Hah! Vad är grejen med upp till kamp, jag har en kompis som är med i Das Partei som fick spela Das Partei-medlem och vara med i olika scener etc, typ när dom spelar Sången om Stalin på det där fullsatta partimötet i ME-huset. Jag har inte lyckats hitta henne, men hon är där iallafall.
Jag har bara varit statist i nåt av de här urusla nannyakuten-programmen, kommer ni ihåg att det var en grej på 00-talet? Fanns typ tre-fyra amerikanska original - såklart, allt fucking SKRÄP kommer ju därifrån - sen brittiska motsvarigheter, australienska och såklart svenska för att vi suger i oss all amerikansk skit.. men iallafall, nåt av de här nannyakuten, nanny 112 eller vad dom heter, så är det en "urspårad unge" som får ett utbrott på en tom buss i Jordbro, när de filmar ungens utbrott så ser man mig sitta och sova i en anti-nazi tröja i bakgrunden. På väg hem från gymnasiet. Trött som fan som tonåringar är.
Syrran har berättat att hon också varit med om samma, den här familjen med det "galna barnet" var egentligen ett helt vanligt barn och större delen av tiden sket de i att filma eller dokumentera, men de filmade bara när barnet får sina utbrott. Så när man klipper ihop det framstår det som att barnet är mer likt en påtänd varg än en människa. Riktigt uselt. Och uselt av päronen som är med i det här. Och uselt av tv-kanalen och produktionsbolaget som inte fattar vilket jävla skräp de producerar. Och så uselt av mig som inte vaknade på bussen och högg ner allihopa... eller nåt.
Förutom det så var mina grannar (eller de bodde bakom soprummet på samma "gård" i Jordbro) med i nåt av de här, återigen, amerikanskt inspirerade programmen, spökjägarna, och hon satt där och var övertygad om att hon hörde viskningar på natten. Jag är säker på att det bara är hennes samvete som ba "AnnMarie du kan inte leva på bidrag, du kan inte köpa cigg för barnbidraget, du måste ta tag i ditt liv" och hon tror samvete = spöken och det rimligaste är att dra dit något sopigt tv-team från Femman och göra sig, sin hemort och hela mänskligheten till åtlöje på TV.
Ett par vänner till mig tyckte det var så pinsamt så de smashade köksfönstret med snö/is-bollar som de sparade i frysen. Det här var alltså mitt i högsommaren. Tänk er att denna vidskepliga människa vaknar av en duns och så har någon slagit sönder fönstret med en snöboll. När det är plus 20 grader ute. Det måste ju vara ett spöke...
Inne på säsong två av tusenbröder nu. Ju mer jag ser på det desto mindre tycker jag om Hoffa. Eller, jag har väl aldrig gillat honom. Manipulativ, lättkränkt, stolt jävla gris som inte tänker på någon annan än sig själv.. man känner med Nicke, Shanti Roneyes karaktär, som tyvärr dör i första säsongen. Hamid är bra också. Känns som dom två skulle kunna göra en rätt rolig spinoff som krimmos på flykt på Kuba eller Jamaica (som de planerade i säsong 1) och så lämnar de den där jävla muppen Hoffa hemma.. Men men.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig