Tråd: Vem var Lars Nilsson

Sällsamheter i Muchkinland fyller 10 år och firar detta genom att byta namn till SiM/Kulturfront. Första utgåvan blir seriezinet Vem var Lars Nilsson. Det är både en slice-of-life- och en coming-of-age-historia. Zinet följer Lars Nilsson från januari 2003 till december 2021. Varje år beskrivs i 12 rutor, en för varje månad. Rutorna ritar fram, utan kontext, en händelse. Du följer hur ett liv och ett samhälle utvecklas.

Vill du köpa eller byta till dig ett ex? E-posta larsesq @ gmail.com så fixar vi det.
Det kostar 50 kr inkl. porto.

Sv: Vem var Lars Nilsson

Ja, vem var egentligen Lars Nilsson? Ser mkt fram emot detta, blir toppen det.

Sv: Vem var Lars Nilsson

Härligt Lars! Gillar konceptet, ska bli kul att läsa resultatet.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Vem var Lars Nilsson

Helvete vad nyfiken jag är! Skicka till min vanliga adress så swishar jag vad det kostar!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Vem var Lars Nilsson

Skoj! Postar ikväll. Har en laddning zines som ska postas då, så tidigast på onsdag får du post.

Sv: Vem var Lars Nilsson

Läst. Otroligt nummer och otroligt berättande. Såna underbara detaljer särskilt i självporträtten. Sån fin nivå av ärlighet och öppenhet. Märks ingenting egentligen av att vissa saker liksom valts bort eller anonymiserats. Storslaget och med fötterna i skorna. Trots en månad per ruta så ändå som liksom en "vanlig" serie, som en dag eller månad fast är en längre tid av ett liv. Perfekt komplement till Lars textförfattande. Väcktes en del slumrande minnen till liv för egen del. Flera av de här åren minns jag så tydligt från början till slut; nu i arbetslivet är allt lite mer av en dimma eller så är det bara att man är mitt i det. Oj nu ska vi inte fastna i dåtidens virrvarr. Många år avklarade, många kvar. Fint & fult, allt som nu än kommer hända. Hoppas på en uppföljare i framtiden? Suverän läsning, alla borde ta del av detta.

Sv: Vem var Lars Nilsson

larsesq skrev:

Skoj! Postar ikväll. Har en laddning zines som ska postas då, så tidigast på onsdag får du post.


Danke! Ser fram emot denna veckan!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Vem var Lars Nilsson

B-pappa skrev:

Läst. Otroligt nummer och otroligt berättande. Såna underbara detaljer särskilt i självporträtten. Sån fin nivå av ärlighet och öppenhet. Märks ingenting egentligen av att vissa saker liksom valts bort eller anonymiserats. Storslaget och med fötterna i skorna. Trots en månad per ruta så ändå som liksom en "vanlig" serie, som en dag eller månad fast är en längre tid av ett liv. Perfekt komplement till Lars textförfattande. Väcktes en del slumrande minnen till liv för egen del. Flera av de här åren minns jag så tydligt från början till slut; nu i arbetslivet är allt lite mer av en dimma eller så är det bara att man är mitt i det. Oj nu ska vi inte fastna i dåtidens virrvarr. Många år avklarade, många kvar. Fint & fult, allt som nu än kommer hända. Hoppas på en uppföljare i framtiden? Suverän läsning, alla borde ta del av detta.

Tusen tack! Så fint skrivet! Kanske kommer en uppföljare om 18-19 år?

Sv: Vem var Lars Nilsson

Jag håller med! Kunde inte sluta läsa.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Vem var Lars Nilsson

Åh! Snällt sagt. Rodnar.

Sv: Vem var Lars Nilsson

Samma här, slukade zinet i en sittning. Blev ett bra flyt med flödet av händelser. Både stort och smått, ensamma stunder och stunder med andra. En del tidsmarkörer kände man igen men mycket var också tidlöst. Fick samma känsla jag får när jag läser King-Cat.
Fnissade åt vissa roliga teckningsdetaljer, vissa frisyrer speciellt. Serien funkar så bra på tåg nivåer, de enskilda händelserna och sen de stora övergripande förändringarna.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth