Tråd: Globster #2!

Det andra numret av Globster finns ute nu!

Jag skriver den kvinnoseparatistiska sekten Aristasias vindlande historia.
Från det sena sextiotalets Oxford till dagens hemliga Discord-servrar.
Feminin ärkekonservatism, hemmagjorda dataspel och smisk på bara stjärten!

40 sidor, färgomslag. Priset är 40:- + 26:- i porto.
Maila mig på stefanpetrini (at) gmail (dot) com om ni vill köpa.

Post's attachments

Arri.jpg 679.55 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Globster #2!

Mailar! Kul!

Sv: Globster #2!

Fick zinet i förrgår. Maffigt och snyggt. Har såklart inte hunnit läsa än men spänd att se hur du ror hem en lång essä i zineformat.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Globster #2!

Jag ser fram emot att höra vad ni tycker!

Sv: Globster #2!

Tycker det var en mycket intressant historia, välskriven och med imponerande researcharbete, iallafall med mina oakademiska ögon. Tänkte, mer sånt här, fler essäer.

Väldigt mycket fokus på fysiska bestraffningar i början av essän men intressant att följa utvecklingen mot konservatism och elitism.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Globster #2!

Håller med om allt Hunden säger, verkligen, men kan konstatera att det här inte är min grej. Helt ointresserad av just sekten och deras historia och allt det relaterade, men desto mer intresserad av Stefans ingång och funderingar och allt det. Min mätthet kan bero på en overload av liknande företeelser, som jag intagit om under hela mitt liv (och under tidsperioder självt levt i dylika sammanhang). Så tycker att alla som tycker att detta zine låter som givande läsning ska slå till. Det är ett maffigt, snyggt och välskrivet zine, precis som det första Globster.

Sv: Globster #2!

Bara så ni vet:

Jag kommer sitta och sälja blandade fanzin på Stockholms Internationella Seriefestival nu till helgen.
Det är på Kulturhuset, och jag kommer sitta och svettas i Hörsalen (bord H44) mellan 11 och 17 lördag och söndag.

Kom gärna förbi, ni som är i Sthlm!

Sv: Globster #2!

Fan vad kul det hade varit att titta in på Seriefestivalen ändå. Trodde att den kanske började bli irrelevant med fina zinefestivaler som börjar poppa upp nu men kanske inte.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth