Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

larsesq skrev:

Bra att veta schemat, så klart. Jag kommer väl försöka klämma in så mycket upptäckande och spankulerande i Umeå som möjligt. Nu när jag är där för första gången i mitt avlånga liv. Så bokborda nog först vid kl.16 som tidigast, skulle jag tro. Men har inte planerat så noga. Jag är bara ett löv på livets flod som flyter med. 

Lämnar Umeå kl.21 på lördag, men hänger gärna med på mat om det erbjuds umgänge. Kanske kan äta nåt typiskt för Umeå, som Parisare (eller är det från Luleå? Eller Skellefteå? och finns det i vegetarisk/vegansk variant?) eller Tegare (borde ju finnas veganska varianter av dessa, annars får bilden jag fått av Umeå via Desperate Fight Records-skivor från mitten av 90-talet en rejäl törn).

Låter bra Lars. Ingen skugga skall över dig falla. Vi arrangörer kirrar biffen. Kul att spankulera runt i Umeå. Jag spankulerar gärna fredag kväll och går på crust-spelning på Verket även om jag inte varit på spelning än efter pandemin.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

hurra hurra imorn den dag
ska vi zinefesta ilag!!

ska bli kul att se er alla, titta era nya zines, höra vad ni säger! på fredag tänkte jag gå på det här efter zinefest, kom med! vag plan att ta med fanzinpysslet dit också:

https://www.facebook.com/events/1035702004054800

på lördag har jag inga planer efter festen och hänger gärna om energin tillåter!

det är väl rullpizza som är grejen med umeå? skrovmål/calskrove är skellefte

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Hej,
Jag hade missat att man behöver lösa biljett och står nu utanför och kommer inte in.
Nån som råkar ha två biljetter över?
Smsa isf till 070 388 80 59

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Det var trevligt att träffa er alla, väldigt mycket folk överlag på littfest, och verkar ju ha varit en del på alla punkter på zine-delen? Hoppas det gemensamma fanzinet blir bra. Det här gör vi om nästa år! Nu har jag fyllt den sociala kvoten för det här kvartalet känns det som :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Hihi, du var ju social magnet Tommy!

Jo, hyfsat med folk på zineprogrampunkterna. Fler åhörare än paneldeltagare = godkänt. Speciellt med tanke på att det är zines 2023.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Justja mitt liv är i sånt osynk numera eller ok det beror ju enbart på att jag jobbar 100% och är trött och tar en sak i taget i väldigt lugnt tempo men jag hade ju tänkt posta upp lite zines till Umeå zinefest men det får bli till nästa år, tänkte då även storgallra i min samling och ta fram lite blaskor. Är en del grejer som faller mellan stolarna nu och det är tråkigt, men snart kanske mer tid och fokus, vår och uteväder (nej jag kommer nog aldrig mer vara en snövintermänniska, jag tycker att vintern är livsfarlig och oberäknelig).

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Vintern suger ju fläskkorv. Speciellt nu med klimatförändringarna. Töväder, sen CP-kyla, sen en meter snö på typ tre timmar.

Vi hade ett zinebibliotek bestående av nåt arkiv som Simon Gran Samuelsson tog med. Det var massa blaskor utspridda på ett bord. Det vore kul att styra upp mer rejält nästa gång med nån bokhylla ellet dylikt. Mattias Johansson tog dit massa gamla punkzine. Jag lade ut en hög utgallrade zine som jag gav bort sen. Satt en del folk där under helgen men tror inte det infann sig nån större läsro där. Våra lokaler var ju lektionssalar egentligen.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

83 Senaste redigerad av autotrof (2023-03-23 15:28:12)

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Simon lämnade Konstfrämjandets Fanzinbibliotek för Norr och Västerbotten hemma, för han hade inte pallat märka upp dem och vågade inte riskera att de tappades bort. Så hela biblioteket bestod utav privatpersoners egna arkiv som de tagit med. Hunden, Ane och eventuellt någon mer. Så det blev ett rejält bibliotek bara av de privata initiativen.

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Snart en vecka sen vi hade det underbart tillsammans! Fyll gärna i vår enkät om hur du upplevde världens första Umeå Zinefest (även om du inte var där får du gärna komma med åsikter också) Ris, ros, skamlösa förslag, du vet det vanliga!

https://forms.gle/qBMNn2ALA9hdtgEf6