Sv: Filmer

https://www.youtube.com/watch?v=84RxK4N1wfE <-- där är han du letar efter, b-pappa. Little baby lionel! Jag vet inte om man ska känna till honom, jag är uppfostrad av 90-talets tv mer eller mindre, då var det la en del kulturella referenser till honom. Drömfrisyr på en drömkille?

Jag tror att jag också skulle uppfatta buttgereitfilmerna som eftersökande och banala = skitnödiga, om jag såg om dom nu. Så det ska jag göra, krossa mitt svarta och svåra missförstådda gothpunkssjäliga tonårsjag. Bam! Vem är kay pollak? Nu lär vi varandra, kul! Pratade med larsesqe förutom om ulrich seidl, såg im keller om saker man gör i källaren (enligt seidl har bdsm sex hela tiden eller är nazist eller båda samtidigt) och fick eksem av jvvf-viben.

Nu blire varulvsfilm av bare fasen i alle fall, vill kolla igenom dom sevärda. Kommer tvinga tompa.

Såg på jönssonligan får guldfeber för nån dag sen, fan vad jag garva, så jävla bra film! Roligaste; dom ska få tag i ett skitdyrt och jättehemligt chip med planer på att dela upp sverige i tre delar; en för boende, en för arbete och en för fritid. HAHAHA VAA FAN!?!?!?! Alltså detta är så roligt! Det är ju jätteosmidigt? Hur kom dom på detta? Näst roligaste är när wall enberg pratar i telefon och lägger sina initialer i jättedyra diamanter. Tredje roligaste är en stålväska med guldtackor i, som är en täckmantel för massa diamanter under. Liksom det är ju inte som att man ser väskan o ba "jaha var det bara lite sketna guldtackor, den får stå kvar". Fyll på listan nedan:

Sv: Filmer

Alla Jönssonligan-filmer (med Gösta Ekman) smetas lätt ihop till en enda för mig. Vi brukade mangla allihop när jag var liten. Hyrde dem på Signalen eller Renokiosken och lät videospelaren gå varm. Var nästan märkligt att se dem på TV eller DVD, utan svajningar på ljudet. Tycker till och med Svarta diamanten är ganska bra. Sen kunde de gott ha klappat igen butiken (och senaste styggelsen ska vi inte ens prata om). Gillar att de kör på de tyska språkskämten i "...får guldfeber"

Fritz: Nicht möglich
Sickan: Näe inte är det väl mögligt.

178 Senaste redigerad av B-pappa (2016-11-12 19:22:40)

Sv: Filmer

Aha ok, tack! Lionel. Håller ett öga på dataskärmen och ett öga på ninjakaratefilmen på teven här. Låter bra, Michelinmannen, jag ska göra samma sak, ska sälja av min samling med mondo gore snuff tapes nu, från Men behind the sun 2 till En studie i död, dessa har stått i hyllan och påmint mig om en mig som inte längre finns. Funktionen har fyllts. Oj vad mycket ninjor i filmen här.

Vilka varulvsfilmer blir det?

På tal om gothpunksjälen, gotta love this: https://www.youtube.com/watch?v=sAUmHbG8AAw

Jadu larsesq, vi har typ samma uppväxtproblematik kring Jönssonligan, med att sen se dessa på TV eller DVD. Det som spontant dyker upp för mig i huvudet är väl när Dynamit-Harry ska öppna inplastade ölpacket på flygplatsen, hahaha. Sen gillar jag hans öl-taklampa. + "Ser schön!" "Ja, man ser sjön." Classic.

179 Senaste redigerad av Michelinmannen (2016-11-11 21:39:35)

Sv: Filmer

Ska se svarta diamanten! HAHA älskar när han öppnar ölpacket. Påminner om nån annan jönssonligan när han springer från snuten i ett garage och gömmer sig bakom en pelare för att knäppa en öl. Liksom när han blir jagad!?! Så roligt. Tills man blir påmind om att han är alkis. Då är det lite sorgligt.

Är ninjafilmer nåt att ha? Jag gillar konceptet men vet inte om jag skulle palla igenom. Vad ska en "nybörjare" se?

Varulvsfilmer har det tyvärr inte blivit nåt av. ÄN. Blir förhoppningsvis en redig varulvsvinter. Såg däremot devonsville terror, gillar färgerna! Tycker dock att nåt som är gemensamt för många halvskräckisar är att man inte får nån relation till karaktärerna, det blir lite platt så man skiter i vad som händer med dom. Äcklet som mördade sin fru är ju en sån nidbild av ett pervo; tunt, brunt hår i comviqfrilla, tätstickad väst i akryl över skjorta osså såna tv-size brills. Bekvämlighetsmage och körvfingrar. Undrar vilken person som stod som inspiration till denna? Vart kommer han ifrån?

Lägger in ett tips på all over me, jättefin film om att vara kär i sin bästa tjejkompis. Äkta 90-tals feel, kittlade lite i hjärtat. OBS att den slutar lyckligt. Försöker kolla igenom en lista med lesbisk film. Såg wild side (med joan chen som spelar josie i twin peaks) som var helt okay. Rätt snygg film, grafisk. Vill se mer lesbisk film som inte är för en manlig blick, den sistnämnda var lite "manlig blick"-ig.

Och min punkgothsjäl blev glad av låten! Tackar, B-pappa, mycket bra

Sv: Filmer

Magdalena Nordin har nyligen lagt upp denna dokumentärfilm. Hoppas det går bra för henne. Undrar vad som händer nu.

"En film om A-kassan. Producerad av Magdalena Nordin 2016.

Under sommaren 2016 får Magdalena Nordin ett återbetalningskrav där A-kassan vill att hon ska betala tillbaka 150 000 kr eftersom hon är med i Bokbål förlag och räknas då som företagare som bedriver näringsverksamhet. Förutom förlaget har A-kassan i sin utredning kommit fram till att hon är bloggare, konstnär, författare och artist, vilket kan ses som enskilda näringsverksamheter i sig. Ensam i en campingstuga försöker Nordin bedriva en juridisk kamp mot myndigheternas beslut. Ärendet har dessutom överlämnats till polismyndigheten för utredning om eventuellt bidragsbrott."

https://www.youtube.com/watch?v=MGaoelmDBAQ

Sv: Filmer

B-pappa, ah har följt det där lite i hennes dagbok på ett visst community. Det tycks ha handlat också om att hon 'tänkt på konst' när hon var arbetslös och därmed jobbat. Thoughtcrime smile

Sv: Filmer

Väl rutet, elias.

Sv: Filmer

Jag säger att en nybörjare likt mig mådde bra av att börja med The Octagon, tjusig och skön. Annars veti katten om det är värt att lägga så mycket ork påt, ninjagenren. Visst, American Ninja 4 har lite snudd på postapokalyps-raffel och mången färgglad ninja. Sen har jag glömt resten pga likartade titlar, dålig stil av mig. All over me låter finemang, ska hålla koll efter den.

Så, jag säger att ninjorna nog är bäst när de kommer som en bonus och är liksom just ninjor; oväntade och bara swwwiiiooops så hoppar de in till en. Såg Brainwaves av Ulli Lommel (Devonsville terror) och den var totaltråkig, hade en stortå på spolknappen titt som tätt. Även en spolad rulle är en upplevelse. Videon går varm, har någon mindre spännande film med James Woods bakom mig igång, vänder mig ungefär var 30e sekund och glanar.

Sv: Filmer

jag och michelinmannen tittade på ken park igår. den var ungefär som jag förväntade mig fast ändå lite för störd. jag gillade att det var lite happiness-vibbar över vissa karaktärer och att man liksom inte försökte dölja misären och vansinnet. filmen handlar om ett kompisgäng som skejtar och filmen i sig inleds med en kille som skejtar till tonerna av amerikansk skatepunk. sen sätter han sig på en skejtramp. börjar filma sig själv och skjuter sig.
sen är det bara nedförsbacke. jag fick tips om den filmen av en arbetskamrat för den innehöll en scen där en av huvudpersonerna stryper sig med ett band till en morgonrock samtidigt som han runkar. samma karaktär har en bisarrt agressiv relation till sina till synes harmlösa morföräldrar som han bor hos. en annan binder sig pojkvän i sängen och ska börja gå ner på honom å då kommer den tokreligösa lugna farsan hem från kyrkogården och är inte så lugn längre, slår dottern och misshandlar den fastbudna pojkvännen. sen gifter han sig med sin dotter. i vardagsrummet efter att ha tvingat på henne sin döda frus bröllopsklänning.
en annan kille ligger med sin tjejs mamma och sitter sen och käkar lunch ihop med dem. han är besatt av tanken på att vara bättre än hennes man och frågar massor efter samlaget om hans kuk är större, om han är bättre och säger att han går igång på tanken att tänka på henne knullandes med sin man.
sen är det några andra relationer som gestalas i denna skejtfilm utan skejting och med tonvis med miserabel dysfunktionell familjekonstelation.

... dvs PRECIS en sån störd film som en sån som jag tycker om!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

Ja den är bra, Ken Park. Bra sammanfattat, Tommy. Jag & Saftgay hittade denna på hemmaplan på dvd och jag blev jätteglad. Lägger här en snabb rekk på Trash humpers. Den är faktiskt kul och minnesvärd.

186 Senaste redigerad av Hunden (2016-11-19 06:53:08)

Sv: Filmer

Har bara sett på föreläsningar och sånt på Youtube sista tiden. Inte film direkt, men filmat är det ju. Lägger en rekk på Masha Gessens föreläsning om Vladimir Putins Ryssland. Hennes beskrivning av hur Vladimir Putins regim egentligen inte har en plan utan mest vill styra och vara mäktiga är sjukt läskig. De har liksom ingen övertygelse bortom att göra sig själva rika och mäktiga. Putin är högsta hönset och till och med oligarkerna ska kräla bakom honom och kyssa marken han går på. Läskigt hur hon beskriver det som att Putin hittade en ideologi när det var lämpligt att göra det, den om "traditionella värderingar" i motsats till västerländsk liberalism (femme-nazism) för att han ville skapa en totalitär stat och hur militariseringen har lett till att armén har massa invasionsplaner som kan sättas i verket när det är lämpligt (exempel: invasionen av Krim var hastigt påtänkt, men själva PLANEN för det låg redo och väntade, Putin behövde bara peka på pappret så visste alla vad som behövde göras). Också vidrigt läskigt hur ideologin om traditionella värderingar leder till att Putin kan skapa förbindelser med allt mäktigare högerextrema rörelser i Västeuropa, som Front National och Sverigedemokraterna.
Vem behöver konspirationsteorier om New World Order när man bara kan följa geopolitiken anno 2016?!

Gessen varnar ju för Trump också. Att man inte ska luta sig tillbaka och hoppas att han ska vara normal. Regel nummer ett för en Stark Man (Autokrat) som Trump och Putin: Tro på vad de säger, hur sjuka utfästelser de än gör.

Såg en fin dokumentär om Pierre Henry också, "The Art of Sounds". Den hittar man här: https://www.youtube.com/watch?v=Zsb1w-3iFa8
Jäkligt mysigt att få kika in i Henrys hem, som är fullt av hans skumma assemblage av flisiga träbitar, elektronikskräp och mekaniska delar. Fin scen när han och frugan går runt med stor bandspelare och mikrofon på stativ och försöker hitta spännande ljud i ett lummigt parkområde. Henry går förbi en lodis och säger glatt "bonjour". Musiken är helt fantastisk också, gubben gjorde ju typ allt före alla andra, bara blixtrade förbi mot nya musikaliska upptäckter medan folk efter honom plockade upp skärvorna och bara "åh rundgång och distortion, vi skapar en helt ny subgenre och fyller den med fascistisk estetik, seriemördarfetsichism och kvinnohat" och så vidare. Grottmänniskor. Sen blir det lite fånigt när gybben står som Swedish House Maffia på scen och framför några remixer på sina verk i typ techno-versioner framför svettiga dansande män i gråa linnen, med världens lamaste trummaskinsbeat. Typ 2 Unlimited-klass på den musiken, så ingen är perfekt.

När det gäller Jönssonligan. För mig flyter också alla filmer ihop. De gick ganska frekvent på TV när jag var liten faktiskt. Det var Jönssonligan och James Bond man såg på fredagskvällarna. Om dagens ungar ser på TV misstänker jag att de kommer ha samma förhållande till Sagan om Ringen och första Star Wars-trilogin, då dessa valsas genom etern på rutin. Finns ju massa roliga scener, håller med Michelinmannen om att idén med "planerna för Sveriges framtida indelning" är jävligt rolig. Lite som Varan TV:s sketch där typ  Norrköping och Örebro (eller vilka det nu var) byter namn och alla invånare i de båda städerna måste byta plats. Det roligaste förutom tidigare nämnda scener i Jönssonligan är kanske U-båtsscenerna där de inkompetenta poliserna missförstår varandra när de kommunicerar med sina walkie talkies. Gillar också scenen där Dynamit- Harry stoppar trafiken utklädd till en gammal stofil i sin rullstol som får punktering. "Utan luft kan man inte leva". Har också alltid varit svag för Rocky, fin farsa och hans cellskräck är himla rar och sorglig.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Filmer

Har svårt nu att tro att det bara är jag som vill veta vad autotrof tycker om nya Star Wars?

Sv: Filmer

Minns att Stjärnornaskrig var väldigt stort och viktigt i ens liv när man var yngre. Man tyckte det var så jävla häftigt och bra. Nu måste jag ärligt säga att jag väljer Det våras för världsrymden framför någon Stjärnornaskrig film alla dagar i veckan.

Arbete är livets krydda

189 Senaste redigerad av larsesq (2016-12-25 15:43:44)

Sv: Filmer

Lappia skrev:

Minns att Stjärnornaskrig var väldigt stort och viktigt i ens liv när man var yngre. Man tyckte det var så jävla häftigt och bra. Nu måste jag ärligt säga att jag väljer Det våras för världsrymden framför någon Stjärnornaskrig film alla dagar i veckan.

Väl rutet, Lappia. Star Wars är ena rediga skiten. Råkade se nästsenaste och det kändes som att se på ett coverband. Och maken till fånig skurk, Kylo Ren eller vad han heter. Som ett bortskämt barn. Men det ska tröskas på för här finns pengar att inhösta. Ett symtom på mycket av det som är fel på dagens kulturella och politiska liv: Den nostalgiska och bakåtsträvande fimbulvintern.

Själv såg jag "It Follows" - kanske sist av alla, men jag är å andra sidan rätt kräsmagad när det gäller skräckfilm. Men denna höll måttet. Lite väl lång och sisådär, men snygg och välgjord. Ska nog se på "Vortex" från 1982 ikväll. Lydia Lunch i nån dyster ny-noir-historia om äckliga affärsmän. Verkar enbart finnas i riktigt risig VHS-rip med japanska undertexter, men är nog udda, benhårt och tufft som attans, så den risiga VHS-kvalitén kommer nog bara förhöja känslan. Bra musik också: https://vimeo.com/159133045

Sv: Filmer

vet ej vad jag har skrivit för att b-pappa ska ha de här förväntningarna, men jag håller nog mina åsikter någonstans där finkulturens svåra VHS-tittande matadorer inte sablar ner mig.

HAHA nä ba skoja, alla starwars filmer gjorda under Disney äger ju sönder. Det bästa som kunde hända var att Disney köpte det hela. Rouge One ägde. Rymdskeppstaktik är najs. Dö för revolutionen är najs.

OBS kylo rens bortskämda barn - ondska är helt jävla perfekt i den moderna kontexten av små kränkta bittra män som härskar över jorden, kommentarsfält, chefsposter, osv, alla känner igen den onde fan i sitt vardagsliv.

Sv: Filmer

Nästa film jag ska gå och se på bio kommer vara Assassins Creed-filmen. Fyfan vad den kommer ÄGA SÖNDER SÅ JÄVLA NAJS KOMMER DEN ATT VARA

192 Senaste redigerad av larsesq (2016-12-26 12:22:33)

Sv: Filmer

Har tänkt en hel del på nostalgi och drivkraften att inte vilja bli överraskad eller befinna sig på trygga mattor, speciellt under denna vecka. Såg på nya Alien och Blade Runner-trailers med min bror idag och det kändes smutsigt. Vad är det för fel på 70- och 80-talisterna: Är vi så enormt bakåtsträvande och tröga? 

Vortex var härlig dock. Härlig neobeatnik/neonoir/no wave/hej vad det flyger genrenamn-jag kan grejer (kändes obekvämt när en vän sa att jag kunde en massa obskyra genrer. Vill ju inte vara den sortens kulturman). Nåt sorts virrigt antikapitalistiskt och antimilitaristiskt budskap också. Lågt svettigt tempo. Både Lydia Lunch och Ann Magnuson (från finfina bandet Bongwater) i samma film, även om de aldrig möts i filmen. Kollade igenom eftertexterna och hejade till en massa gånger - en massa gamla kända New York-namn. Den sortens fisförnäma finkulturella kulturman rekommenderar (putsar på min "jag (hjärta) kulturellt kapital-pin).

EDIT: Enkel summering av min hållning: De femtioelva nya Star Wars-filmerna och girigheten som omgärdar dessa filmer är ju ett solklart symptom på mycket av det som jag äcklas av när det gäller främst amerikansk populärkultur. USA är fortfarande Satan och Disney och alla äckliga kapitalistföretag ska brinna.

193 Senaste redigerad av B-pappa (2016-12-26 12:02:51)

Sv: Filmer

Hahaha älskar åsikterna i denna tråd!

Själv säger jag: slappna av, det är Star wars, klart som fan den var kul att se, tyckte jag. Jag skulle kunna analysera varför (och har redan gjort det) men tycker det räcker så. Håller med Lappia och autotrof OCH larsesq, inga problem. Visst har ens relation till Star Wars ändrats, samtidigt är det många, många saker jag tycker bättre om i filmerna idag (när ja pratar om Star wars så pratar jag aldrig Episode 1, 2 och 3, eller jo bara om jag nämner att jag specifikt pratar om dessa #retrokult-urman), så som scenografi, miniatyrmodellerna och fotot.

En märklig grej jag kom på nu. Såg specialversionerna på 4an, 5an och 6an när de gick upp på bio, typ runt 1998 - 1999 (eller tidigare?) eller nåt? 35 mm, jajamensan. Men det jag kom på var att under dessa visningar var jag, min bror och min far nästan helt ensamma. Vi var alltså på premiärerna av samtliga. Ensamma. Hade en gång sällskap av ett par i typ 50-årsåldern. Så att döma utifrån dessa biobesök så var det inte så poppis med Star wars då, innan Episode 1-hypen hade satt bollen i rullning igen. Men minns min och brorsans känsla, lite som den subversiva kultmannens (uttryck myntat av levande_begravd) relation till H P Lovecraft: "Vi är dom enda som känner till och älskar Star Wars!!!! Jävla idioter som ser inte ser dessa på bio!!" För den som har studerat George Lucas (det har jag & Dr Broken Brain Jr gjort) retoriker eller vad fan det heter så vet ni att det är exakt dessa känslor som säljer en hel franchise. Skrattar så jag gråter när Lucas sitter om svamlar om att Star wars IV var "low budget guerilla filmmaking, no one understood us" osv osv.

Men ja, det var iallafall jätteroligt att se dessa på bio, en hel biograf för sig själv och det där ljudet och den där bilden, kul kul.

Mina bästa biobesök, utan rangordning: Turtles II: Kampen om Ooze (2 ggr), Jurassic Park (2 ggr), Stargate, Fury road, Sagan om ringen (2 ggr), Star wars 4 - 6... Sen kommer jag inte på någe mer. Haft biopaus många år. Här i Gästrikland har vi en bioaktör som fortfarande jobbar utanför SF (tror jag), så det är inte lika smutsigt som en kan tro att gå på bio.

### OBS läs mellan raderna, jag har alltså aldrig varit på Cinemateket och FINKULTURFILM!! Det ska vara Hobbits och Yodas! ###

Sv: Filmer

Tjenare på er. Har följt era trådar litegrann utan att skriva något själv direkt, men det bör man ju förstås göra…

Har under året som gått försökt att bevandra mig litegrann i (sovjet-)rysk film på youtube (där i princip allt av den varan från de senaste decennierna verkar ligga) och satte mig nu och sammanställde vad jag kommit över…  En hel del bra förstås, även med engelska undertexter, av vilka dessa nog har varit de 6 bästa… Kanske är något som intresserar? Det är inga tunga grejer, utan alla skulle nog kunna beskrivas som rätt så ”kul”… Tror allihop är rätt välkända i Ryssland, men de var nya för mig iaf. 

"Gå runt i Moskva" https://www.youtube.com/watch?v=vuEWpdLatLI
Härlig film av typen ungdomar-som-driver-runt-i-stan, skrattar vuxenheten i ansiktet etc. Det måste man ju gilla.

«Italienares oväntade upplevelser i Ryssland» eller vad det nu blir på svenska…  https://www.youtube.com/watch?v=0B3nK-k0KzQ
Helkul om ett gäng italienare på jakt efter gömd förmögenhet någonstans i Ryssland. Högklassigt trams som jag minns den, eller om jag bara var på ovanligt bra humör när jag såg den i våras…

«Kin-Dza-Dza» https://www.youtube.com/watch?v=I47CNxwlt9U   https://www.youtube.com/watch?v=eti9Qn4bZDg
Skrotig öken-science-fiction, å till på köpet en ganska ordentligt progressiv samhällssatir… Två moskvabor kommer bort sig till En Annan Civilisation av misstag, och försöker hitta hem. Mer Mad Max än Star Wars… Men utan anarki eller särskilt mycket våld, om det låter begripligt. Väl värd att se tycker jag allt!   

”Diamantarmen": https://www.youtube.com/watch?v=IvVpbNaSk6k 
Också kul komedi om en familjefar som kommer i klammeri med kriminella efter utlandsresa. Solig film med gott humör skulle jag säga. Och den fåniga skurken som ska sätta dit honom är förstås kristen tillrågapåallt vilket det drivs med... Tyckte jag var lite intressant att se... Rollfigurerna finns visst till och med uppställda som statyer i Sotji, så det är en hyperklassiker på alla vis, vad jag har förstått det som.

”Kärleksformulan": https://www.youtube.com/watch?v=HCvfvXHnLoY   
Italiensk magiker/kvacksalvare åker runt i Ryssland på artonhundratalet och lurar av välbeställda familjer pengar medelst rök och speglar… Han har också vissa teorier om hur kärlek fungerar. Rätt skruvad på det hela taget, men den har ett slags mörk grundton eller vad man ska säga som gör den desto intressantare.

«Shirli Myrli». https://www.youtube.com/watch?v=rDwf8JRpnVs
Diamant kommer på avvägar och jagas runt av olika skumma typer… Ojämn men rakt igenom underhållande tycker jag, med många absurda inslag. Odlar ett tydligt antirasistiskt budskap dessutom, samtidigt som den inte är klockren på den punkten själv.  Men får väl sägas ha hjärtat på rätta stället.

Sv: Filmer

Kul, skijolld!

Jag har sett en som heter Remember your name och den var väl ok. Tror den kan finnas på youtube.

http://www.imdb.com/title/tt0177122/

Vet en loppis där de har en 2 - 3 Sovjet-filmer på VHS. Vill du att jag ska köpa nästa gång jag är där och sen posta till dig? Bara att säga till.

Vet inte varför jag inte köpt dessa själv eller jo, det har varit så fruktansvärt mycket att att köpa där så jag har gått hem med fyllda kassar och ryggsäck varje gång, VHS-grottan #1, den där loppisen.

Sv: Filmer

Hyggligt hyggligt, B-pappa!  Har ingen VHS-spelare tyvärr, hade annars varit klart intressant.

197 Senaste redigerad av B-pappa (2017-01-01 19:52:48)

Sv: Filmer

Ingen VHS-spelare..! "flämt". Skämt åsido, synd, men jag ska ta och köpa de där filmerna själv och sen berätta om det är något att kolla in närmre.

Sv: Filmer

Jag och Michelinmannen såg Regissören som försvann (finns i sin helhet här: https://www.youtube.com/watch?v=9b57uVA-WAA)
antar att ni redan sett den, varenda en av er. Jag såg den på tv och skrev upp Mats Helges namn o skulle snoka vidare på nätet. Men det blev aldrig av. Tycker hela historien kring Sverige åt Svenskarna är så jävla bra och man vill ju verkligen se den där filmen. Jag gillar b-film men det var mer något jag hade sug efter när jag var yngre, sen blev jag helt såld på ET och det tog över all ens tid i flera år. Förutom ET spelade jag bara Quake och det är väl de två spel som varit mest viktiga för min tonårstid. Känna att man är tuff, farlig o bra på internet när man är ganska töntig i verkligheten. Ni vet klassiska situationen. Men fan vad kul vi hade med ET på gymnasiet...

Nåja, såg iaf den dokumentären å den kan jag rekommendera. Spännande levnadsöde.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Filmer

Har varit ledig i en vecka för första gången sedan förr, förra sommaren! Helt underbart. Vilket har lett till att min filmpepp har kommit tillbaka i min fritid. Har kollat några schyssta filmer den senaste veckan. I kväll blir det nog att titta I drink your blood, som jag varit pepp på rätt länge. Och The Slugs som jag också tankat.

Jag och en kompis har bestämt att vi ska ha en "filmklubb" där vi ser fyra filmer med teman, första temat blev "Australien" och vi kikade Body Melt (1983) och Road Games (1981). Har någon tips på fler filmer från australien vi borde kolla?

Andra filmer jag sett denna vecka:
The Hills Have Eyes II (1984)
Pieces (1982)
Exist (2014)
WIllow Creek (2013)
Det våras för världsrymden (1987)
Födelsedagen (1984)
Pretty in pink (1986)

Arbete är livets krydda

200 Senaste redigerad av larsesq (2017-01-07 11:15:47)

Sv: Filmer

Eftersom det verkas vara skräckfilm/action och dylikt som efterfrågas från Australien tipsar jag väl om "Razorback" (1984), "Stone" (1974) och även "Fortress" (1985) som var en märklig blandning av barnäventyr typ Goonies och rätt osmakligt våld.  Finns säkert fler.

Jag gillar också "Wake in Fright" som är riktigt jobbig och deppig. Fylla, vilsenhet och med en scen där de jagar kängurur som nog är bland det smutsigaste jag sett på film. Och så klart "Picnic at Hanging Rock", som dock är mer poetisk och läskigt vacker. Peter Weir som gjorde den, gjorde också "The Last Wave" som är fin och bra.  Hoppas nåt av tipsen faller i god jord. ("Mad Max" behövs väl inte tipsas om?).