1 Senaste redigerad av catinzebag (2023-02-14 22:45:34)

Tråd: HELLRESER III -

HALLÅDE KLART!

Har numret i min hand, den finns! Massa genier från forumet är med, slarga och Ane samt Hammarn, My Palm, Lars Palm (de känner inte varandra..) och Natta Caceres och jag.   

Jag är nöjd, det var kul men blev det tunnaste numret hitills. Hoppas innehållet ändå "väger upp" för det. HAHAHAHA. (mitt nyårslöfte att sluta med pappaskämt går fruktansvärt dåligt. Jag behöver hjälp.)

Jag kommer såklart på mässorna Bill och Bull (sthlm och umeåzinefest) jag byter gärna fanzines och postar gärna om man vill det, kostar 30 bagirios. Plus frakt 75.

Förlåt för flummigt inlägg är trött, men kanske är det  underhållande, oklart för mig.

FAN VA KUL!!! ZINES!

Swish plus adressa i ämnesraden om vi inte ses o du vill haffa:
072 302 5923
Katarina mörk

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III -

Åh så skoj! Yihoo yippie yahoo! Jobbar och är trött men det dyker upp nåt mail nån dag. Ha d bäst hörs.

Sv: HELLRESER III -

Fan vad kul, jag byter gärna zines på Umeå Zine Fest!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER III -

Hunden Uppföljaren skrev:

Fan vad kul, jag byter gärna zines på Umeå Zine Fest!

Ja, byter gärna! smile

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III -

Har kvar så få ex av Hunden 31 att jag nästan får hålla på alla som jag redan lovat att byta med.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER III -

Förlåt, är morgontrött nu men förstår inte. Menar du att du håller ett ex att byta med eller att du inte kan hålla ex att byta med?

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III -

catinzebag skrev:

Förlåt, är morgontrött nu men förstår inte. Menar du att du håller ett ex att byta med eller att du inte kan hålla ex att byta med?

Jo, menar att jag HÅLLER ex åt dig och flera andra.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER III -

Aha, nu fattar jag! TACK för att du håller zine. men då borde du gå tokback? Kan betala för zinet också!
Skulle vara kul om man gjorde en ekonomisk kalkyl över zine-universum där en valuta är pengar och en valuta är att byta zines. Insett det, vad roligt det är för det blir ofta lite konstigt ofta. Många olika världar som möts och olika förväntningar. Ofta blir jag så ställd över vilka jävla priser det handlar om, båda för posters och zines. Så är det mest skräp, eller ja man ser att det inte ens är tryck utan utskrifter som de vill ha flera hundra för, och zines som kostar 50-100 spänn styck. Så då blir det konstigt, för om jag och en sån person byter med varandra då så kostar mitt zine en fjärdedel av priset som jag byter till mig. Men värdet är väl egentligen detsamma, för båda är nobodys som använder exakt samma medium. Så där är zine-valutan mer realistisk än SEK-valutan. Fast såklart att man inte ska gå back och ibland behöver gå plus.

De här kategorierna brukar vara dyrast?:

Serieskolan-zines som tryckts upp gratis/svinbilligt på skolan: 60-100 spänn
Konstskola-student som kopierat sin röv i A3-affisher: 200-300 spänn
Grafisk formgivares konstzine som tänker att det ser bra ut att ha något konstnärligt på CV'n: 100-200 spänn

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III -

Ja, jag gillar ju punkprissättning. Självkostnadspris med kanske en liten liten vinst för att hjälpa till med nästa släpp.
Känner mig som en ockrare som tog 60 spänn för senaste zinet men 45 kronor var ju porto förutom vissa utskick där jag kom precis på gränsen, 100 gram.

Konst ska ju vara dyrt typ. Det är väl en norm i den världen.
Jag säljer ändå långt fler zines än jag byter men det är nog delvis för att det finns så få zineskapare. Har gjort 14 paket med Bakteriekultur som jag tänkte skicka till folk i utlandet, mest USA och Kanada och det kommer kosta 500 pix bara i porto. Är ju rätt billigt att trycka på Kopieringsservice i Luleå fortfarande men tror att jag aldrig nånsin gått annat än minus på ett zine. Skickade ut många ex till folk jag tyckte var intressanta förr men har nästan helt slutat med det nu när portot kostar som en hel måltid.
Tror också att många börjat göra tunnare zines för att hålla nere kostnaderna.

Men sjukt kul att byta!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

10 Senaste redigerad av catinzebag (2023-03-14 08:27:28)

Sv: HELLRESER III -

Hunden Uppföljaren skrev:

Ja, jag gillar ju punkprissättning. Självkostnadspris med kanske en liten liten vinst för att hjälpa till med nästa släpp.
Känner mig som en ockrare som tog 60 spänn för senaste zinet men 45 kronor var ju porto förutom vissa utskick där jag kom precis på gränsen, 100 gram.

Konst ska ju vara dyrt typ. Det är väl en norm i den världen.
Jag säljer ändå långt fler zines än jag byter men det är nog delvis för att det finns så få zineskapare. Har gjort 14 paket med Bakteriekultur som jag tänkte skicka till folk i utlandet, mest USA och Kanada och det kommer kosta 500 pix bara i porto. Är ju rätt billigt att trycka på Kopieringsservice i Luleå fortfarande men tror att jag aldrig nånsin gått annat än minus på ett zine. Skickade ut många ex till folk jag tyckte var intressanta förr men har nästan helt slutat med det nu när portot kostar som en hel måltid.
Tror också att många börjat göra tunnare zines för att hålla nere kostnaderna.

Men sjukt kul att byta!

Jag gör aldrig kostnadskalkyler (borde kanske) men tror jag lyckades gå back när jag tryckte upp Kattis Serier nr 9 och antog fel på allt. Tryckte upp på Malmös stadsbibliotek och tror de tog 2 kr per sida att trycka upp, Nordins tar 1 kr. Hade rätt många sidor och gjorde många felkopieringar, det var trög att stanna om den gjorde fel så mycket papper spydde ut i onödan...
Sedan trodde jag den var lättare än var den var, alltså i gram, så behövde mer frimärken men hade redan tagit betalt för bara antog att den skulle ligga på samma porto som nummer 8. Ville inte kontakta alla och berätta om det, kändes krångligt och pinsamt. Sedan köpte jag kuvert över disk i nån affär utan att fråga vad de kostade, och de var svindyra men behövde posta dom direkt (av nån anledning, behövde jag inte egentligen...) Så bara köpte dom med inställningen "JAG ORKAR INTE SKITSAMMA!" Och la dom på lådan.

Har skaffat en liten våg hem för att kontrollväga nummer och senaste numret kräver bara ett frimärke, för det inte så många med och tog svintunnt papper. Nästa gång ska jag trycka på såna här bibeltunna papper, ska se om det finns som alternativ vore kul. Jag gillar hur de känns också. Vore också kul för så skulle varje HELLRESER nummer bli tunnare för varje nummer, både i gram och mängd medverkande! Till slut finns det inget kvar haha.

Första numret var från början A4-storlek tryckt på ganska rejält papper, så den tuggade FYRA FRIMÄRKEN! snyggt men inte optimalt.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III -

Läst! Fint nummer, bra grejer. Kattis Serier är dagens motsvarighet till att ligga på kökssoffan på 90-talet och läsa Conan Barbaren. Himla trevligt.

Sv: HELLRESER III -

B-pappa skrev:

Läst! Fint nummer, bra grejer. Kattis Serier är dagens motsvarighet till att ligga på kökssoffan på 90-talet och läsa Conan Barbaren. Himla trevligt.

Haha, tack! Ska spara den kommentaren i mitt hjärta.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III -

Inte hunnit läsa än men just känslan av alt-serietidning är mycket trevlig, som Galago fast råare och roligare.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER III -

TACK! Blir glad att höra det!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III -

Läste idag. Gillade Palms påhittiga serie. Roliga detaljer som att djävulens ansikte är över porten till helvetet, sen när de går igenom så putar hans röv ut på andra sidan. Att hundarnas helvete är att bli rov åt enorma katter.
Anes och Hammarns serier var också toppen. Längtar redan till nästa nummer!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER III -

Hunden Uppföljaren skrev:

Läste idag. Gillade Palms påhittiga serie. Roliga detaljer som att djävulens ansikte är över porten till helvetet, sen när de går igenom så putar hans röv ut på andra sidan. Att hundarnas helvete är att bli rov åt enorma katter.
Anes och Hammarns serier var också toppen. Längtar redan till nästa nummer!

Kul att höra! Nästa nummer kommer bli helt sinnesjukt förhoppningsvis, fått två medredaktörer. Vi får se ur det blir, ett zine om året är tanken.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT