Ja sen jag började bruka postgång och postorder där 2013 och sätta mig in i det så är ju läget ett helt annat idag. Perspektivet jag har som storfräsare och säljare av prylar så är det ju det att det finns ett utbrett hat mot PostNord av samma anledning som folk hatar sossarna, televerket, systembolaget, folktandvården, regeringen, stockholm, vägverket, medborgarkontoret, folkbiblioteket, försäkringskassan, socialkontoret, NATO, konsum cooperativa förbundet, svenska spel, EU och EG, Kultur och Fritids-förvaltningen, Volvo, blåvitt matsortiment, AMF Pension, IKEA, A-kassan, facket, Aftonbladet, Rädda Barnen, Hälsocentralen, svensk sjukvård, O Learys, Åre och Idre fjäll, Svenska jägarförbundet, Svea Skog AB, text-TV, Bonniers, BingoLotto, Jysk, Tradera, Bilprovningen, Elgiganten, Sveriges Radio & Television, Skansen, Cancerfonden, Shell, Kronofogden, Rädda Djuren, SF Bio och faktiskt även Sibylla. Det handlar helt enkelt om att dissa "det gamla", det överexponerade, det som anses tråkigt och för normies och vurma om "det nya". Samma folk som väljer bort PostNord i dessa kretsar valde ju IP-only istället för lokala leverantörer av fiber och nu ligger IP Onlys chefer på Caymanöarna med varsinna Moscow mules i nävarna och badar i pengar och blev det nåt fiber på landsbygden, nej inte då. Och folk beställer direkt från Amazon i Sverige. Alltid bara det nyaste duger och då bara i någon månad. Jag får både krav och halvt uttalade hot om att jag måste börja erbjuda frakt med DHL och Schenker och svaret är alltid detsamma - snacka med jeansvästen, jävla globalist.
Så ja eller alltså, ekvationen är obegriplig. Precis om Ane säger, näthandeln måste ju göra att postverket överlag har 100 ggr så mycket jobb nu som hela 60 - 00-talet sammanlagt!?!? Eller ja ok jag kanske överdriver lite men ändå, eller hur. Visst, jag har ett par tusen människor som jag postat grejer till som tycker och förstår att PostNord är det enda rätta alternativet - därmed inte sagt att det är bra, det är lite som med parlamentarism. Får iallafall säga att det gått överlag väldigt bra genom åren, det rullar på. Även om det är pest eller kolera. DHL och Schenker framstår alltså som rebeller och det säger väl allt om hur tragisk tillvaron är för många i grytet Sverige. Men alltså, såklart håller jag med om kommentarerna här ovan om PostNord, absolut.