r a ut. Läste på nätet att man ska låta det gå upp till sex veckor innan den är helt intakt med mopeden, men man kan börja åka efter en-två dagar. Oavsett vad så får den stå ett tag till. Ny hjälm och ny broms och sen är det väl dags för semester och spendera stora delar av semestern på soffan läsandes böcker eller på mopeden och utforska närområdet.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

HAHAHAH bottarna har lyckats knäcka frågan om vem thomas quick är och vad tre plus två är och försöker nu kränga nikes i till salu forumet. big_smile

Sv: Mårundan

Haha jag vet. Bästa idag big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Tommy skrev:

Igår kom ett nytt vänsterhandtag med 100% fungerande broms för bakhjulet på min ciao. I och med att jag investerat i en SKETASNYGG men tämligen osäker klassisk vespahjälm (jag förstår inte hur folk kan åka runt i biltrafik med trimmade mopeder på såna: hela ansiktet + hakan är ju oskyddade!) ... så blir det ganska rimligt att väga upp den snygga hjälmen med nya bromsar. Tur att man kör snällt och försiktigt. Första gången nånsin ett paket varit tråkigt att hämta ut. "Ja det är ju det här jag måste införskaffa...tyvärr..." jag har också lärt mig att moped på italienska är il ciclomotore (omkastat motorcykel, fast ciclomotore är specifikt moped och inte motorcykel av okänd anledning) och blir så sugen på att flytta dit. Kommer aldrig hända, av alla uppenbara anledningar: kulturkrockarna, språket, deras ekonomi, känner ingen där - jo jag har en kompis som periodbor i Italien såklart. Men äh, det är ett fantastiskt.. riktigt jävla fantastiskt land men kanske ingenting en blyg, försiktig svensk som gillar systembolaget och inte dricker själv, kan klara sig i. Har pratat lite med michelinmannen om att åka dit inom en överskådlig framtid så det kanske blir av.
Nu blev det lite sidospår: Mopeden är på gång iallafall! Inspekterade hur hammarlacken lagt sig häromdagen och det ser s u p e r b r a ut. Läste på nätet att man ska låta det gå upp till sex veckor innan den är helt intakt med mopeden, men man kan börja åka efter en-två dagar. Oavsett vad så får den stå ett tag till. Ny hjälm och ny broms och sen är det väl dags för semester och spendera stora delar av semestern på soffan läsandes böcker eller på mopeden och utforska närområdet.

Vill ställa nån intressant fråga, men eftersom min relation till mopeder är begränsad till att man åka bakom på polarna när man typ skulle och fiska när man var 14 - 15 får frågan blir: Har din moppe "semestergas"?

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Ja, det har den så man får vara nogrann med att dra tillbaka gasen :-))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig