Sv: Mårundan

Kvällar som denna var en rolig zine referens häxan, kul. Men tråkigt att det är så jobbigt på jobbet, nedskärningar märks och bränner överallt.

Idag var en jobbig dag. Känns som det bara är då jag skriver här. Jobbig öht, har mått dåligt, men jobbig på lite humoristiska sätt utöver det.
1- råkade vässa min lillfingernagel i pennvässaren när jag skulle se om mitt finger passade i den minsta vässaren, kändes äckligt
2- skulle öppna en dörr hemma som lossnade från väggen? va fan.

Nu har jag ätit benzo, sen ska jag äta gröt. Gott! Tror morgondagen blir roligare. Löfte är att nästa gång jag skriver ska bli mycket mer pepp, men samtidigt är det här kravet på en att man ska va så jäla glad i hågen för att underhålla andra hela tin nån knasig press man har på sig själv mer än att nån annan har det. Många förändringar i livet, för många i närmaste familjen, det känns som det är så vanligt att det blir så i kombination med nytt år. Största förändringen är att tommy slutat med fb. skoja. Men det är bra och inspirerande, såklart. när han kommer hem ska vi kolla på sista avsnittet av spung säsong två. Hett tips på spung (öppet arkiv), min bästa ungdomsserie som gör mig helt pirrig pga så fin känsla man får av allt sammantaget! Realistiska tidstypiska miljöer och bra karaktärer, jag är ju ett barn av min tid o därför en sucker för 90-tals (detta är iof början av 2000) kultur.

Sv: Mårundan

Jag och michelinmannen promenerade igår och jag visade var vi hade lånat en kurslokal (tidigare en bank och kurssalar i BANKVALVET!) och det var på inget mindre ställe än Oxtorgsgränd; gränden där påsättningar av prostituterade på malmskillnadsgatan än idag äger rum (enligt de stackars kursarna som jobbar i huset...) helt ogenerat och en av få gator som Stockholm stad spolar med vatten regelbundet för att göra sig av med alla kondomer, sprutar, fimpar och skit. Sunkigare jävla bakgata får man leta efter - fem minuter från plattan. Vi noterade också att hson, det klassiska porrstället (ni som läste Hjalte Strandens reserapport där minns ju vad det är för typ av ställe) har lagt ner, skylten är nedplockad å allt.
SvD skriver om bl.a det här: http://www.svd.se/vags-ande-for-sexrevolutionen

Lars: Ja, jag har faktiskt hamnat på massa. Ingen som varit skitrolig men en del är lite underhållande och fångar ens specialintressen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Toaletter_i_Japan
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vatten_oc … _Stockholm
https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rn … s_l%C3%A4n

... https://sv.wikipedia.org/wiki/Politisk_psykiatri (spännande!)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

653 Senaste redigerad av Lappia (2017-01-24 16:14:12)

Sv: Mårundan

Tommy skrev:

Vi noterade också att hson, det klassiska porrstället (ni som läste Hjalte Strandens reserapport där minns ju vad det är för typ av ställe) har lagt ner, skylten är nedplockad å allt.
SvD skriver om bl.a det här: http://www.svd.se/vags-ande-for-sexrevolutionen

Va? nej! är det sant? Jag och Keldjuret gjorde faktiskt ett besök där, efter Hjaltes varma rekommendationer, under min korta Stockholmsperiod. Känslan i luften där inne av skam är svår att beskriva. Inte känt av den innan eller efter. Undra vad som hände med alla böcker och tidningar? Man kan ju bara hoppas att någon dumpstrat i samband med nerläggningen.

Haha, åååh. SvD håller med om artikeln. Men älskar hur oblygt reaktionär blaskan är. Att man måste klämma in den sista meningen "Revolutionen är över. Det är lätt att romantisera Hsons oskuldsfulla tid, men allt blev sannerligen inte bra. Revolutioner blir sällan det."

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Ja, det där tycker jag också är intressant. Började direkt tänka på hur man de senaste året ska göra psykundersökningar på djurrättsaktivister till exempel. Att staten och rättssamhället vill få det till att de som kämpar mot orättvisor har psykiska funktionsskillnader. Motståndaren är sannerligen välorganiserad.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Idag var jag ute och cyklade hela dagen, det var dimmigt och kallt. Vi åkte lite båt i skärgården på slump och fipplade med inspelningar och fotografi där ute. Det gick så där då kylan dödade alla mina batterier men jag mår jävelbra av att ha en process där jag konsumerar natur enl. traditionell svensk allemansrättslig och pseudonationalistisk kutym.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

656 Senaste redigerad av B-pappa (2017-01-24 22:27:42)

Sv: Mårundan

Bra maggan, det låter förträffligt. Jag sitter här och laddar inför våren och sommarens loppis-rus och det spritter i mina knäskålar.

På kort varsel så kommer detta hända:

https://www.facebook.com/events/253998031688313/

"ISK-X studerar, utbildar och undersöker gemensamt fenomenet klotter i alla dess former. Projektet drivs av Konstfrämjandet Gävleborg"

Huset Kungen är alltså en av Sveriges äldsta "squats", haha, eller närmare bestämt en av de äldsta och anrikaste DIY / DIT-husen, komplett med allt från konstgalleri till konsertlokal till screentryck till fotorum till konstatelje till hängställe till div kulturföreningsverksamheter och allt därimellan.

Ni kan vara helt lugna, era liv ligger i mina händer. Vi pratar alltså om en inspirationsdag där jag kommer veva runt med alla mina favoriter (dvs alla här på forumet) i pappersform och representera Er på bästa möjliga sätt, på ett värdigt & vördnadsfullt sätt, vad Ni står för & representerar, olika stilar samt tekniker osv osv. Nu hinner jag ju inte köpbetala nummer av er som jag kan dela ut som gratisex, men har gravt allvarliga planer på att starta zine-distro i samma hus så att Edra verk kan komma ut till den zine-törstande ungdomen i bruksorten och dess närområden.

Om någon har några synpunkter på något jag absolut bör lyfta fram så hojta. Inser att nu skulle jag gärna haft en mindre drös med forum-klistermärken... Hursom, blir säkert en trevlig dag. Jag är ju inte den som pratar om pengar i såna här sammanhang, eller ja, jag "jobbar" ju gärna gratis men om något skulle påtvingas mig så går givetvis 100% av beloppet till svenskafanzin eller Nya Arbetstidningen eller annat dylikt. Hojt!

657 Senaste redigerad av Lappia (2017-01-25 08:28:10)

Sv: Mårundan

Wow vad kul! Det där hade jag velat gå och lyssna på. Kanske man hinner skicka ner några zines åt dig som du kan ge bort till deltagarna. Vilka vackra projekt du håller på med. Först den där filmpratstuden och nu fanzinepratstund! Har några klistermärken kvar som jag kanske kan posta i fanzinepaket.

Arbete är livets krydda

658 Senaste redigerad av B-pappa (2017-01-25 11:29:46)

Sv: Mårundan

Insåg att jag yrade i nattmössan igår pga långa dagar och stress, alltså angående att jag inte hinner köpa in fanzines. Det gör jag ju! De som har min senaste adress, posta gärna några ex till den så betalar jag så fort jag kan, jobbar dock nu varenda dag (även helgen) fram till då detta händer. Men ni som vill sprida ut några fanzines till detta kan väl maila mig (min Hotmail) så tar vi det därifrån. Tänker långsiktigt att det ska byggas upp ett litet fanzinearkiv, men det kanske är en annan fråga.

Jag hade ju gärna sett att andra än mig höll i detta, men eftersom jag bor ett par hundra meter ifrån lokalen så blev ju detta billigast och enklast. Vet inte om jag tillför något i person eller hur jag ska säga, det är väl mer att jag tillhandahåller material och info. Tänkte sammanställa något sorts infoblad också, som en bra infolista på 1 A4, med adress hit till forumet osv, + annan matnyttig info. Blir väl bra som utgångspunkt, en grund. Det är väl du och andra som håller på med vackra grejjer, Lappia. Jag är bara en byråkrat som gör det andra säger åt mig att göra, vid behov.

Sv: Mårundan

Ge mig din aktuella adress så postar jag några fanzines - gratis givetvis :-)))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

PMat dig Tommy. + svarat på Lappias PM.

Sv: Mårundan

Hurra!

Nu har jag o Michelinmannen bokat flygbiljetter.

Åka tåg till Umeå från Stockholm i mars: 2800kr för två personer. Restid sex timmar.
Åka flyg till Umeå från Stockholm i mars: 1400 för två personer. Restid en timme.

Jävla skitland man bor i..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Oj vad dyrt från Sthlm. Kollade nu jag igen och priserna tycks inte ha höjts nämnvärt för mig. Kan få tur och retur för cirka 500 spänn. :-o Men ja jag bor ju närmare, men ändå lite svulstigt oproportionerligt, prisskillnaden.

Sv: Mårundan

Jag får ju hoppa av allt, på grund av priset och (kanske fram för allt) meck med sovplatser hit och dit. Men vad dyrt det är från Stockholm. Att åka från Småland tur-och-retur var billigare. Med tåg då. Flyg åker jag sällan eller aldrig, av olika anledningar.

Sv: Mårundan

Fan va trist larsesq hoppas du sista minuten ändrar dig. Men jaa Sthlm har ju nu dessutom VÄRLDENS dyraste lokaltrafik smile

Sv: Mårundan

Har skrivit ful kod hela dagen. Är inte nöjd: http://skru.pl/er/burjoplast/basmasurka/

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Tycker det ser fint ut maggan! Uppskattar att du döper dina div-klasser till knark, pungfermentering och tv-violence

Är första gången jag skriver något så kanske är lika bra att jag skriver ett hej-meddelande också. Har minnen från när jag hängde på BBS-forum som pojkspoling av att det var kotym att man skulle presenterade sig själv i forumets dedikerade hej-tråd när man slutade lurka. Vet inte riktigt vad jag ska säga iofs så fattar mig kort, hej, är här för att michelinmannen tipsat mig, känner tommy lite också! Gjorde klart mitt första riktiga fansin i höstas så lär slänga upp en tråd och beställa in lite av era grejjer så snart jag tryckt upp lite fler

Vaknade sent idag och har pluggat hela dagen, kommer plugga hela natten, har bott i sydtyskland i några månader och det känns skönt att få åka tillbaka till sverige snart. Besökte en fest igår för att se en vän som skulle spela men i vanlig ordning tappade jag lite intresset så fort det visa sig att alla jag känner egentligen mest är intresserade i att bli bänga och fnissa fram konversationer med intelligensnivå 0 istället för att till exempel se vår vän dj-a. Men det var fint åtminstone, det är lite spännande med den tyska elektroniska musikkulturen, alla genrer och så vidare.

667 Senaste redigerad av B-pappa (2017-01-29 16:04:58)

Sv: Mårundan

Välkommen Conrad och skönt att höra att holken ej är din vän. Ser framemot att ta del av fansinet. Lappia verkar ju vilja ta in lite lite ännu mer material till kollektivblaskan Nya Arbetstidningen #2 så du kanske har någon liten grej dit också? Den tråden har du väl säkert lurkat lite i redan. Lycka till med plugget. Här går det kalla kårar längds ryggraden bara jag har talas om plugg och högskola och allt vad det är, jag har ingen avslappnad relation till sådant, även om min egen studietid gick ok men innehöll mången sömnlös natt (pga ångest och alkohol). Goddag! Kilar till jobbet strax.

Sv: Mårundan

Välkomna alla nytillkomna. Tyckte det var snygga grejer Maggan gjort. Som att titta ner i ett psykedeliskt mikroskop. Vad studerar Conrad? För en annan går det ju en glädjekår längs ryggraden när det tuggas om studier. Eller ja, BoI i Borås var ju en jädra trist grej så klart. Tack och lov styrde en annan in på roligare grejer (även om biblioteksjobbet i sig är rätt lattjo).

Sv: Mårundan

Hehe. Roligt med feedback. Tack!

Jag borde presentera mig känner jag. Jag hittade hit pga. mitt intresse för små publikationer (helst A6) då de ryms i innerfickan på jobbjackan och när jag hittar möjligheter till paus så läser jag 5 minuter och sover kanske 20 och kan drömma om det jag läst. Själva länktipset fick jag från ett fanzine som heter samlade neuroser som jag köpte på ett bokcafé i jönköping. Jag har inte gjort mycket till publicerade alster (ett par på 90-talet och sen paus hela 00 och halva 10-talet) men hoppas ha tillräckligt med material inom kort. Hjälper mer andra med tryck av affischer och skivomslag och sånt (gillar riso och screentryck, gamla faxar, skrivmaskiner och kopiatorer som brukligt).

Här kommer en till: http://skru.pl/er/burjoplast/knustrump/

PS. Hojta till om ni vill ha med en illustration i era fanzine DS.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

larsesq skrev:

Välkomna alla nytillkomna. Tyckte det var snygga grejer Maggan gjort. Som att titta ner i ett psykedeliskt mikroskop. Vad studerar Conrad? För en annan går det ju en glädjekår längs ryggraden när det tuggas om studier. Eller ja, BoI i Borås var ju en jädra trist grej så klart. Tack och lov styrde en annan in på roligare grejer (även om biblioteksjobbet i sig är rätt lattjo).

Jag bodde 6 år i Borås, läste halva bibliotekarieprogrammet och hoppade sen av. Var kanske dumt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Bodde i Borås i sammanlagt runt 4 år. Jag läste bara en termin av biblioteksprogrammet innan jag hoppade av. Kan ibland känna att det var dumt. Det jag styrde in på (etnologi) var som sagt roligare, men är ju lite svårare att slå sig fram i när det gäller jobb och sisådär. Ska ha Maggans illustrationserbjudande i bakhuvudet.

Sv: Mårundan

Kollade på när Pär Thörn höll låda på Södra teatern igår. Mysigt att få sitta i en fin salong med guld och grejer. Själva föreställningen höll Pär Thörn-standard, vilket ju är bra, men kanske inte så mycket mer. Det rörde sig om en berättelse om en industrimusiker/gymnasiefuturist från skara, varvat med projektioner av affischer samt uppspelning av musik som industritjommen skulle ha gjort. På herrarnas pratade jag med en berusad man i skinnpaj som verkade tro att föreställningen handlat om Ewert Ljusberg (industrikillen hette Hjärtberg). "Jag visste inte att Ljusberg dog i tsunamin" sa han medan han kissade. I tre sekunder funderade jag på att ofreda Fredrik Jonsson med någon sorts försök till samtal, men sket i det och det var kanske lika bra.

Sv: Mårundan

Jag och Michelinmannen har varit i Umeå över helgen. Vi bodde hos autotrof å träffade Magdalena Nordin å drack kaffe. Godisbutik i industriområde med 600 sorters godis och second hand. Jag gick bananas på en bokhandel å köpte en bok om fascism, kriget på Sicilien 43-44, Andréexpeditonen, gerillakrigföring i Finland samt okänd soldat. Nöjd med bokköpen. Spelat splitters, promenerade massor och åt tacos. Det var en väldigt trevlig helg.

Just ja, vi såg Hapiness å Tropa de elite. Gud vad jag gillar Tropa. Man vill ju hänge sig åt etnisk rensning i favelorna när man ser den.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

674 Senaste redigerad av Conrad (2017-01-29 17:16:07)

Sv: Mårundan

Pluggar samma som michelin, formgivning och illustration, plugga till det man älskar att göra så att man sen kan ta död på glöd, själ och glädje med en massa reklamjobb, skojja, är kul och blir nog bra. På fritiden pysslar jag sen ca ett år tebax också med tidningen brand, det är ju roligt och fint tex.

Vad gäller fansin så är det mest genom tecknandet jag funnit det, har samlat lite serie och illustrationszines sporadiskt sen jag ramlade in i nån distro för några år sedan. Har ambitionen att försöka skriva lite mer men känner mig mest bekväm med att göra bilder just nu, behöver arberartidningen mer collage, illustrationer eller andra grafiska verk bidrar jag gärna!

Skrev också lite kod för att testa lite grejer för några veckor sedan, dock funkar det bara i chrome-webbläsaren och kanske nyare datorer pga lättja från min sida - länk

Sv: Mårundan

Ja vart är hyfsen... Välkommen Maggan!

Jaså det blev en Umeå-resa nu. Var second handen bra? Vad hette bokaffärn, var det ett antikvariat? Vad tycks då om Tropa 2, den är väl inte lika bra? Var Happiness fortfarande bra tyckte du / ni? Ojj många frågor. "crazy"