Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

En tanke formade sig i mitt äggskal till huvud en dag när jag vandrade runt i mitt tillfälliga hem i Sveriges inflammerade stortå (Malmö, det är för att citera Slayer - "South of heaven"). Tanken är denna:

Kanske hade varit kul att sammanstråla hela gänget under zinefesten - få till den där forumträffen en gång för alla och kanske även försöka använda zinefesten som startskottet för att få ihop en femte NAT? Låter det som en bra eller helt förfärlig idé? Jag kan nog styra och ställa en hel del med sammanställningen av zinet och försöka få färdigt den tills sommaren.

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Låter som en UTMÄRKT idé lars! Vi kan boka ett rum/tid för ett möte/sammanträde för detta ändåmål tycker jag!!

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Ja! Såklart jättebra idé ju!!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Gött! Kändes som en kul grej att ha ett riktigt fysiskt redaktionsmöte, inför zinet. Roligt om du kan boka tid och rum, Ane.

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

larsesq skrev:

En tanke formade sig i mitt äggskal till huvud en dag när jag vandrade runt i mitt tillfälliga hem i Sveriges inflammerade stortå (Malmö, det är för att citera Slayer - "South of heaven"). Tanken är denna:

Kanske hade varit kul att sammanstråla hela gänget under zinefesten - få till den där forumträffen en gång för alla och kanske även försöka använda zinefesten som startskottet för att få ihop en femte NAT? Låter det som en bra eller helt förfärlig idé? Jag kan nog styra och ställa en hel del med sammanställningen av zinet och försöka få färdigt den tills sommaren.


Jaa!!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Jag skickar mass-mail om zinefesten i Umeå nu! Så kanske nån mer får upp ögonen smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Bra utskick Tommy, och utmärkt idé med träff och redaktionsmöte för ett NAT #5.
Känns som vi kan rassla ihop en fet blaska och spinna många roliga idéer på plats tillsammans.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Jag kommer vara med också! Mkt bra initiativ med redaktionsmöte! Ser fram mot det

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

bra med mass utskick tommy. pepp!! men jag får aldrig massutskicken? vill gärna läsa vad du skrev iom att jag är med och arrar hehehe

kul att så många ska kommaaaa. pepppppppppppp!!

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Kul!

Det här vill man åka på. Vi på blaskoteket har gärna vår grej "fanzineamnesti", där man kan lämna in sina gamla musikfanzines utan att straffas. om lokalen tillåter kan man säkert få en folle som tack.

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

anev skrev:

bra med mass utskick tommy. pepp!! men jag får aldrig massutskicken? vill gärna läsa vad du skrev iom att jag är med och arrar hehehe

kul att så många ska kommaaaa. pepppppppppppp!!

Vilken mail vill du ha dem skickade till? Du kan svara i pm! Jag la in den mailen du registrerade med på forumet, så om du bytt nångång så har jag säkert missat att uppdatera smile

Skrev såhär iaf:

Hej alla!

Det här är ett utskick, ett av få, från svenskafanzin.se. Det arrangeras fanzinemässor och träffar lite då och då - samtliga, vart de än är i landet, är viktiga och trevliga att bevista. Nu råkar det vara så att flera fanzinister, från norr och söder och allt där imellan, ska vara i Umeå på fanzinemässan den 17-18 mars.

Det vore jätteroligt om fler dök upp, så vi kan få till den här fanzineträffen vi pratat om länge men aldrig kommit till skott att styra upp.

Här är en tråd om zinefestivalen: http://svenskafanzin.se/viewtopic.php?id=521

Festivalen kommer äga rum på Umeå Folkets hus.

Hoppas du har möjlighet att komma! Säg gärna till i tråden eller så, och var redo att träffa nya vänner (kanske för livet?) eller bara ha en helg av skönt häng med andra fanzinenördar.

Och hörs vi inte innan, så god jul, gott nytt år, god fortsättning, trevlig helg och hoppas ni överlever julen i Kristerss.. jag menar Åkessons Sverige.

/Tommy
admin svenskafanzin.se 

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

BlaskoPontus skrev:

Kul!

Det här vill man åka på. Vi på blaskoteket har gärna vår grej "fanzineamnesti", där man kan lämna in sina gamla musikfanzines utan att straffas. om lokalen tillåter kan man säkert få en folle som tack.

Har ni anmält er? Ni är så välkomna. Jag tror jag kan rassla ihop 10-30 gamla mögiga musikzine att skänka med löfte om amnesti.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

38 Senaste redigerad av catinzebag (2023-01-09 07:29:18)

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Nu har jag bokat biljetter, väntade lite för länge så det blev ganska dyra biljetter. är så bekväm så får skylla mig själv, bokade liggvagns-kupe hehe men ändå värt det. Borde egentligen tagit flyg för hade varit så mycket billigare men moralen tog emot. Men så i allfall, jag kommer fram 06:00 på fredagsmorgonen och åker hem lördagnatt vid två-tiden! (Alla andra resor var slutsålda redan så fanns bara nattåg)

Några tips på bra/billiga ställen att sova natten mellan fredag och lördag samt något fik som är öppet tidigt på morgonen dit jag kan släpa väskan till och äta frukost? Jag tänkte fördriva tiden fram till att tåget går på lördagen med att sitta på krogen, alternativt efterfest hos någon som bor relativt nära. Ska bli skitkul! Det viktigaste är att jag kommer till tåget bara, så tänkte ta det lugnt med alkoholen...Men har faktiskt blivit ganska bra på det (knock on wood osv) så nu är det "bara" att göra klart fanzines att ta med.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Hunden Uppföljaren skrev:
BlaskoPontus skrev:

Kul!

Det här vill man åka på. Vi på blaskoteket har gärna vår grej "fanzineamnesti", där man kan lämna in sina gamla musikfanzines utan att straffas. om lokalen tillåter kan man säkert få en folle som tack.

Har ni anmält er? Ni är så välkomna. Jag tror jag kan rassla ihop 10-30 gamla mögiga musikzine att skänka med löfte om amnesti.

Jajamen!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Nu har jag bokat ett billigt rum på gamla fängelset och spanat in att Ullis kondis västerslätt öppnar kl 07! Sedan tänkt jag dra runt på stan, några tips? Möter gärna upp nån som kan förbarma sig över en förvirrad nollåtta för rundtur, så jävla länge sen jag var i Umeå! Typ 25 år sen.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Ja jag kan underhålla när jag slutat jobba på fredagen, vi lär väl ställa iordning och för-pyssla lite på folkets hus på fredagen också så man lär ju hänga ner på stan hursomhelst

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Uppdatering: fick sms idag om att jag var välkommen att checka in kl 15. Jag har alltså bokat på rätt dag men fel månad! Det är inte lätt att ha adhd. (Jag har precis börjat med adhd-medicin för att förhoppningsvis slippa såna här ständiga dyra misstag). Är det fler som gjort liknande misstag? Vill inte ha goda råd bara känna mig mindre ensam om att göra misstag.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

autotrof skrev:

Ja jag kan underhålla när jag slutat jobba på fredagen, vi lär väl ställa iordning och för-pyssla lite på folkets hus på fredagen också så man lär ju hänga ner på stan hursomhelst

Ah nice, kan också hjälpa till om det behövs. Mitt mobilnummer är 072 3025923.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Blev du tvungen att betala, catinzebag? Jo sånt händer ju. Igår på jobbet skulle vi fixa med lokal till nån finsk förening men de kom aldrig så vi höll på att flippa, jag stod och ylade "Vart är de, varför kommer de inte!?` och kollade runt och gick upp i varv. Sen kollade jag o kollegan mailen och såg att det var nästa tisdag det gällde. Höll på smälla av. Ja det var ju ganska milt, men ja misstag gör man ju hela tiden, det är så mycket på alla skärmar och allt sus och brus i skallen så ibland undrar jag vad som är vad i mitt huvud, egna tankar eller tvångsinpressad info som skvalpar runt.

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

B-pappa skrev:

Blev du tvungen att betala, catinzebag? Jo sånt händer ju. Igår på jobbet skulle vi fixa med lokal till nån finsk förening men de kom aldrig så vi höll på att flippa, jag stod och ylade "Vart är de, varför kommer de inte!?` och kollade runt och gick upp i varv. Sen kollade jag o kollegan mailen och såg att det var nästa tisdag det gällde. Höll på smälla av. Ja det var ju ganska milt, men ja misstag gör man ju hela tiden, det är så mycket på alla skärmar och allt sus och brus i skallen så ibland undrar jag vad som är vad i mitt huvud, egna tankar eller tvångsinpressad info som skvalpar runt.

Haha, kul i efterhand att ni varvade upp som fan när de inte gjort något fel alls. Tur att ni kollade och inte fortsatte anta att de skulle komma bara för att till sist ringa och skälla ut dom och få reda på det då.

Ja, tyvärr vad jag tvungen att betala! Jag är så van (missade tandläkartider, vårdtider, osv.) att jag inte förväntar mig att komma undan eller försöker komma undan ens en gång, men han (på hotellet som var utan norrländsk dialekt ,blev besviken!) lät sur ändå fastän jag bara sa att jag bokat fel datum så var han tvungen att säga att "det stod faktiskt i bokningsbekräftelsen vilket datum som var bokat" Jag orkade inte förklara att det inte handlar om vad som står och var det står, utan att jag inte kan ta in information rätt oavsett, hur mycket jag än försöker. Men har som regel att någon annan ska dubbelkolla med mig, men det brukar jag också glömma, som nu. Men nästa gång! Jag är inte bitter.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Att förvänta sig att någon i Umeå ska prata "norrländska" (vad menas? Hälsingedialekt? Mienkäli? Pitebondska??) är väl ungefär som att åka till södermalm och tro att de ska prata som tommys morsa och inte som ett sammelsurium av människor från alla jordens hörn. Trist på bokningen dock. hmm

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

autotrof skrev:

Att förvänta sig att någon i Umeå ska prata "norrländska" (vad menas? Hälsingedialekt? Mienkäli? Pitebondska??) är väl ungefär som att åka till södermalm och tro att de ska prata som tommys morsa och inte som ett sammelsurium av människor från alla jordens hörn. Trist på bokningen dock. hmm

Ja, det lät faktiskt som någon som bor på Östermalm mer! Den hemskaste av Sthlms varianterna.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

autotrof skrev:

Att förvänta sig att någon i Umeå ska prata "norrländska" (vad menas? Hälsingedialekt? Mienkäli? Pitebondska??) är väl ungefär som att åka till södermalm och tro att de ska prata som tommys morsa och inte som ett sammelsurium av människor från alla jordens hörn. Trist på bokningen dock. hmm

När nån säger "prata norrländska" så hör jag Lennert Jähkel i mitt huvud. Kanske samma för Kattis?
Han är väl raised i Sundsvall så det är väl dialekten däromkring som avses då.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

Tommy skrev:
autotrof skrev:

Att förvänta sig att någon i Umeå ska prata "norrländska" (vad menas? Hälsingedialekt? Mienkäli? Pitebondska??) är väl ungefär som att åka till södermalm och tro att de ska prata som tommys morsa och inte som ett sammelsurium av människor från alla jordens hörn. Trist på bokningen dock. hmm

När nån säger "prata norrländska" så hör jag Lennert Jähkel i mitt huvud. Kanske samma för Kattis?
Han är väl raised i Sundsvall så det är väl dialekten däromkring som avses då.

Hahaha!! Åh. Var länge sen jag såg den filmen, måste ses om snart.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Umeå Zine Fest 17-18 mars 2023

catinzebag skrev:
Tommy skrev:
autotrof skrev:

Att förvänta sig att någon i Umeå ska prata "norrländska" (vad menas? Hälsingedialekt? Mienkäli? Pitebondska??) är väl ungefär som att åka till södermalm och tro att de ska prata som tommys morsa och inte som ett sammelsurium av människor från alla jordens hörn. Trist på bokningen dock. hmm

När nån säger "prata norrländska" så hör jag Lennert Jähkel i mitt huvud. Kanske samma för Kattis?
Han är väl raised i Sundsvall så det är väl dialekten däromkring som avses då.

Hahaha!! Åh. Var länge sen jag såg den filmen, måste ses om snart.

Vilken film? :-o

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig