Sv: Mårundan

Har bara ledaren, outrot och några bildtexter kvar sedan är jag nog klar. Så det går bra! har lyckats fixa ett kort till luleå universitets lokaler här i Kiruna. Så kan smita in där kvällstid och använda deras datorer och kopiator, väldigt fiint.

Har nyss käkat en riktig lyxfrukost bestående av stekt sparris, tunnbröd, kaffe och grapefrukt. Körde en dumpstringsraid igår och kom hem med sparris för säkert 400 kronor. Nu blir det stekt sparris och sparrisoppa de närmaste dagarna!

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Sparris som är så jävla gott! Lukta på kisset efteråt också, jätterolig lukt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Hoj, massvis med sparris alltså. Kul. Jag brukade koka sparrisen lite lätt och sedan ha i ugn med lite veganost på. Funkade helt okej, som sidorätt. Tänkte också på urin när Lappia skrev om all denna sparris som skulle ätas.

Blir den tjock som attans, arbetartidningen? Härligt att använda universitets lokaler. Känns alltid som någon ska säga till mig när jag sitter vid en kopiator under en längre tid. När jag kopierar stora delar av böcker, eller upp fansins på deras kopiatorer. Hade varit fint att göra allt detta när det inte är full rusning.

Varit däckad i förkylning, men börjar repa mig nu. Hjälpte far klyva ved idag och läste några texter om postpolitik. Livet går vidare.

Sv: Mårundan

Påsken firades med sax, utskrifter, lim och papper.
Mer fanzines måste göras

755 Senaste redigerad av maggan (2017-04-27 12:16:42)

Sv: Mårundan

Varit sjukskriven sammanlagt 12 dagar i år (har inte varit sjukskriven på nästan 2 å ett halvt år), var nog sjuk nån gång emellan jobb också på min lediga dag och glömde sjuka mig. Har fortfarande inte blivit 100% frisk och nu har jag torra ögon och ont i det högra. En del av sjukan var att jag hade ont i vänster öra och blev konstant åksjuk och illamående. Redigt jävla virus eller nåt.

I övrigt jobbar jag vidare med nästa nummer av "Ordet är pomfritt!" och en ny batch. Ni som har PM:at kommer att få svar inom kort. Jätteroligt att så många vill byta fanzine! smile

Ser fram emot att få sammanställa alla fanzine jag läst senaste halvåret i nån slags uppsamlingslista med askorta recensioner. Är det någon som gjort något liknande. Typ använda mest data och bara några ord?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

det grymma svärdet vill ha nåt som vart med i en autotrof i sin tidning. hur tänker ni som brukar tillåta sånt? jag e ju skeptisk av en massa anledningar.

Sv: Mårundan

Är du skeptisk utav flera anledningar är det väl bara att strunta i det? Jag brukade försöka piffa till texten lite. Så det inte blev en rakt av kopia på det som tidigare publicerat. Visserligen har säkert en rejäl majoritet av DGS-läsekrets inte läst mitt fansin, men ändå... Det är mer för att jag personligen ska tycka det känns roligare.

Sv: Mårundan

Ja som sagt så är det ju bara att skita i det om du inte är sugen. Däremot kan jag tycka att det vore rimligt att fler fick upp ögonen för autotrof och svärdet kanske kan vara en liten skjuts i rätt riktning.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

759 Senaste redigerad av B-pappa (2017-05-05 21:32:03)

Sv: Mårundan

Jag tycker att du, autotrof, ska medverka just pga att du är skeptisk av massa anledningar. Men beror ju också på av VILKA anledningar du är skeptisk? Medverka och utvärdera sen, tycker jag. Så länge du inte är en jävel på daglig PR kommer ingen bry sig ett smack om dig eller komma ihåg verket efter att de lagt ifrån sig tidningen. ;-) ;-) ;-o Så, klarspråk: spelar ingen roll om du är med eller inte, så du kan du lika gärna vara med, så får du gratis blaska i brevlådan! Efter cirka 8 - 9 års medverkan är iaf tex larsesq & Hunden & (tänkte nämna mig själv men är för absurt att påstå saker om sig själv) lika "osynlig" och "vanlig" som innan, äkta hempulare. Har jag inte fått en enda ny vän eller ett endaste mail från "främmande person" under denna tid?? Hmmmm klart det har hänt en massa kula saker genom "nätverkandet" men jag får säga att en hel del har skett pga att jag kan vara ganska dryg och "hej hej, kul grej du hade med i DGS, bla bla bla" eller ja, så härjade jag runt i början på 2010-talet och där innan när det kändes som om något stort och revolutionärt var på väg att hända, nu sitter jag mest och smyger och gruffar i buskarna. Men för mig var min ingång i hur jag hamnade här på forumet, tillexempel, via DGS fast det föregicks ju av nollbudgetfilm-grejjen på 00-talet och innan det Mö-Mö!!-boken (lånad från det bibliotek där jag idag jobbar). Så det jag menar är att, om en ska vara med eller inte hmm ja det beror väl lite på ens syften och förväntningar, om det är något specifikt som önskas. För min del handlade det om sökandet efter gemenskap och att skapa vänskapsband och att få utlopp för vissa kreativa energier. Att samlas kring något och ha allierade i varje hamn., skratta å gråta tillsammans och ja HA KUL tillsammans, känna att det lever en massa underbara och fantastiska människor runtom, att träffas och stärka varandra och utvecklas och för min del har det varit viktigt att göra saker jag inte velat eller känt mig obekväm med, känna in saker. Helt enkelt. Kände mig less förut, 2009, på kortfilmssvängen så ville ut på nya områden. OBS att jag då alltså inte menar att "detta kan endast DGS vara / uppnå", utan det var alltså det som fanns tillhands då för mig och andra, utifrån mitt svenniga bonnrasse-perspektiv. :-)

Men du vet ju redan allt detta och snarlikt, autotrof, om mainstream och icke-mainstream. Och OBS, menar verkligen inte att jag tror att du autotrof "behöver" en massa saker eller att det är en massa saker du borde "testa" eller dylikt, jag vill bara NYANSERA haha lite och berätta min version (som inte behöver vara giltig för nån annan). ""Men vänstern ska alltid försöka få det att låta som att allt är svart o vitt, jag blir så trött!!!!1§1""

Jag är dock emot (eller är jag det?) "smörgåsbordstänket", att DGS ska bli som en (klyschigt exempel...) McBurger där konsumenten får smörja kråset med "the best of the best" av vad som försiggår där ute i stugorna och blir till ett sorts repris-album av sånt som ofta gör sig bäst i sitt förstasammanhang. OBS givetvis är jag en storskurk i detta sammanhang, hehe, eftersom jag tillåtit grajjor att vara med eller har jag det jo Bigfoot-grejjen. Men å andra sidan, det blev ju kul och bra, tyckte jag, å det tyckte Lappia också, den gullgrisen. Men detta måste jag fundera lite kring eftersom jag är pinsamt medveten om att många av mina resonemang är rent nonsens och ständigt biter mig själv i svansen. Men ja som Tommy säger, autotrof äger ju upp mycket så är ju något som förbättrar världen och skruvar folks huvven på rätt plats. Men sen tycker jag att ibland så bör det stickas upp ett rufsigt och sotigt nylle från underjorden och skapa "wtf"-reaktioner på den oförberedda läsaren, för jag antar att en dylik "dra undan mattan och brallorna på samma gång"-effekt är det som aktiverar och frälser de som är trötta på ett visst utbud och plötsligt kan de hitta / känna precis det de har letat efter utan att kanske själv veta om det osv. Så ur det perspektivet tänker jag att autotrof är väldigt giftigt och förföriskt. Och då har jag ju inte ens läst det senaste (och säkert bästa) numret. Slutkläm: orkar jag / en / någon sitta och vara sur på en kulturtidsskrift apokalypsens år 2017? Ja jo, allt kanske hänger ihop och är ringar på vattnet, men ja jo hmm jadu.

#DGS=NMR??
#nazistiskagenda
#detfulkulturellaalibit
#köpenmeduzatisha
#northernnihilismfront
#PLsåldealdrigut"hosthost"
#culturalterrorism
#stockholmfandomsyndrome
#mynameisdrskitkorvbecausewearemany
#gubbjävel
#förskjutningavvärderingar

Sv: Mårundan

najs svar bpappa schyrre!!

Sv: Mårundan

Där kom deppsläppet - spikat att vi åker till Hamburgs internationella filmfestival då vi är utvalda där för 2 st visningar, som håller på 6 - 12e juni, jag och Dr Trubadurkväll åker dit den 8e och visar "senaste" rullen i ett sorts experimental / DIY-filmblock och representerar "den svenska scenen" hi hi hi. Kommer säkert bli kul och spännande. Kommer svettas floder av nervositet och förvirring, men ska inte tänka så mycket, bara köra. Ska få bo hos "friends of the festival" och bara det verkar ju kul. Om nån har nå Hamburg-tips tar jag tacksamt emot. Hej, ha det fint!

http://festival.shortfilm.com/en/selected-films-2017/

Sv: Mårundan

Idag ska jag och Michelinmannen se nya Alien på bio OBOY!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

763 Senaste redigerad av B-pappa (2017-05-17 16:15:26)

Sv: Mårundan

Hallå då sitter jag också på bion kl 19.00, med farsgobben! Vem blir first in sen här att såga den längds tåknölarna? Näråmen jag är open minded jag asså jadå precis. Kul kul. Hoppas "woullfman!" sitter på samma visning som er. :-D

Sv: Mårundan

E-postar lite med Per Sinding-Larsen. Som en brukar göra.

765 Senaste redigerad av elias242 (2017-05-20 18:40:44)

Sv: Mårundan

ökat sertralindosen för typ två veckor sen. allt känns ännu mer meningslöst så jag vet inte om det var en sån strålande ide men jag blir å andra sidan helt omöjlig med mindre dos. Nu äter barna Zoo-tabletter ur varsin ask i soffan. Inte skrivit nåt sen i höstas. Funtar på att börja skriva igen som nån slags självterapi. funkar sånt lr blir en ba mer knäpp? Mådde Kafka jättedåligt f att han skrev en massa blaj eller var d tvärtom?

obs både välfärdsstaten och civilsamhället (och typ alla ens vänner?) blir såna jävla svikare när man får det jobbigt. När en mår psykiskt dåligt e d lite som att man blir en 'jobbig flickvän' o ingen vill hjälpa en lr va m en.  E d ba jag som upplever d såhär lr e d så f alla?

Sv: Mårundan

jag tycker det känns jättemycket som att ingen vill hjälpa en om man mår dåligt, framför allt om psykiatrin (där folk får lön för att hjälpa en) inte gör det känner man sig värdelös och krävande och tvivlar på att man mår så dåligt som man gör. jättebra att du skriver på forumet i alla fall, elias. Att se det som att folk sviker istället för att man själv inte förtjänar hjälp, det är ju lite bättre att känna sig jobbig oh sviken än att man är så dålig att alla har rätt i att inte hjälpa en för att man är mänskligt skräp typ. Här på forumet finns det fina människor och stöd och ingen som tycker att nån beter sig som en jobbig/krävande person.

Att skriva för terapi är kanske bra på ett sätt, för att det kanske hjälper att bara sätta ord på hur saker är eller känns så att det känns mer verkligt. Sen kan man slänga det och inte visa för någon.

Hang in there med sertralinet också, jag har ätit psykofarmaka i massor år nu och det tar lång tid innan man hittar en bra dos. Kan du be dina läkare om voxra istället? Eller något som är lite uppåt än som bara trubbar av?

Hoppas jag inte tränger mig på nu, det är inte alls något jag vill. Vill bara inte att du ska må dåligt. Men ta hand om dig och liksom nu är det körigt men det blir nästan alltid bättre oavsett vad skit man går igenom, på nåt jävla sätt. Man tvingas anpassas, eller så får man distans, elelr så funkar medicinerna bättre med tiden, eller så förändras ens situation och så förändras måendet.

Sv: Mårundan

Michelinmannen: tack för peppen! Tror jag råkade ta dubbel dos igår dessutom, har mått så jäävla skevt. Bättre nu iaf. Ska snacka m läkarn om d där m medicinen bra tips!
Ha det bra du med!

Sv: Mårundan

Skriva är asgött!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Skulle jobba idag med lånad telefon. Fy fan vilket helvete. Saknade pinkod och så vidare. Fick skriva via discord att en kompis skulle ringa en lärare till personen med pinkoden så att jag kunde få koden. Det tog typ 45 minuter innan jag var inne. Sen att det var sprucket glas och saknade appar och mailinställningar som jag behövde gjorde det inte smidigare. Plus att jag satt på en buss i en timme först och sen åkte taxi för 1400 spänn (vet inte ännu om det är jag som får pröjsa det, lär ju isf gått back på den här jobbdagen ganska fett) och så höll dagen på fram till typ 19. Sen lugnade det ner sig något, jag var liksom likgiltig till allt. Brukar annars ha ett kontrollbehov och kolla allt. Istället för att lusläsa tidtabeller och mail innan jobbet idag så cyklade jag till 4 vattentorn runt göteborg, det var svinnajs men hade jag inte gjort det hade jag varit bättre förberedd så nu känner jag mig straffad för att jag för en gångsskull inte satt kvar i soffan och spelade hearthstone och strökollade, svtplay, drakenfilm eller top 100 på tpb. Haha.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

OJ flummig dag maggan, vad jobbar du med? Lider med dig, hatar när saker skiter sig. Skulle skriva ut sidor till en bok idag på rison, en grej som behövs (rulle med masters) saknades så gick miste om massa timmars jöbb som måste bli klart snarty-snart.

Såg nya twin peaks! Tror det kan vara bra ändå. Säger inget mer. Har ni sett? Hiss eller diss?

Har varit och sprungit också på mörra pga började sent idag. Personlighetsförändrad, ska börja äta bara quinoa eller något som kan matcha min nya livsstil att springa på morgonen. Skoja kommer inte hända igen.

Sv: Mårundan

Michelinmannen skrev:

OJ flummig dag maggan, vad jobbar du med? Lider med dig, hatar när saker skiter sig. Skulle skriva ut sidor till en bok idag på rison, en grej som behövs (rulle med masters) saknades så gick miste om massa timmars jöbb som måste bli klart snarty-snart.

Såg nya twin peaks! Tror det kan vara bra ändå. Säger inget mer. Har ni sett? Hiss eller diss?

Har varit och sprungit också på mörra pga började sent idag. Personlighetsförändrad, ska börja äta bara quinoa eller något som kan matcha min nya livsstil att springa på morgonen. Skoja kommer inte hända igen.

Jobbar på järnvägen och jag har ju extrarulle med masters men är ju i fel stad.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

772 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-01 16:17:49)

Sv: Mårundan

Ja hoppas det går åt rätt håll, Elias. "styrkekram"

Lägger en notering här att om någon har nåt band eller känner nåt band som är ute "on the road" och kan tänka sig att ta med en gammel "rocker" på vägen så hojta gärna till i förväg, om det ska åkas mellan typ Umeå eller Malmö eller GBG eller Sthlm eller så i sommar och framöver och passera genom Gästrikland, jag är GAME och hoppar gärna in i minibussen eller bilen och bjussar på soppapengar och blir en del i the roadcrew osv. Missade tyvärr erbjudandet att åka med Rättens krater upp till Umeå hmm typ 2015 eller när det var. Jag tycker alltid det är kul med lite "action". Jag fotar och dokumenterar "scenen". Så lägg gärna en hojt om ni vet att några sköningar ska passera genom Gästrikland (gärna punkare).

(har 30-årskris med extra allt, dvs lite lagom "småcrustigt" där bak i min frisyr och opatchad, nytvättad jeansväst utan slitage. Nämen skojja har INTE livskris ((!!!)), är bara allmänt sugen och glad på att se mig omkring och träffa folk. Mår bra och stabilt och har benen på jorden och så va.)

Sv: Mårundan

LIVSKRIIS!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

774 Senaste redigerad av Hunden (2017-06-06 00:23:42)

Sv: Mårundan

Kolla in gybbarna jenna! Svenskafanzin-träff på Föreningsgatan 7 i Luleå. Jag, Larsesq, Lappia och Under Tjälen-Joar. Lappia spelade grym medryckande melodisk syntpunk med Communist Youth League, Lars och jag gjorde kassettloppar live medelst spolning, Joar arrade och tvättade ljud. Supertrevligt, tack allihopa för en fin kväll!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Låter toppen! Very good. Ungefär samtidigt i Västmanland flängde ett gäng dårar runt och fingrade på filmer och quizade och åt tacos och stoppade många olika saker i munnarna. + lyssnade på Strebers och Death in June som "final touch". Vi snackar alltså Filmsamlarträffen. Mycket lyckat! God stämning. Nöjd med mina inköp och det vuxna & ansvarsfulla beslutet att bjuda bort typ 90% av min sprit. Puffy & undertecknad hamnade i samma lag i quizen och vi försvarade äran genom att komma 3a av total 6 st lag så det tycker jag känns bra.

#scenen