1 Senaste redigerad av dj_achmed (2022-05-11 12:32:06)

Tråd: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

Hej kamrater, jag är ju inte den mest aktive här, men håller ögat öppet.
ja ä mä å arrar en punkfestival i hälsingland sen några år som heter ostämman, vi kör femte året i år, klassisk diy-fest. några av er har jag träfft där redan.
vi vill det ska hända mer grejor som man kan vara med å dona med själv, så i år ska vi lägga lite med krut på fanzinscenen.
tanken är att på lördan 23e juli så kommer vi slänga upp massa material å en kopiator på utescenen (spelningarna är inomhus i en lada) så får alla som vill gå lös. en lokal podcast som heter källarpodden kommer husera på utescenen, så jag tänkte att alla som håller på med zines får va mä å ta ett snack med podden under lördan, mellan banden som kör inne. berätta om sitt zine å komma med lite tips typ.
sååå alla som vill komma och prate lite om sitt zine(skapande) är välkomna te ostämman, jag tänker att ni som vill prata får gratis inträde med om ni vill. hittills napppade på kroken är puffy, gamnacke, en Ella å kanske nån mer jag glömt?
jag tar emot anmälningar här i tråden. högt å lågt, allt är välkommet så länge det inte är nå faciskit eller knullvåld eller annat självklart.
övrig info:
plats: delsbo
sova: tältcamping (finns lite vandrarhem å grejer runtom med)
äta dricka: finns (vegan)
anmälan: obligatorisk på https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp … w/viewform
band: bra band, många från hälsingland

så kom fan, ni andra ä välkomna med förstås, man måste inte upp på scen å prata.
nå annat ni klurar på? hoppas vi ses! /kronblom/korvid/angry hudik zine

ska försöka pejla av denna tråd nån gång i veckan iaf. tipsa gärna zinevänner

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

Även de som inte har lust att snacka zines, eller är lika lätta att övertala som mig, borde fara dit. Var förjävla trevligt och skoj förra sommarn!

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

Hade gärna kommit, förträffligt arrangemang och Källarpodden är kul killar. Bara hört gott om Ostämman. Men ska ut och resa i augusti så får prioritera det. Kul att Puffy och Gamnacke ska dit!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

var inte blyga om det är nån mer som är sugen smile annars som sagt så är ni varmt välkomna på en trevliger liten punkfest!

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

Aj aj aj, fan vad kul det hade varit att komma. Nästa år kanske. Då krockar det inte med semesterperioden så det kanske går att lösa då.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

Hur var det på Ostämman? (En annan sålde ju ut och gick på Maiden på Ullevi).

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

Det var lika trevligt som alltid. Men fanzineintresset var kanske inte det som lockat dit huvuddelen av besökarna. Jag blev intervjuad i nån slags podd, tror jag mest svamlade, inte hört hur det blev.

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

japp det var mysigt i år igen, inga stora skandaler vilket var skönt. men poddscenen hamnade i skymundan ja tyvärr, vi hade den på lite dum plats. puffy å ella pratade zines med källarpodden men dom verkar lagt det för patreons? lall

9 Senaste redigerad av dj_achmed (2022-08-11 20:12:50)

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

påbörjade iaf ett samlingszine som jag ska göra en vacker dag med valfria top-5-listor. fick nog in ett 20-tal. ni på forumet får gärna skicka in sen när det börjar bli verklighet. jag ska lista bl.a. de fem bästa matvarubutikerna i norra hälsingland samt top fem fickor
på jeansen.
man får gärna motivera sin lista, då blir det lite kulare

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

Åh, jag vill bidra med lista! Ska det göras och skickas för hand? Såg på Instagram att ni höll på med gemensamt zine, såg ut som att folk fick lämna sina blad i en låda och sen samlade ni ihop dem?

Nästa år vill jag verkligen dit. Det blev rätt piss med denna sommaren också med pandemin och pengar. Nåja.

Bra att ni styr skutan Achmed och Puffy!
Inte lyssnat på Källarpoddens bevakning och intervjuer med alla band än.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

11 Senaste redigerad av larsesq (2022-08-14 16:05:35)

Sv: Ostämman zinescen 2022. 22-23e juli

Hojta gärna till om listorna, när det blir aktuellt. Låter spännande.