Tråd: Årets Pitebo
Visslar förbi här för att uppmana alla i fandom att gå in och rösta på Jonas Juuso till Årets Pitebo. Kom igen nu, nu visar vi kraften som finns i fandom:
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Svenskafanzin.se » Allmänt » Årets Pitebo
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Visslar förbi här för att uppmana alla i fandom att gå in och rösta på Jonas Juuso till Årets Pitebo. Kom igen nu, nu visar vi kraften som finns i fandom:
will do!
P.S: fick bevisa att jag inte är en bot genom att räkna matte, är inte säker i det här forumet längre!
Bofast antar jag? Men vad ska man skriva på utflyttad/mental?
Bofast, japp. Du måste inte nominera nån som utflyttad/mental. Jag ville verkligen komma på en som kan anses vara "Årets mentala pitebo", men där gick jag bet. Det är väl nån visar på den där "Piteandan", som, enligt en debattartikel i Piteå-Tidningen, beskrivs så här: "Piteandan/.../förknippas med begrepp som företagsamhet, påhittighet, självständighet och energi." Låter ganska mycket som Gnosjöandan och lite andra såna regionala andor, om jag som okunnig storsvensk får säga så.
Men ja - det funkar att bara rösta på bofast och strunta i de andra två.
Precis.
Nominerat! Oavsett hur det går så kommer jag att publicera min motivering här sen i sommar. Om den omnämnde är ok med det, såklart. :-)
Jag nominerade utifrån det jag sett i sammanhang här. Hoppas det går bra!
Klart Jonas ska ha!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Svenskafanzin.se » Allmänt » Årets Pitebo