526 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-12 14:19:39)

Sv: Mårundan

Exakt. Är väl out of print på samtliga nummer (tror senaste numret trycktes i typ 7 ex, haha, jag fick ett ex med rödvinsfläckar, har jag för mig) och ett av dessa slarvades bort av PostNord på sin väg till larsesq. I min mening är detta det roligaste fanzinet som finns och jag hoppas på fler nummer. Dock är det ju givet med återtryckningar någon gång, helt nödvändigt. Jag kan bootlegga framöver på jobbet, det är ju viktig samhällsinformation! Men detta får bli ett framtida projekt, ska skriva ner det i fixar-listan. Jaså ja just ja du har lite finskt där ja du.

Sv: Mårundan

Jaa, alltså hundens recension var ju hur jävla bra som helst och man blev ju oerhört sugen på detta fanzin :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

528 Senaste redigerad av larsesq (2016-10-12 15:42:50)

Sv: Mårundan

PostNordmissen gör fortfarande ont (min granne med efternamn Nelson flyttade ut och då tog PostNord det säkra före det osäkra och avregistrerade mig också, från samma adress. Jag heter Nilsson i efternamn. PostNord slår till igen!). NBBB är ett toppenfansin från början till slut.

Finns säkert bra historier om Lund, men som sagt jag har inte direkt hört någon. Och jag har inte heller fått någon fantastiskt känsla av staden när jag varit där. Till skillnad från exempelvis Landskrona, som verkar vara en roligare plats. Lund är ju märkt mycket av stundentkåren. Är nog den universitetsstad som är främst märkt av just studentkåren. Det finns trevliga studenter (jag räknar mig själv in i den skaran) och säkert trevligt folk i studentkårer runtom detta land, men själva fenomenet studentkår är vidrigt och äckligt. Men jag såg "Inland Empire" där och det var ju rätt kul. Känns som jag minns fel, men "Inland Empire" gick inte i Malmö, enbart i Lund. Låter ju helt tossigt, men varför skulle jag annars åka till Lund när jag bodde i Malmö när "Inland Empire" gick på svensk bio? Så där är ju en positiv grej, antar jag. Vi var runt sju pers i publiken.

Men känns ju som den gå-på-kraft och DIY-känsla som genomsyrade vissa delar av studentkårarna är borta. Filmvisningar, filmfestivaler och spelningar etc. anordnades ju förr. Popstad Lund känns, exempelvis, som ett minne blott. Eller så är jag bara sur för att jag tvingades genomlida en Slagsmålsklubben-spelning i Lund.

Och ja, SD bildades i Lund. Men det kanske inte staden ska klandras för?

Sv: Mårundan

Har också drabbats av NNNNNNNNB-sorgen. Låter ju himla bra men fick retur när jag skickade brev till den adress jag hade. Så boot leg låter som en bra idé.

Sv: Mårundan

tänkte dra en rolig rövarhistoria om flytt unt so weiter men jag hänger inte med i svängarna riktigt! kommer ta ett tag innan en lär sig forumkodex o allt de där göttiga. ATT VÅGA. Aja flytthistorien går alltså såhära va;

hade en bekant som jag inte är sådär superförtjust i (det finns också en massa rövarhistorier om denna människa, har lite lättare kleptomandrag och är 100% lillgubbe. Lillgubbe kan ju vara en mycket fin sak, jag är ju själv en sån, men han körde mer på den där föreläsningsfarfar-snackstilen och utseendemässigt prickade han ju helt gubbestetiken med lite blonda lockar på högkant, finurligt kattflin i fejset med små sneda tänder som pekade lite kors och tvärs. Han hade såna o-grängade gubbskor så han mest halkade runt lite hela tiden i sin lille tweedkavaj) han skulle hur som leta lägenhet i sthlm och sökte med sin vän. De hittade nån go liten trea som verkade bra, och hörde således av sig till tanten som stod som kontaktperson, dom mejlade la eller nåt. På mailen var hon väldigt på att dom skulle få hyra, dom fick ett nummer att ringa, och det gjorde dom. Samtalet fick jag återberättat och gick ungefär såhär;

"Aah hej, jag ringde ang lägenheten"
"vilken lägenhe... åh neeej inte igen!"
Han undrar vad hon menar. Det är en annan tant som utger sig för att vara henne och "säljer/hyr ut" massa lägenheter och bilar i lokaltidningar och dylikt. Tydligen har detta pågått i flera år. Han undrar om hon inte polisanmält och jo det hade hon men straffet är tydligen så lågt, nån liten böter, så hon tycker det är värt att fortsätta trakassera. Helgalet!

Har ni några favvo-personliga vendettor? Som f.d. jkpg bo älskar ju jag stellan hagman som försöker sätta dit sin tidigare klasskompis carl-erik rosén för mordet och brukade gå runt med en "jag vet vem som sköt palme"-skylt på stadens gator. Han har tydligen flyttat till lund också har jag för mig att en vän sa, där fick jag lundakopplingen med. BAM

idag har jag frusit utomhus, hämtade ett paket på posten, köpte en 50-tals bag i grön galon från nån tant på tradera - hon skickade med ett litet kuvert som ser ut som en sån gammal godispåse med en tygscarf med små blommor på och en svart portmonä med två hjärtan i den "tryck ihop"-metallgrejen. Mitt hjärta smälte. Ska skicka ingefärakarameller till henne nästan. DET kanske är på gränsen till trakasserier? Vad vet jag? Om nån vill ha en blomscarf eller en liten pöse för sine små mynt så holla @ me im ur gurl

Sv: Mårundan

Haha! Den där historien är ju skitrolig.
Jag har en favoritvendetta och det är en på mitt jobb: Min arbetskamrat vars smeknamn består av två bokstäver bryter alltid sönder kinapinnar för folk och klipper av stråna på diskborstar, för att lära folk att äta med kniv å gaffel och ställa i diskmaskin istället för att slabba runt i köket. Det går sådär, men det är ganska roligt att ha sett det i flera år.
Jag gillar också vendettan mellan esperantogubbarna i Stockholms LS: en gång i tiden var dom typ tio st, men efter en konflikt om hur man böjde ett verb (så ska historien tydligen vara) så splittrades gruppen i en som tillhör LS och en som sitter på ABF. De två gruppernas medlemmar är typ hundra år gamla och snackar skit om varandra och går i olika delar av förstamaj tåget och så vidare. Hade varit kul att se en fight to the death med dessa. Justja, den yngste kallar de andra skämtsamt för "Ungdomen" och det är för att han är yngst... 69 år.....

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

532 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-20 05:27:22)

Sv: Mårundan

Såg iaf att FFF ska köra Anita med CL inom kort, Lund alltså. Nej, skojjar bara: Såg iaf att Fantastisk Film Festival (filmfestival för riktigt kultiga kultdudes) ska köra 70-talssexfilmen Anita med Christina Lindberg och Stellan Skarsgård, på 35 mm (riktigt kultigt format, lika härligt som varmt vinylljud eller hög bitrate, hahahah).

Ja haha skitrolig historia, Michelinmannen! Ska fundera angående vendettor. LSare ja.... Jo, där finns det ju en del skvaller.

Idag drog jag vinnare på septembers barntävling på ett bibliotek, riggade vinnarna så att ingen som vann i augusti skulle vinna nu. Fick faktiskt dra om ett par pga detta.  Var ensam men sa ändå "oj hoppsan ojoj" så att det skulle kännas som en "äkta" smussling.

Inom kort kommer det här presenteras mycket goda nyheter angående NBBBB, håll i hatten!

Åker väldigt mycket buss nu, typ upp till 4 timmar per dag så ibland kan det vara ett inferno att navigera sig genom Busskruven.

http://www.nissepedia.com/index.php/Busskruven

Sv: Mårundan

Hehe Tommy jag råkade stövla in på ett av arbetaresperantisternas möten när jag förberedde ett kommittemöte på LS. De satt och översatte Fridegårds Gryningsfolket i hysteriskt långsam takt. Tror 90% av mötet gick ut på att snacka om gångna tider (på svenska). Fick höra hur det var på en av medlemmarnas mormors tid på en cigarrfabrik, samt OÄNDLIGT mkt kommentarer om hur ungdomlig o hetsig jag var eftersom jag skrev på datorn o åt en macka samtidigt.

Sv: Mårundan

Kommer bli så tråkigt när esperantogubbarna dör ut, vilket ju kommer hända nån gång snart. Tommy berättade också om att alla dom är engagerade i samma intressegrupp för att rädda nån konstig afrikansk blomma också. stjärnor. älskar att dom är som du säger, elias, så otroligt långsamma i allt. undrar om dom är så i andra sammanhang med? såna som stannar upp kön i mataffären för att snacka om att hoho jaja vilket väder vi har det, o väder det var det enna minsann 1862 osså.

lite kämpigt att pendla 4 timmar, har en kollega som gör samma grej. Bor ute i skogen, har varit på kräftskiva med femkamp hos honom. supergo gubbe, fin vän och inspiration. han kallas för vandraren på jobbet, för att han knallar runt mycket och snackar med folk. gillar såna namn, på snudd till lyteskomik. ibland elakt, ibland varmt.

blev varm i hjärtat av barndragningen, hoppas barnen blir glada och nöjda minsann!

Sv: Mårundan

Vandraren, som i Nordman-låten? Pendlade också fyra timmar förra sommaren. Det var kul till en början, sen mot slutet var jag fylld av hat och äckel gentemot mänskligheten. Gick runt och la tabletter i tanters hand och nynnande på No Trends "To Many Humans" på jobbet. När jag var i Köping fick jag höra om någon kille som pendlade runt 5 timmar för att gå på nåt städjobb. Han ansågs vara något av en kuf. Och ja, det kanske du blir av att pendla. Pendlandet tog ju inte direkt fram mina bästa sidor. (Fast jag tycker å andra sidan inte kuf är något som är automatiskt dåligt. I vissa fall är det ju rentav fantastiskt bra. När jag var yngre ville jag ju uppfattas som en kuf som bröt mot normerna och var annorlunda än alla andra på byn).

Det roligaste flytthistorien jag har är när jag skulle kolla på nåt rum på söder i Stockholm. När jag kommer dit förstår jag att det är etta och det enda som erbjuds är plats i en våningssäng. "Och jag sover överst", säger killen. Jag gav tummen upp och log och hörde aldrig mer av honom.

Vendettor. Det var mycket vendettor mot en specifik person när bodde på Gotland, men det ju inte ett spår kul, så det ska väl inte vädras offentligt. Ska försöka rota fram någon roligare vendettahistoria.

Jo, imorgon ska det smälla om NBBB. Se upp i backen!

Sv: Mårundan

Hmm jag vet faktiskt inte om det var vandraren i nordman-låten! Han kallades så på sitt förra jobb, sen har han flyttat i samma industriområde till mitt jobb, dock flera år innan jag började. Men det var några nassar som kallade honom för det så han vill inte att namnet ska hänga kvar, jobbiga konnotationer.

Hur långt är ett pendlingsavstånd? När är det en resa, när är det en pendling? Fem timmar till städjobb... SAMTIDEN.

Fruktansvärt roligt med våningssäng-grejen. Låter som en film. Jag skulle kolla på ett boende när jag flyttade till stockholm, ett rum i nåns källare. Hon la på typ 800kr/mån på hyran för att hon "målat om". Skiter väl jag i. Sen skulle jag få dela badrum med sonen axel 16 år, var föga sugen. Drömde en dröm om att hon visade upp mig för sina rika väninnor som ett litet husdjur, sen skulle jag byta om till en sammetsklänning som hon köpt åt mig. Sonen axel var i samma rum när jag skulle klä av mig, jag ville inte att han skulle se mig naken men hon ba "men gumman, det är ju bara sonen axel 16 år, han måste ju bli en man nån gång han också". Glad att jag inte flyttade dit.

Sv: Mårundan

Enligt Wikipedia är: "gränsen mätt i kilometer, eller tid, för vad som enbart kallas arbetsresor och vad som övergår till att kallas arbetspendling är inte fastlagd." Jag tänkte ju att när jag arbetade i samma område som jag bodde i, och det tog sex-sju minuter att gå till jobbet, att det inte var pendling. Eller när jag åkte tjugo-trettio minuter var det inte heller pendling. Jag tänker att 45-1 timme enkelväg: Då är det att pendla. Men vill jag öppna upp för en helt individualiserad förståelse för vad som är och vad som inte är "pendling"? Nej, det behövs klara linjer och raka rör.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pendling

En vän fick betala 500-600 kr/mån för att hyresvärden ställt sin soffa där. Min vän ville inte ens ha soffan där. Det var också i Stockholm. Bostadsmarknaden kan verkligen ge en mardrömmar.

Sv: Mårundan

idag gick ja till ett ställe som var fullt med folk jag gillar å sen kände jag att fuck det här det här alldeles för mycket folk så gick jag hem och tittade på när min roomie spelade counterstrike istället och sen pratade jag på internet om counterstrike och jag har skapat en internetkanal om counterstrike och vill man krysta det in i det här forumet så skulle ja kunna säga att det är som ett internetfanzin fast med prat och rörlig bild istället för text och bild och det handlar bara om counterstrike (det är ett dataspel)

539 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-16 11:03:36)

Sv: Mårundan

Folk.... Men blir kortare pendling nästa månad, flyttar närmare, jösses vad skönt.

Jadu autotrof tänk vad många kvällar som skulle varit så bra om en gick på känslan och bara drog när saker känns räliga. Oftast blir jag kvar och har under medel- kul eller ja, tråkigt, helt enkelt. Jag har sagt nu att jag ska sluta gå på konserter av det slaget där ingen kan prata, bara de på scenen får prata och de pratar oftast skit eller nå mittemellan-jox, lite ironiskt tjaffel. Skönt att du grejjar med CS-fanzinerande. Den där njutningen, att gå in för något, den är så svårlslagen. Allt som stoppas in ges tillbaks. Jag slutade snusa förra hösten och har typ inte spelat nåt spel alls sen dess, haha, vad konstigt... Fick mer tid till att kolla film och gå på loppis. Har berg av spel att spela men får väl bli när tillfälle ges. Skulle gärna ta en Morrowind-tur i vinter igen.

Sv: Mårundan

Jaaa, det är mysigt att helt snöa in på ett spel och typ gå i ide med det. :-)) Jag brukar vara så med långa förstapersonsskjutare med handling av rang. Typ Half-life å så. Det kan man lätt bränna av åtskilliga timmar på.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Nästa fanzin blir 74 sidor serier 8)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Blir riktigt fläskigt och schuckert alltså. Härligt, härligt. Ska bli lattjo att läsa.

Sv: Mårundan

Tisdagar är verkligen måndagarnas efterblivna kusin från landet. Kopiatorn strulade i morse, sen kom ett nätverksfel och nu har jag pratat i telefon med ett jävla kioskmongo "Jag vill gå med" ok du ska fylla i en anmälan här "kan jag inte anmäla mig hos dig? Det är bråttom" jaha nja inte riktigt, vad är det som är bråttom då? "jag har precis fått sparken .... [här sa personen nån lång historia som är totalt irrelevant och som jag direkt stängde av, men det var nåt med att det blivit tjafs på jobbet mellan hen och någon annan och chefen hade sparkat dem båda] jag behöver stöd i att förhandla om att bli återanställd igen "fast asså nä. det fungerar inte så [här berättar jag hur SAC fungerar och hur vi inte gör och vad vi gör] ... vadå, är ni inte facket? - jo vi är facket i allra högsta grad - men varför hjälper ni mig inte då?" lite som att prata med en vägg å efter ett tag så började han bara svara "aa ok, aa, mm. ok. jag måste dra nu, tja". Liksom.. skit ner dig din jävla nolla.. tecknaru hemförsäkring efter att huset brunnit ner också?

Nu ska jag dricka kaffe och lyssna vidare på p3 dokumentär medan jag skriver om arbetsrätten och hur man ska tillämpa den och hur man kan göra för att tolka den så välvilligt till sin egen fördel som möjligt.

Bostadsjakten går vidare också, jag håller tummarna för att vi ska få en riktigt fin lya i hässelby till nästa år.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Tommy: den här servicementaliteten när folk tror att ideella föreningar och privatpersoner är myndigheter fan kommer den ifrån. Är det Sossesveriges fel??? Har alltid undrat...

Sv: Mårundan

Har suttit och inväntat NBBB-smällen men det känns lite snopet nu när jag kommer upp ur sektbunkern och världen är som förut. //otålig_90

546 Senaste redigerad av larsesq (2016-10-19 08:09:11)

Sv: Mårundan

Ja, alltså: Jag kopierade upp nya numret av NBBB och skickade dem senare till Norberg. Så de finns och kan skaffas från NBBB-redaktör'n, som jag just nu inte exakt vet hur folk ska kontakta... Uhm... Ja...

547 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-19 09:05:16)

Sv: Mårundan

Ja, det var den smällen det, haha. Finns nog iaf ensiffrigt med exemplar kvar att tillgå, så är väl fortfarande relativt lugnt. Hojtade nu åt dig, Keldjuret. Återkommer.

Sv: Mårundan

elias242 skrev:

Tommy: den här servicementaliteten när folk tror att ideella föreningar och privatpersoner är myndigheter fan kommer den ifrån. Är det Sossesveriges fel??? Har alltid undrat...

Ja, jag tror verkligen att det är en last från folkhemmet. De sociala rörelserna blev synonymt med staten. Facket, kooperationen, folkets hus, etc. Allt blev som olika myndigheter fast på civilnivå eller vad man ska säga.
Det är trist som fan.. speciellt när det inte bevarades utan vi andra får sitta å ta i skitgörat

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

549 Senaste redigerad av larsesq (2016-10-19 11:16:27)

Sv: Mårundan

Jag har också fått tillåtelse att sprida NBBB. Så om ni vill ha ett ex kan ni också kontakta mig. Ni kan få det till självkostnadspris (borde väl bli runt 10-15 kronor eller så). Skriv helst e-post: folketsrost snabel-a yahoo punkt se

550 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-19 19:58:39)

Sv: Mårundan

Leve det nya folkhemmet på svenskafanzin!!!!