Sv: Den stora jultråden

Rare Exports såg jag med mitt gamla GBG-kollektiv (bland annat Joar som var med i första NAT). Vill minnas den som okej, men verkligen inget att springa benen av sig för. Roligare på pappret, som många "sådana" filmer (vad fan jag nu menar med det).

B-pappa skrev:

Dvdns guldår i Sandviken på 00-talet... man kunde gå till Dollarstore och Rusta och komma hem med precis vad som helst i film och tevespelsväg. Köpt spel där för en spottstyver då som idag är tokrariteter, från såna där outlet-lådor, japanska rymdshooters och rpgs osv. Haffa en Sonny Chiba Streetfighter-dvdbox för 40 kr? Inga problem. Kanske köpa ett helt berg såna för ett par tjugor? Inga problem det heller. Superobskyra soundtracks till italienska skräckfilmer från Fin de siecle media? Visst, gå till Ö o B bara. Sanslöst. Gick hem med väska efter väska när det duggaste som tätast där. Och såg just SNDN2, haha, Garbage day-scenen osv. Skulle beskriva den filmen exakt likadant, spola fram. Märklig film.

Jäklar B-Pappa, du har levt filmsamlardrömmen du! Jag missade nog den eran då man kunde fylla en säck med filmfynd från Rusta, ÖoB eller Dollarstore. Har dock tänkt tanken att just dessa billighetsbutiker borde kunna inhysa bra, kommersiellt misslyckad film och inte bara dåligt kommersiellt misslyckad film och kristna tecknade omtolkningar av sagor som Disney redan gjort film på för 20 år sen. Kan inte minnas nåt fynd nu, men hoppets låga lever kvar.

Idag är det dock torftigare där. :-( Beror lite på vart det letas. Bollnäs hade en del kula grejjer på dvd, men inte var det mycket. Jag & larsesq gjorde ju en del glada upptäckter lådorna i Borås också, lite småskoj grejjer för tio kr styck på Ö o B osv. Märkliga flöden, hur hamnar vissa filmer på såna där ställen? Jaja, nu är det väl loppis som gäller för en som vill "gulda".

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."